Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard Kosten inbouw voorversterker?

    Hoi,

    Ik heb een akoestisch ovation kopie gitaartje staan merk rok axe, en daar zit een piezo element in maar helaas passief, met een passieve volume en toon knop. Oftewel geluidstechnisch niet om over naar huis te schrijven.. Maar die gitaar speelt wel errug lekker verder. Nou heb ik voor het bandje waar ik in speel eigenlijk voor sommige nummer geluidstechnisch een akoestische gitaar nodig (doe het nu met een simulator..)



    Wat zou het kosten om hier achteraf nog een voorsterker in te laten zetten? Oftewel een luthier op de plek van die twee knoppen een gat laten zagen en hier zo'n batterij/versterker/equalizer in te laten stoppen? Of kan ik beter voor die paar nummers ook zo'n goedkope http://www.bax-shop.nl/elektrisch-ak...gitaar-naturel kopen? Iemand ervaring met die dingen?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Of een losse voorversterker in de vorm van een DI box: Hartke acoustic attack of Behringer ADI21. Als het budget moet. De Hartke ben ik erg over te spreken iig..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Persoonlijk zou ik niet beginnen aan het op de genoemde wijze (laten) inbouwen van een preamp. Je moet toch een flink gat in je gitaar (laten) hakken en het is geen omkeerbaar proces. Bevalt het niet dan haal je het er ook niet zo even uit, tenzij je altijd al een tweede klankgat wilde En dat gehannes met batterijen is ook iets wat mij persoonlijk tegenstaat. Maar ja, ik ben ik en jij bent jij

    Verder is het de vraag of het de klank zoveel verbetert. Ook al is het systeem nu passief, het element zelf is hetzelfde. Die kun je mogelijk zelfs gewoon blijven gebruiken. Blijft alleen het aspect van de voorversterker / eq over. Dat kan zoals Rizz al aangeeft ook extern.

    Als je wel een preamp in je gitaar wilt, maar de regelmogelijkheden niet per se hoeft, kun je ook gaan voor een endpin preamp. Dan hoef je geen extra (groot) gat te maken en vervang je de bestaande aansluiting gewoon voor een aansluiting met een preamp eraan vast. Batterijhouder binnen het klankgat tegen het hielblok o.i.d.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  4. #4

    Standaard

    Of een goed akoestisch element, poeh dat spreekt elkaar behoorlijk tegen.
    Ik heb een bill Lawrence liggen en ik vind het heel behoorlijk klinken.

    Voor wat betreft inbouw (en het is niet lullig bedoelt), Plant het is een rox axe da's nu niet een high-end ding en kwa prijs dus ook niet.

    O ja nog iets, je kan ook kijken naar b.v, een yamaha ag stomp, als je die kan vinden want die worden niet meer gemaakt.
    Vond ik toch ook een erg aardig ding voor akoestisch.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tunes Bekijk bericht
    Voor wat betreft inbouw (en het is niet lullig bedoelt), Plant het is een rox axe da's nu niet een high-end ding en kwa prijs dus ook niet.
    Ik heb het dan ook niet over waardevastheid o.i.d. Maar ik begrijp wel dat mrweird de gitaar erg lekker vind spelen. Zelf zou ik er dan geen ingrijpende verbouwing aan wagen als er alternatieven zijn die net zo goed werken.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  6. #6

    Standaard

    Daar heb je dan weer gelijk in.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Ik ga zo'n behringer dingetje 's proberen.. Tx!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top