Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1

    Standaard ik zoek juiste versterker

    hallo iedereen,

    ik ben een bassist in een nieuw opgestarte groep en ons genre is Melodic Metalcore.
    mijn vraag is of hier mensen zijn die ervaring hebben met dit genre en dan vooral in verband met versterker.
    welke merken zin het best voor dit genre met snelle lage riffs?
    mijn voorkeur zou uitgaan naar een niet te droge klank maar meer een vettig randje.
    een vriend vertelt mij om een EBS Faffner met een Ampeg cab te gebruiken, heeft hier iemand ervaring mee?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Engl blackmore is the way to go. Maat van me speelt ook in een death metal band, eigen werk, en zweert hierbij. In combi met z'n schecter met black-outs super gedefinieerd geluid waarin je in high gain setting alle noten nog hoort in alle bereiken.
    Tweedehands spotgoedkoop.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    O nee, fout gelezen je bent bassist!
    Euhm.... Iets van hartke misschien?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Engl blackmore is the way to go. Maat van me speelt ook in een death metal band, eigen werk, en zweert hierbij. In combi met z'n schecter met black-outs super gedefinieerd geluid waarin je in high gain setting alle noten nog hoort in alle bereiken.
    Tweedehands spotgoedkoop.
    Hij wil een basversterker.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Qua versterkers kan ik je niet echt iets aanraden.
    Ik heb zelf een Hartke HA 2500, die voldoet voor mij prima. Maar ik ben niet echt een kenner op het gebied van basgeluid.

    Wat ik je in ieder geval wel kan aanbevelen is een cabinet met 10 inch speakers. Die kunnen het snelle spel beter verwerken dan 15 inch speakers en klinken dus wat strakker.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 september 2004
    Locatie
    Uithoorn
    Berichten
    774

    Standaard

    Melodic Metalcore, ik leer elke dag weer iets nieuws.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tempest Bekijk bericht
    hallo iedereen,

    ik ben een bassist in een nieuw opgestarte groep en ons genre is Melodic Metalcore.
    mijn vraag is of hier mensen zijn die ervaring hebben met dit genre en dan vooral in verband met versterker.
    welke merken zin het best voor dit genre met snelle lage riffs?
    mijn voorkeur zou uitgaan naar een niet te droge klank maar meer een vettig randje.
    een vriend vertelt mij om een EBS Faffner met een Ampeg cab te gebruiken, heeft hier iemand ervaring mee?
    ampeg is een 'safe bet' en minstens zo handig is dat ze tweedehands gewild zijn, dus je kan hem makkelijk doorverkopen.

  8. #8

    Standaard

    Ik vraag me elke af waarom men echte bas vragen hier vraagt, er is een speciaal bassisten forum www.basgitaarforum.nl
    Daar komen veel meer bassisten en staan mogelijk al veel meer antwoorden op jouw vragen.
    Veel van de bassisten hier zijn gitaristen die moeite hebben met 6 snaren

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Ik zou naar Peavey kijken. En het liefst een wat oudere amp. En die dan laten herstellen en een 2x15 eronder. Daar kun je dan in experimenteren met verschillende 15 inches. Ik denk dat je daar wel blij van zou worden.

    Het kan zijn dat je liever iets nieuws hebt (kan)...

    De Peavey VB2 is denk ik even niet leverbaar. Mooie buizen amp. Maar de tour 700 is ook een prachtige versterker.
    Nu heb ik het over grote spullen. Misschien wil je iets kleiners. Omdat.... Je 15 verdiepingen naar boven moet, je in een fiat 500 rijdt, een oma fiets.... Of whatever....

    Dan is denk ik een TC Electronics setje wel ok. Maar dat rollende diepe zal je dan wat minder hebben. Maar misschien ben jij de bassist die voor de attack gaat. Dan is die low end misschien niet zo nodig.

    Hoe gaan jullie oefenen? Het kan natuurlijk dat jullie bivakkeren in een woonkamer/slaapkamer/zolder. En alles digitaal houden... Tsja... Dan is iets modelling misschien heel tof. Een line 6 floorboard kan dan heel logisch/handig zijn...
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  10. #10

    Standaard

    Over Peavey gesproken ik heb nog een Peavey 2x10 en een 1x15 kast staan, had ik in combinatie met een preamp met crossover er in en een stereo-eindtrap, best een hele ideale combinatie.

    kasten zijn te koop

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top