Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11

Discussie: Those who wait.

  1. #1

    Standaard Those who wait.

    Hi luitjes,

    Hell of a job, dat wel.

    https://www.facebook.com/video.php?v...69&pnref=story

    Volgens mij goed gelukt op wat kleine puntjes na, maar volgens mij niet zo 'erg' om daarom het hele nummer opnieuw op te nemen.

    Tips/tops?
    Laatst gewijzigd door MichaelSS; 4 april 2015 om 15:19

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    fantastisch gespeeld. de postproductie is mij wat te geweldig. komt natuurlijk ook omdat ik je zie spelen in een kamer maar wel een Hall van andere proporties hoor.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Ja! Ja! Heul vet! Dit nummer is mijn Moby Dick.. Ik jaag en jaag, maar krijg 'm niet te pakken.. Complimenten, veel beter als je vorige liedje.. Hier hoor ik echt jou spelen.. Iets minder galm mag wel.. dikke duim!

  4. #4

    Standaard

    Bedankt beiden!

    Rizz: Ja, hij is niet gemakkelijk. Het tussenstuk, het gedeelte met de harmonieuze noten is echt niet makkelijk. Vooral de vingerzetting daar die je direct goed moet pakken na de overgang. Ook het begin is lastig met dat extreem complexe akkoord waar je toch echt wel vinger gymnastiek moet toepassen. Maar gewoon door blijven oefenen. Ik ben nu bezig met 'just an old fashioned love song' en nu heb ik er een zwaar hoofd in, maar ik weet dat het nummer uiteindelijk goed gaat komen.

  5. #5

    Standaard

    Moet nog luisteren, maar Just an old fashioned love song is vrij rechttoe rechtaan. Daar zitten geen vingerbrekers in. Die akkoorden in het begin van Those who wait zijn echt wreed irritant als je kleine handen hebt. En ik heb nog niemand gehoord die een aangepaste versie heeft die het er niet minder op maakt.

    Just an old fashioned love song, moet wel grooven! Als je dat hebt is het ook al snel leuk.

  6. #6

    Standaard

    Eerste indruk, wat Rizz zegt. Maar hij is er nog niet. Hier en daar hoor ik melodienoten die eigenlijk door zouden moeten klinken, maar kort afgekapt worden.

    De grootste is echter het einde van het intro. Absoluut een kl*te greep, maar ik kan het als mijn handen soepel zijn. En mijn handen zijn kleiner dan de jouwe, dat kan ik zien aan de twee akkoorden die daarvoor komen. Ik kan dan onmogelijk mijn duim op zijn plek houden. Pas een alternatieve vingerzetting ontdekt die makkelijker is, en na bestudering van wat filmpjes heb ik sterk het idee dat Tommy die zelf ook regelmatig gebruikt. De eerste achter het akkoord is volgens officiele transcriptie, de tweede is alternatief. Je fret dan de hoge e en b snaar beide met de top van de middelvinger. (dus geen barree) Na de underscores zijn dus vingers, geen fretposities.

    --------3___3__2
    --------3___2__2
    -----~2-2__1__1
    --0245--5__4__4
    -0------0______
    0-------3__T__T

    En hoewel minder erg dan bij het vorige filmpje lijkt het hier en daar toch nog te clippen. Weet niet of anderen dat ook horen, of dat het aan mijn setup hier ligt.

  7. #7

    Standaard

    Bedankt Harald.

    Ik ben het eigenlijk volledig met je eens. Het eindakkoord van het intro pak ik ook 'alternatief'. Ik pak hem zo:
    ---3--- Duim
    ---0--- -
    ---3--- Middelvinger
    ---2--- Wijsvinger
    ---3--- Ringvinger
    ---3--- Pink

    Ik weet niet of ik grote handen heb ten opzichte van iemand anders. Ik heb ze nooit vergeleken, maar ik speel wel op 48MM hals en een hals die daarnaast erg dik is. Als ik het nummer speel op mijn Takamine (45.5mm en erg dun) dan krijg ik het nummer niet weg gespeeld, overigens geen één nummer. Dan ook geen goede gitaar voor mij, helaas want ze klinkt erg goed.

    Hij clipt ook nog wel wat inderdaad. Mijn laptop slaat vast in audacity als ik veel ga bewerken. Raar, want zo zwaar is het programma niet. Ik moet mij eens gaan verdiepen in het opnemen.

    Overigens: bij Just an old Fashioned love song zit de moeilijkheid (inderdaad) in de groove en de snelle riedeltjes die hij erdoor heen speelt.

    Thanks!

  8. #8

    Standaard

    Dit is weer een juweeltje. Goed gedaan, man. En dan 'ook nog' met een duim pick. Dat vind ik toch wel heel knap.
    Ik doe het jou niet na. Niet dat dat een reden is om het dan ook goed te vinden.... Kan ook de nummers van Frank Zappa niet spelen, maar die vind ik dan weer niet goed/mooi/knap....

    Heb je een oude laptop, want Audacity is inderdaad niet zo'n 'lomp' programma.
    Of je doet veel aan/met effecten, maar dan nog.
    Ik gebruik het ook en heb nooit iets gemerkt. Maar misschien omdat ik alleen reverb, compression en soms een equaliser gebruik.
    (en heel soms een plug-in om 'koortjes' te maken)
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  9. #9

    Standaard

    Hi Ernest,

    Bedankt voor je positiviteit! Dat met die duim-pick moet je even leren. Tot twee weken geleden heb ik er, uit frustratie nadat ik ze kocht, diverse malen eentje door gebroken omdat ik er niet mee over weg kon. Als je echter vanaf de start van een nieuwe liedje ermee speelt dan went het heel snel en ik kan nu niet meer zonder. Je hebt een vinger over (ipv. met plectrum), en het klinkt meer gedefinieerd als met de vingers. Althans, dat is mijn mening.

    Mijn laptop is niet oud, wel versleten en daarnaast rijp voor een frisse versie van windows. Ik voeg de reverb later toe, maar het programma crashed als ik te 'wild' doe. Met een schone versie van windows moet het de volgende keer goed gaan!

  10. #10

    Standaard

    Kleine update.

    https://www.facebook.com/michael.sch...type=2&theater

    https://www.facebook.com/michael.sch...type=2&theater

    Grappig om te zien dat de nummers pas na maanden de juiste vorm krijgen. Na een aantal weken ken ik het nummer wel, maar pas na enkele maanden kan ik ze redelijk dromen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top