Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2011
    Locatie
    Neeroeteren
    Berichten
    224

    vraagje Goede, niet al te dure multi-effect zonder amp modeling?

    Hoi, ik vroeg mij af of er iemand toevalling een goede multi-effect pedal weet, zonder amp modeling.
    Liefst ook eentje die niet al te duur is, is enkel voor thuisgebruik.

    ik heb al zitten kijken naar bijv een Vox Stomplab, Zoom G-series, Line 6, ... maar heb de indruk dat je altijd moet vertrekken vanuit een amp model, terwijl het mijn bedoeling is om mijn amp sound te behouden en er enkel een paar effecten bij te voegen.
    The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn’t exist ...

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Ik noemde hem net ergens anders, Eventide H9 max
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Lijkt me superhandig, zo'n H9. Goede wah, tuner, distortion, en een H9. Klaar compact board :-)

  4. #4

    Standaard

    Natuurlijk handig maar niet bepaald goedkoop.

    Heb hem zelf niet maar ik hoor en lees goede verhalen over de Zoom MultiStomp MS-70CDR.
    Er schijnen vrij aardige eventide en strymon modellen in te zitten en kost een fractie van een H9.
    Laatst gewijzigd door Zavo; 2 april 2015 om 19:23

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    TC Electronic Nova System is volgens mij de beste optie (maar zelf geen ervaring mee). Kost wel wat meer, maar als je een paar losse pedalen koopt ben je dat geld ook kwijt. Goedkoper zou ik niet gaan (maar misschien weten andere mensen goede alternatieven?), dan kun je beter van dat geld 1 goed pedaal kopen (bijvoorbeeld een delay ofzo) waar je echt plezier aan hebt. De meeste multi-effect units zijn toch gebouwd om alles een beetje te kunnen, en niet om alles heel goed te kunnen, en zijn meestal bestemd voor de onderkant van de markt. Weet je trouwens zeker dat je een multi effect wilt? Waarom niet gewoon een paar losse pedaaltjes?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zavo Bekijk bericht
    Natuurlijk handig maar niet bepaald goedkoop.
    Nou, dat zeker. Vooral als je met 1 unit, ofwel 1 algoritme tegelijk niet uit de voeten kunt, en je er dan nog een (core variant) bij moet kopen, loopt wel in de papieren.

  7. #7

    Standaard

    Wat is precies je bezwaar tegen amp modeling? Bij de Zoom G3 heb je weliswaar ook amp modeling, naar deze kan je gewoon tru bypassen, zodat je uitsluitend en zuiver de effecten / stomp boxes gebruikt... Je indruk dat je altijd vanuit een amp model moet vertrekken klopt dus niet.
    Laatst gewijzigd door Baker; 2 april 2015 om 19:50

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Nou, dat zeker. Vooral als je met 1 unit, ofwel 1 algoritme tegelijk niet uit de voeten kunt, en je er dan nog een (core variant) bij moet kopen, loopt wel in de papieren.
    Ja he, dat is wel echt een minpunt van de H9. Die Zoom kan zes effecten tegelijk produceren, al is dat pedaaltje qua geluidskwaliteit natuurlijk van een andere orde.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2009
    Locatie
    breda
    Berichten
    368

    Standaard

    Line6 m5/m9/m13.
    Geen modelling, meerdere effecten tegelijk (niet bij m5).
    Acceptabele effecten.

    Die h9 max...ik weet het niet. Voor thuis is het misschien prima..Maar live onbruikbaar. Of je moet een externe fs aansluiten. Joh! Ding kost al 799...en dan een optionele fs...
    Mij niet gezien
    Laatst gewijzigd door mattihafler; 3 april 2015 om 07:11
    A GIANT A GENIUS - Stonermetalrock
    The Fifth Alliance - Doom and sludge infested hardcore

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mattihafler Bekijk bericht
    Die h9 max...ik weet het niet. Voor thuis is het misschien prima..Maar live onbruikbaar.
    Volgens mij zijn er op dit forum sowieso al 2 eigenaren van een H9, die hem live gebruiken, misschien kunnen die er wat meer over zeggen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top