Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 23 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 228
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2006
    Locatie
    Turnhout, België
    Berichten
    2.173

    Standaard

    Wat een lijden en afzien zeg die Marktplaats

    Waarom verkoop je? Acute GAS? Geldnood? Iets willen kopen en geen geld genoeg hebben om het even af te halen en daarna terug te storten wanneer het vorige verkocht is?

    Ik verkoop nooit uit geldnood, maar gewoon omdat het weg mag. Staat niet echt een deadline op. verkoopt veel relaxter zo én de kans dat je krijgt wat je wil is gewoon dan veel groter. En de frustratie wanneer iets niet naar wens gaat veel minder hard.

    Je maakt het zo moeilijk als je zelf wil he. Ik zet mijn waar te koop voor een prijs waarvan ik denk dat het vrij gemakkelijk voor gaat verkocht worden. En zet dan de mogelijkheid tot bieden af.

    Mailt er iemand met een belachelijk bod? Gewoon even terugmailen "vraagprijs is vast". Blijft ie mekkeren, reageer ik gewoon niet meer.
    Is er een prijs overeen gekomen en trekt ie zichzelf terug. Tja spijtig, volgenduh!
    Ik maak nooit (meer) een verplaatsing. Afspreken bij mij thuis op een tijdstip da het kan, ik niet weg moet en ik er niet op hoef te wachten.
    Gaat het niet door en is er een geldig excuus: volgende afspraak plannen. Bij geen excuus of tweede afspraak die niet doorgaat, reageer ik niet meer.
    Contant betalen, geen afbetalingsplannen.

    Relaxed zo, en alles wat ik weg wil, gaat toch weg.

    Er zijn ergere dingen op de wereld. Dit is soms irritant maar je kan er je zelf gemakkelijk tegen beschermen hoor.

    MS

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Waarom niet naar de bank rijden? Dat moet je er dan voor over hebben. Het is wel veiliger voor de verkoper, die weet dan tenminste zeker dat hij zijn geld heeft. Dat is nog maar de vraag als iemand het ter plekke bij jou thuis overschrijft. Het duurt altijd even wanneer het is overgeschreven en je hebt dan geen enkel bewijs.
    Volgens mij is het behoorlijk veilig hoor, als het ter plekke overgemaakt wordt. Ik denk dat het de angst van het (relatief) nieuwe is.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zjanke Bekijk bericht
    ik heb dit wel eens als koper gedaan (maar wel na vooraf overlegd te hebben). Ik vind het namelijk een beetje onzinnig om naar de bank te rijden en contant 750 euro te gaan halen, af te rekenen zodat de verkoper die 750 weer kan storten op zijn eigen rekening.
    Hulde aan internetbankieren. Met MP heb ik dat nooit gedaan, maar toen we met de band onze bus gingen kopen wel. De eerste keer bij de dealer hebben we de deal gesloten (met ons mannetje erbij, voormalig instructeur van onze zanger, supertoffe gast). De verkoper had ons er blijkbaar wel op gewezen, maar ik had niet onthouden dat je je limiet moet verhogen om zomaar bedrag x af te rekenen via de pin.

    We hebben dat heel simpel opgelost: ik log in op hun computer, maak het online over waar zij bij zitten en print de pagina als bewijs. Inmiddels zou het nog makkelijker zijn met bepaalde apps waarmee je op je telefoon kunt bankieren.

    Ik heb verder nog nooit echt problemen gehad hoor, maar merkte bij mijn T-Rex Room Mate wel hoe lastig het soms kan zijn. Vervelende was dat de waarde van dat ding is gekelderd (vermoedelijk door Strymon?). Dus inderdaad veel mensen die te laag bieden, een ruilvoorstel doen (ben altijd wel benieuwd, nooit echt geïnteresseerd) of gewoon niet meer reageren.

    Sommige dingen gaan veel makkelijker, maar onthoud dat het een vrije markt is. Bieden is heel makkelijk, je bedenken is dat ook. Mijn ervaring is sowieso dat als je iets echt wilt hebben en ook bereid bent om een normale vraagprijs te accepteren (en dus NIET steevast 10 euro onder de normale prijs te bieden), het gewoon prima werkt. Ook andersom: als je geduld hebt kun je een iets hogere prijs aanhouden. Wil je er snel van af, stel dan een iets lagere prijs in.

    Onzinbiedingen en -mails houd je toch. Ik stel sowieso in dat ik alleen verstuur, heb geen zin in gedoe met afspraken (tenzij ik zelf iets haal).

    Overigens, Facebook telt talloze marktplaats-alternatieven maar die vind ik allemaal een equivalent van marktplaats. Het is misschien iets persoonlijker (maar vaak voeg ik mensen sowieso even toe op facebook voor ik koop), maar er gelden dezelfde of lossere regels.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Volgens mij is het behoorlijk veilig hoor, als het ter plekke overgemaakt wordt. Ik denk dat het de angst van het (relatief) nieuwe is.
    Veiliger kan het volgens mij niet. Je bent er dan met beide partijen bij, je ziet het gebeuren. Je zorgt dat de verkopende partij je wachtwoord niet ziet, logt weer uit. Sowieso heb je altijd een TAN-code nodig dus ook al zou de verkoper (of de PC) je wachtwoord zien en onthouden, dan nog is er geen man overboord.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2002
    Locatie
    near de ruines of townhall city
    Berichten
    11.264

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Waarom niet naar de bank rijden? Dat moet je er dan voor over hebben. Het is wel veiliger voor de verkoper, die weet dan tenminste zeker dat hij zijn geld heeft. Dat is nog maar de vraag als iemand het ter plekke bij jou thuis overschrijft. Het duurt altijd even wanneer het is overgeschreven en je hebt dan geen enkel bewijs.
    Ik heb het er wel voor over, maar zoals hierboven al is opgemerkt: het is veilig en simpel. Als de verkoper niet wil, dan kachel ik wel even naar de bank...
    Gewoon even overleggen of het kan, uiteraard mag de verkoper meekijken als ik overboek en desnoods laat ik wel een kopie van een ID achter als een rijbewijs en/of paspoort laten zien niet voldoende is. ik doe het niet bij elke koop, maar met bedragen die ver over een weekbudget van de huishoudpot heen gaan stel ik het wel even voor.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    Ik ben er ook makkelijk mee geworden.

    Bij spotbiedingen reageer ik gewoon niet, net als bij onzinnige mails.

    MP is een vergaarbak van koopjesjagers en azijnpissers En dat geldt ook voor de verkoopsites op Facebook.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2012
    Locatie
    Mechelen
    Berichten
    290

    Standaard

    marktplaats/2dehands stikt inderdaad blijkbaar van dromers die zich graag amuseren.
    ...E-bay is iets ernstiger : geen gezever; kost je natuurlijk wel een zeker %, ... maar je leeft in de wetenschap dat je een groot concern sponsort ..,
    eerst laten storten en dan verzenden is "gemakkelijk" ; nooit discussie over geld; betaalt of reageert de koper niet binnen redelijke tijd => transactie ontbonden en opnieuw aanbieden zonder plaatsingskosten.
    Dat feedbackprincipe is natuurlijk belachelijk, maar dat moet je er maar bijnemen.
    En wil je zeker zijn van je geld bij "manuele" overdracht van een substantieel bedrag ? 'n Bankcheque eisen.

    F.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Volgens mij is het behoorlijk veilig hoor, als het ter plekke overgemaakt wordt. Ik denk dat het de angst van het (relatief) nieuwe is.
    Is het niet meer de angst dat de koper zodra 'ie met z'n aanwinst de deur uit is met z'n appje op z'n mobiel de betaling ongedaan maakt (Storneert)?
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Dat kan volgens mij niet als je zelf overschrijft. Alleen bij incasso's.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Als dat bij een normale overschrijving zou kunnen...

    ...hoewel, bij Paypal kun je wel een geschil aantekenen. Maar ik denk dat als je zomaar een overgemaakt bedrag terug zou kunnen vorderen, de wereldeconomie in één klap in zou storten. Want dan kun je er dus niet van uitgaan dat wanneer iemand betaalt, dit geld ook daadwerkelijk van jou is.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top