Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 23 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 228
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.756

    Standaard

    Ik kan mij er niet meer druk om maken . Ik heb vaak te maken met gasten die wat van mij willen kopen , prijs afspreken en op het laatst afhaken omdat het te ver weg is en of ik het even naar Rotterdam kan brengen , raar op Marktplaats staat toch echt de locatie. Halve zolen. Ik reken mij pas rijk als de deal helemaal is afgewikkeld.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.354

    Standaard

    Ach, het haalt het gemak eraf.
    Tegenwoordig is het inderdaad een proces waar je tegenop ziet.
    Middagen thuis wachten op mensen die niet op komen dagen, tot etenstijd, dan hele lulverhalen ophangen, afdingen nadat telefonisch de prijs overeengekomen is.
    Jankverhalen inderdaad, over zus, over zo, mannetjes die in de buurt komen die langskomen om 't op te halen, die de afspraken minder nauw nemen.
    Van die bijna intimiderende zo niet schofferende luister, ik geef 100 euro, kom ik vanmiddag langs om 't op te halen, waar woon je ? mails.
    Of van die lui die er kennelijk werk van lijken te willen maken, mensen met MP advertenties te stalken over hun waar, die je eerst veertien mails moeten sturen over hoe zij bekend zijn met het product, hoe het zuigt, hoe men het zelf ook ooit gekocht heeft, grootste vergissing in het leven, om mail vijftien uiteindelijk een bod te doen.
    Ik ben er ook wel klaar mee eigenlijk, en betrap mezelf erop dat ik nog liever dingen houd, zolang het niet in de weg staat, dan dat ik het op MP probeer te slijten.
    Andersom ervaar ik hetzelfde als Rizz, duik je er zelf een keer in, krijg je allerlei vage verhalen over mensen die niet thuis zijn die waar te koop hebben aangeboden, nog niet verzonden, omdat zus & zo nog moest gebeuren en 't er niet van is gekomen, in ieder geval ook allerlei geneuzel.
    Het is een verzamelplaats voor psycho's geworden.
    Laatst gewijzigd door Tupelo; 2 april 2015 om 10:45

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Tsja, gelukkig zijn mijn ervaring met MP tot nog toe positief en kan ik eigenlijk alleen maar lachen om de zielige nepbieders of mensen met rare voorstellen.

    Bijvoorbeeld de gast die wel een versterkertje van me wilde kopen, maar omdat hij geen auto had en in Nijmegen woonde (ik in Den Haag) wilde hij wel op het station in Nijmegen afspreken..... overbodig te vermelden dat de versterker naar iemand anders is gegaan.

    Of de gozer die vond dat de gitaar die ik aanbood een veel te hoge vraagprijs had. Geen probleem, worden we het gewoon niet eens en verkoop ik 'm aan een ander. Maar hij heeft nog dagen gepikeerd gemailed dat ik 'm voor de helft van de prijs aan hem moest verkopen. Snap echt niet wat er in de hoofden van zulke gasten omgaat......

    Die superlage biedingen zijn wel ergerlijk, maar die haal ik idd ook gewoon weg zonder er een woord aan vuil te maken.

    Ook andersom wel grappige dingen meegemaakt: in principe afgesproken een oude gitaartje voor 50 euro te verkopen, maar koper reageert niet meer. Uiteindelijk liepen de biedingen toch door en heb ik 'm een dag later voor 100 euro verkocht aan de hoogste bieder. Als de koper toen nog contact had opgenomen was ik de asociaal geweest (want ik had een overeenkomst) dus mazzel gehad...

    Oh en schiet me toch nog te binnen dat ik ooit een oud Framus akoestisch gitaartje voor 35 euro had gekocht. Foto was onscherp, maar op mijn vraag of de gitaar gebreken had en nog helemaal in orde was kreeg ik als antwoord dat alleen de halspen wat aangedraaid moest worden. Gitaar kwam bijna in onderdelen aan: het massieve bovenblad lag los van de zijkanten en was gescheurd , losse zangbalken, halsblok was losgekomen waardoor de (aangeschroefde) hals door het bovenblad was gedrukt..... Grappige was dat ik onwijs veel plezier heb beleefd aan de restauratie van de gitaar en 'm voor die 35 euro misschien ook nog wel in die staat had gekocht als project, maar het was natuurlijk niet netjes. Dat had ik de verkoper ook laten weten en die was nog wel grootmoedig genoeg om daar op te reageren: ja sorry sorry, maar ik kreeg 'm ook in die staat en ik ben helemaal niet handig dus hoopte ik maar dat 'ie naar iemand ging die 'm kon repareren. Ja hallo, biedt 'm dan als restauratie-object aan, eikel! Verder geen werk van gemaakt omdat ik toch merkte dat 't hem zelf ook niet lekker zat en het natuurlijk maar om 3 tientjes ging.

    Dat is trouwens wel een beetje m'n eigen stelregel op MP: alles boven de 100 euro afhalen in persoon en rekenen we cash af. Bij zowel koop als verkoop. Dus zaken boven de 100 euro stuur ik ook niet op, je komt maar langs.
    Laatst gewijzigd door Little Jay; 2 april 2015 om 10:52
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Ik heb ook al vaker gehad dat mensen kwamen kijken en het spul willen kopen maar geen cash bij hebben. Bij de pin automaat kun je maar een X bedrag pinnen, dus willen ze het via internet bij jou thuis overmaken. Ik heb het toch twee keer toegelaten omdat ik de persoon wel dacht te vertrouwen en gelukkig is het goed gegaan. Wel adres en alle gegevens gevraagd, maar toch blijf ik achterdochtig. Je kan niet altijd meteen zien of het op je rekening staat. Voor hetzelfde geld gaat het mis en is je spul verdwenen en de persoon onvindbaar.

    Het lulligst vind ik het nog als je eerst 10 mails hebt uitgewisseld en een tijd hebt afgesproken en de persoon komt niet opdagen en laat vervolgens nooit meer wat van zich horen.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Ach ja, ik heb waarschijnlijk op het ogenblik weer eens een bieder die zelf iets soortgelijks te koop heeft en dan maar out of de blue een hoger bod dan mijn vraagprijs doet (= verdacht, want waarom begin je niet gewoon met de minimale vraagprijs?), zodat bij mij niemand meer biedt en hij lekker kan handelen.

    Zelfs als je iets gratis weggeeft heeft men nog noten op de zang. Paar jaar geleden moest ik van wat meubeltjes af. Ik had zelf geen vervoer om het bv bij de kringloop te deponeren en wilde er 'per direkt' vanaf, want het stond in de weg. Ik zet een gratis af te halen advertentie op MP. Nou, daar komt me in no-time een respons op . Wie het eerst komt, die het eerst maalt denk ik dan. Vraagt de snelste of ik het even een paar maanden in opslag wil houden tot hij zover is om het te kunnen gebruiken . Nee dus. Het is gratis, ik moet er nu vanaf en ik heb nog 10 reakties van mensen die het meteen willen komen afhalen.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 maart 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.639

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door floydian666 Bekijk bericht
    of nog erger , mensen die iets van je willen kopen maar eigenlijk geen geld hebben.

    Vorig jaar m'n mex fender op MP gezet , afspraak gemaakt met een koper voor de volgende dag.
    Belt ie de volgende dag of hij hem toch maar voor de helft van de prijs mag hebben want meneer heeft geen geld.
    Doe ik met mijn goede fatsoen nog 50,- van de prijs af , meneer gaat weer akkoord en maakt weer een afspraak.
    Volgende dag belt ie weer of het voor de helft van de nieuwe afgesproken prijs kan blablabla geen geld......
    Ik geef een duidelijke NEE en zeg dat ie eerst voor geld moet zorgen voor hij iets gaat kopen.
    De 3 dagen daarna heeft meneer nog een paar keer gemaild en gebeld , zelfs 1 x half huilend of ik de gitaar dan zou willen "doneren " omdat ie zo arm is ???
    Ik kwam pas van hem af toen ik vertelde dat de gitaar al verkocht was aan een ander.
    En zulke figuren kom je helaas veel te vaak tegen op veiling en verkoopsites.
    wtf, als iemand gaat vragen of het voor de helft kan zou ik al niet eens meer doorgaan met zon persoon, dat gaat nergens over. Zal wel een jonge jongen zijn geweest of niet?

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2002
    Locatie
    near de ruines of townhall city
    Berichten
    11.264

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Ik heb ook al vaker gehad dat mensen kwamen kijken en het spul willen kopen maar geen cash bij hebben. Bij de pin automaat kun je maar een X bedrag pinnen, dus willen ze het via internet bij jou thuis overmaken. Ik heb het toch twee keer toegelaten omdat ik de persoon wel dacht te vertrouwen en gelukkig is het goed gegaan. Wel adres en alle gegevens gevraagd, maar toch blijf ik achterdochtig. Je kan niet altijd meteen zien of het op je rekening staat. Voor hetzelfde geld gaat het mis en is je spul verdwenen en de persoon onvindbaar.
    ik heb dit wel eens als koper gedaan (maar wel na vooraf overlegd te hebben). Ik vind het namelijk een beetje onzinnig om naar de bank te rijden en contant 750 euro te gaan halen, af te rekenen zodat de verkoper die 750 weer kan storten op zijn eigen rekening.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muffstuff Bekijk bericht
    wtf, als iemand gaat vragen of het voor de helft kan zou ik al niet eens meer doorgaan met zon persoon, dat gaat nergens over. Zal wel een jonge jongen zijn geweest of niet?
    nope , oudere man , zat in de bijstand en kreeg maar een x bedrag per week van zijn bewindvoerder en al dat soort gezeur.
    ik snap dat zo iemand niet veel heeft maar volgens mij heb je in zo een situatie andere prioriteiten dan een gitaar kopen?
    niet dat ik iemand zijn hobby niet gun maar geen geld is geen geld.

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muffstuff Bekijk bericht
    wtf, als iemand gaat vragen of het voor de helft kan zou ik al niet eens meer doorgaan met zon persoon, dat gaat nergens over. Zal wel een jonge jongen zijn geweest of niet?
    dan heb ik het ook gehad met zo'n krentenkakker, jaren geleden een keer gehad had een epi fyling V op marktplaats staan, ongewone uitvoering en iets kleiner dan normaal, vroeg 150,- bood er één 50.- en die mailde een paar dagen later wanneer kan ik hem op komen halen want hij was de hoogste bieder!
    hem het adres van de daklozenopvang in leeuwarden doorgemaild, met de vermelding daar woon ik nu omdat ik op zulke debiele voorstellen in bleef gaan.
    de lul mailde nog terug wanneer kan ik langs komen? toen hem iets minder vriendelijk geantwoord dat ik de gitaar liever opvreet of de kachel er mee aan maak dan aan hem te verkopen, en of hij soms marrokaans bloed in zich had want die lui bieden ook altijd zo onbeschoft laag.(hij had een echte nederlandse achternaam dat weet in nog wel)
    nooit weer wat van hem gehoord, sindsdien doe ik erg weinig op marktplaats, raak mijn spul anders ook wel kwijt, en voor normale prijzen al duurt het soms wat lang een gitaar van boven de 100 euro te verkopen op een rommelmarkt.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zjanke Bekijk bericht
    ik heb dit wel eens als koper gedaan (maar wel na vooraf overlegd te hebben). Ik vind het namelijk een beetje onzinnig om naar de bank te rijden en contant 750 euro te gaan halen, af te rekenen zodat de verkoper die 750 weer kan storten op zijn eigen rekening.
    Waarom niet naar de bank rijden? Dat moet je er dan voor over hebben. Het is wel veiliger voor de verkoper, die weet dan tenminste zeker dat hij zijn geld heeft. Dat is nog maar de vraag als iemand het ter plekke bij jou thuis overschrijft. Het duurt altijd even wanneer het is overgeschreven en je hebt dan geen enkel bewijs.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top