Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 23 van 23 EersteEerste ... 13212223
Weergegeven resultaten: 221 t/m 228 van 228
  1. #221

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik snap niet wat het nut is om een minimum bedrag in te stellen als je het artikel daar zeker nooit niet voor weg wilt doen.
    Nou het is niet dat het er niet voor weg mag (bespreekbaar), maar het is meer om een richting aan te geven.
    Andere nut is om al die 50% en lager bieders een beetje buiten de deur te houden (de echt kansloze zeg maar).

    Aanbetalen, eis ik ook wel eens en dat hoeft helemaal niet veel te zijn.

  2. #222
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Aanbetalen? D'r hoeft toch niks rijklaar gemaakt worden? Als je het wil hebben kom je het halen. En ik wil het best even reserveren als je niet gelijk kan komen en als je dan toch maar niet komt, even goede vrienden.
    Eigenlijk zoals ik zelf ook behandeld wil worden.

    Er is geen vrijwaring voor zeikerds maar je houd er een hoop buiten de deur door als koper te denken; je krijgt korting als je een beetje normaal doet. Of van heel ver moet komen. Dat zeg ik al vrij snel, soms in de advertentie al. Zeuren is in je eigen voet schieten, niet in die van mij.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 30 mei 2015 om 15:49
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #223
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Je zou eens voor de gein naar een veilingsprogramma op tv moeten kijken. Het start bod heeft niks te maken met waar je het uiteindelijk voor wilt weg doen. Bieden is een spel, maar wij stijve hollanders zijn dat spel niet gewent te spelen - te lezen aan de meeste reacties hier - worden mensen vooral boos als het niet gaat zoals zij het in hun hoofd hadden voorgesteld. Je kan het andere mensen niet kwalijk nemen dat ze niet voldoen aan de projectie van jou normen en ideeen etc.
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  4. #224
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Nou is markplaats geen bied site. Je kan een bedrag neerzetten maar daar houd het ook op. Er is geen garantie dat de hoogste bieder het dus krijgt of dat een bod gegarandeerd is.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 30 mei 2015 om 16:03
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #225
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tunes Bekijk bericht
    Andere nut is om al die 50% en lager bieders een beetje buiten de deur te houden (de echt kansloze zeg maar).
    Werkt dat een beetje?

    Ik heb het nooit echt geprobeerd, maar als je een gebruikt artikel dat nog in goede staat neerzet met een vraagprijs die 50% van de nieuwprijs bedraagt, en mensen hebben dan zo'n plaat voor hun harses dat ze dan nog 30-50% van die vraagprijs bieden, dan vraag ik me af of die zich laten tegenhouden door een minimumbedrag.
    Alhoewel, als er bieden vanaf staat, dan kun je ook niet lager bieden op MP toch? Dus dan blijven de mailers over.
    Ik ben nooit echt boos, maar wel beledigd. Begrijp nog steeds niet wat die lui bezielt, vind het ook jammer omdat het een soort kettingreactie lijkt te zijn. Spullen lopen wat minder op MP, 85% van die sukkels die veel te laag bieden, waardoor je zelf ook lager bied op ander spul, omdat je voor je eigen zooi ook niks terug krijgt, zoiets.

  6. #226
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door obiwanjacobi Bekijk bericht
    Je zou eens voor de gein naar een veilingsprogramma op tv moeten kijken. Het start bod heeft niks te maken met waar je het uiteindelijk voor wilt weg doen. Bieden is een spel, maar wij stijve hollanders zijn dat spel niet gewent te spelen - te lezen aan de meeste reacties hier - worden mensen vooral boos als het niet gaat zoals zij het in hun hoofd hadden voorgesteld. Je kan het andere mensen niet kwalijk nemen dat ze niet voldoen aan de projectie van jou normen en ideeen etc.
    Ach, zo blijkt ook wel eens dat een stuk hogere vraagprijs een heel ander biedpatroon oplevert.

    Product X (nieuwprijs zeg 200 euro) proberen te verkopen voor zeg 100 euro en je vraagt misschien 125, en je krijgt vervolgens van die bieders die 60-70 euro bieden. Vraag je 150 euro, zijn diezelfde bieders ineens wel bereid rond de 90-100 te gaan zitten. Heb 't van de week gezien. Tuurlijk wil iedereen de beste deal hebben, maar verkopers kunnen ook zien waar je nog meer op bied, als ze hun concurrentie effe bekijken.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  7. #227

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door obiwanjacobi Bekijk bericht
    Je zou eens voor de gein naar een veilingsprogramma op tv moeten kijken. Het start bod heeft niks te maken met waar je het uiteindelijk voor wilt weg doen. Bieden is een spel, maar wij stijve hollanders zijn dat spel niet gewent te spelen - te lezen aan de meeste reacties hier - worden mensen vooral boos als het niet gaat zoals zij het in hun hoofd hadden voorgesteld. Je kan het andere mensen niet kwalijk nemen dat ze niet voldoen aan de projectie van jou normen en ideeen etc.
    Maar je kan hem of haar nog wel een LUL vinden.
    En het bod verwijderen.

    Nee het gaat niet eens om de bieding, althans wat mij betreft doen ze maar (ik heb het geld niet nodig, verdien goed met muziekhandel en als ik niet krijg wat ik wil dan verkoop ik het niet), het gaat mij eigenlijk alleen om mensen die een bod doen en vinden/denken dat ze daarmee rechten hebben.
    Ik nied 40 en kom het vanavond nog halen, dat soort reacties.

  8. #228

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Werkt dat een beetje?

    Ik heb het nooit echt geprobeerd, maar als je een gebruikt artikel dat nog in goede staat neerzet met een vraagprijs die 50% van de nieuwprijs bedraagt, en mensen hebben dan zo'n plaat voor hun harses dat ze dan nog 30-50% van die vraagprijs bieden, dan vraag ik me af of die zich laten tegenhouden door een minimumbedrag.
    Alhoewel, als er bieden vanaf staat, dan kun je ook niet lager bieden op MP toch? Dus dan blijven de mailers over.
    Ik ben nooit echt boos, maar wel beledigd. Begrijp nog steeds niet wat die lui bezielt, vind het ook jammer omdat het een soort kettingreactie lijkt te zijn. Spullen lopen wat minder op MP, 85% van die sukkels die veel te laag bieden, waardoor je zelf ook lager bied op ander spul, omdat je voor je eigen zooi ook niks terug krijgt, zoiets.
    Tegen eikels werkt niets, maar ik verkoop het meeste op ebay en dat is gelukkig anders.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top