Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20
  1. #11

    Standaard

    De RAT is een goede keus, maar kijk ook naar de MXR Super Badass Distortion (de zilveren dus). Die zit in dezelfde ballpark als de RAT maar klinkt dikker omdat hij niet zoveel bass eruit filtert zoals de RAT. En hij heeft meer controls om je geluid te shapen. Wat meer mids of meer scooped - geen probleem.

    De RAT heeft dan weer dat over-the-top fuzzy karakter als je hem voluit zet, maar dit is alleen leuk als je van Shoegaze houdt... Ik heb trouwens wel een RAT met die LM-308 chip, geen idee hoeveel dat uitmaakt...

  2. #12

    Standaard

    uuuh
    punk bestaat niet volgens ervarinsdeskundige johnny rotten
    offstage johhny lydon


    maar wil ongeveer je die sound
    big muff voor je voxje of een andere amp, een gemodde marshall jmc 800


    en qua inspiratie
    veel luisteren naar abba, roxy music en alice cooper
    Laatst gewijzigd door okeeee; 1 april 2015 om 15:32

  3. #13

    Standaard

    Hahaha achter de sex pistols zat Malcom mcLaren, die ook verantwoordelijk was voor "somethings jumping in my shirt". http://youtu.be/em5tC6WDpP8 The sex pistols werden net als elke andere boy band in de markt gezet om veel geld mee te verdienen. Dus Johnny heeft geen recht van spreken wat mij betreft


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door danee Bekijk bericht
    Hahaha achter de sex pistols zat Malcom mcLaren, die ook verantwoordelijk was voor "somethings jumping in my shirt". http://youtu.be/em5tC6WDpP8 The sex pistols werden net als elke andere boy band in de markt gezet om veel geld mee te verdienen. Dus Johnny heeft geen recht van spreken wat mij betreft


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
    nee echt waar ???
    goh

    man dat heeft johhny lydon allang toegegeven
    met de toevoeging dat ze de "most disfunctional" boyband ter wereld waren
    btw beatles waren ook een boy band maar dat terzijde

    en johnny heeft veel recht van spreken want juist zijn teksten en stem hebben er voor gezorgt dat ze berucht/beroemd zijn geworden
    haal de stem weg en wat blijft er over ?
    een leuk rock en roll bandje

    bedoel de ramones bestonden al maar nobody gave a rats ass
    just een ander garagebandje , pas toen de sp gb op z'n kop zette mochten ze ook meedoen net als die andere bandjes uit de CBGB scene
    bedoel blondie was ook een punk band lol


    maar have fune met je bandje
    mocht je nog materiaal nodig hebben per twee dagen kan ik wel een "Punk"song aan je leveren nivo greenday blink ...
    helaas niet op het nivo van de 2 leuke liedjes van greenday

    but who knows

  5. #15
    Laatst gewijzigd door okeeee; 1 april 2015 om 16:33

  6. #16

    Standaard

    Okay wat hebben we nu aan tips:

    RAT (normale uitvoering)
    Fulltone GT 500
    Tubescreamer
    MXR super badass

    Ik wil jullie graag ook nog een clipje laten horen van de strakke 'muted' sound die ik zoek.

    https://www.youtube.com/watch?v=fMvMvyp5lmw

    Zoals je hoort, het hoeft niks extreems te zijn maar lekker strak, droog en responsive. Kunnen jullie bovengenoemde suggesties eens aan deze sound koppelen?

    Daarnaast kwam ik de t-rex vulture tegen, is dat wat bij mij zou passen?
    https://www.youtube.com/watch?v=cs07vHfzKng

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.488

    Standaard

    Wat ik eerder zei, zo'n sound als Dover is vooral een gesloten kast. Marshall, Boogies, die hoek. Scooped mids.
    Een mid heavy pedaal op een mid heavy vox is juist de andere kant op, dan krijg je inderdaad zo'n soundje uit die Trex clip waar bas en hoog de nek worden omgedraaid.
    Aan de andere kant, als je het verschil tussen scoop distortion en mid heavy distortion niet maakt.. wel dan maakt het ook niet uit natuurlijk.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 1 april 2015 om 17:07
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #18

    Standaard

    Sex Pistols idd gave band...Johnny Rotten past idd in het rijtje thuis van zangers die een groot deel van het geluid bepalen. Maar provocatie was deel van zijn imago waar hij heel bewust mee speelde...dus ik neem de man zijn uitspraken niet zo serieus. Wat mij betreft is punk still alive. Toch mooi dat je nog steeds jochies van 14 ziet lopen met een hanekam en een nofx shirt aan laatst met mijn dochter van 12 naar Nofx in de melkweg geweest....tja kids hebben toch opvoeding nodig


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

  9. #19

    Standaard

    voordat we in een oude lullen discussie verzanden just this
    na het zien van dit concert
    https://www.youtube.com/watch?v=XxAA1KyS3Q0
    had ik pas gevoel dat ik echt iets van de sex pistolen begreep
    tc

  10. #20

    Standaard

    Ik liep toevallig tegen een lectro harmonix Soul Food aan. Deze werkt lekker met mijn VOX! De drive hoeft niet verder dan 10 uur voor hetgeen ik zoek. Meer dan genoeg. Eens kijken hoe hij op langere termijn bevalt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top