Welkom op het GitaarNet.

Bekijk resultaten enquête: Hoe moet het verder?

Aantal stemmers
38. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Online verkiezing en verplicht stemmen

    8 21,05%
  • Lekker ouderwets en niets verplichten

    13 34,21%
  • Online verkiezing en niets verplichten

    17 44,74%
  • Lekker ouderwets en verplicht stemmen

    0 0%
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 31
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2011
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Ik denk dat de wedstrijd veel eenvoudiger kan door het digitaal te doen.
    Al die lijstjes manueel verwerken en 30 paginas aan gitaarfotos doorspitten is niet echt tof voor zowel deelnemers als de mensen die de wedstrijd organiseren.
    Maar makkelijker is niet altijd leuker. Vind zoals het nu gaat wel een leuk concept. Ik vind eigenlijk wel dat als je mee wilt doen je ook best zelf de moeite mag nemen om je lijstje door te geven. Niet alleen uit principe, maar ook omdat hoe meer stemmen hoe 'eerlijker' de uitslag.

  2. #12

    Standaard

    Die 30 pagina's aan foto's waren dan ook mooi gesorteerd op een Photobucket-pagina

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 september 2004
    Locatie
    Uithoorn
    Berichten
    774

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badman Bekijk bericht
    Bedankt Majmun,

    Ik zie wel dat de polls maximum 10 deelnemers aankunnen, dus dat zou moeten aangepast worden.

    Ten tweede: Als mensen maar op één persoon kunnen stemmen, dan lijkt me dat ook minder interessant (?) Ik kan verkeerd zijn, maar er kruipt toch nog een gevoel van opluchting naar boven als je achteraan het pak zit met toch nog enkele puntjes van gitaristen die je gitaar toch nog wel mooi vinden. Bovendien: als een klein gedeelte van de deelnemers slechts punten gepakt heeft, dan ga je sowieso deelnemers verliezen.
    Het is inderdaad de laatste jaren er enorm op achteruit gegaan. Ik herinner me het glorieuze 2009-2010 met bijna 200 deelnemers, daar staan we nu verder van dan ooit. Hoe dat komt...misschien hebben we nieuwe impulsen nodig?
    Of nieuwe gitaren.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.486

    Standaard

    Afgezien van een landelijke stemmoeheid trend
    Ik denk dat zo'n verkiezing misschien ook iets anders aangevlogen moet worden. Gewoon alles in de laatste maand insturen en dan nog een week stemtijd. Dan blijft zo'n topic bovenaan. De entries mogen ook wel wat interessanter gepresenteerd worden dan een tekst als, hier is mijn stratocaster. Beetje humor & strijd kan geen kwaad.

    Dat telecastermaster nou al twee jaar opvolgend verbolgen reageert wegens te weinig punten... dat is de spirit!
    Laatst gewijzigd door Pepe; 31 maart 2015 om 20:34
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Het maakt mij niet veel uit op wat voor manier er gestemd wordt, dus mijn stem op "Lekker ouderwets, en niets verplichten" mag ook gelezen worden als "Online stemmen en niets verplichten."

    Ik vind het altijd weer leuk, en heb me er al lang bij neergelegd dat ik nooit meer zo'n succesnummer zal insturen als mijn eerste keer. Het dalende aantal deelnemers is inderdaad wel wat zorgelijk, maar ik slaag er nog steeds in om een lijstje te maken met 10 gitaren die ik zelf wel zou willen hebben (mijn criterium bij het stemmen.) Als anderen dat een rare, belachelijke, onzinnige, ongeldige of anderszins onverantwoorde methode vinden, dan mag dat. Waar kun je je druk om maken?

    Wat ik me wel afvraag: als je een regel zou invoeren dat je verplicht moet stemmen als je zelf meedoet, hoe zou je dat willen afdwingen? Als je niet stemt, wordt jouw inzending gediskwalificeerd? En als er nou anderen op die gitaar hebben gestemd? Daar krijg je zo mogelijk een nóg langere lekker-belangrijk-discussie van, vrees ik.
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.486

    Standaard

    Da's een goeie.
    Maak je het mee dat alle tien inzenders waarop jij gestemd hebben zelf niet gestemd hebben, dan zijn jouw stemmen daarmee ook teniet gedaan.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Mag ik dan nog iets toevoegen aan de discussie? Ik vind dat linkshandigen een beginaantal punten zouden moeten krijgen van, laten we zeggen, 20 punten. Beetje positieve discriminatie zeg maar, gezien we normaal gesproken toch minsten met 20 punten in de min tegen al die rechtshandigen moeten opboksen, wat natuurlijk niet eerlijk is. Mocht er dan alsnog geen hond op me stemmen, dan sta ik toch in ieder geval maar mooi in de middelmoot en hoeft er tevens niemand verplicht te stemmen.

    En anders kunnen we het altijd nog over whiskey hebben. Of tetten.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2009
    Locatie
    In 't zuiden
    Berichten
    1.592

    Standaard

    Ik heb niet meegedaan, maar vind het wel prachtig om dergelijke discussies te lezen waarin forumleden helemaal op kunnen gaan in een discussie.

    My two cents: houdt het zoals het is. Het hele forum zit in een dip, dus ook de verkiezing.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2008
    Locatie
    amstenrade
    Berichten
    659

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    Soit, gewoon voldharden, volgend jaar doen er weer 300 mensen mee!
    binnen niet al te lange tijd heb ik er twee af.. een ervan gaat in de 2015 editie wel meedoen...Dit jaar had ik niks nieuws. Ik heb wel gestemd.... en eigenlijk gewoon omdat ik het best leuk vind om gitaren te bekijken......

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Vraag aan de "stemmen-is-verplicht-voorstanders": Wat te doen met "dat soort gasten" zoals Venlonaer hierboven?
    Die mogen niet stemmen omdat ze niet meedoen, of juist wel?

    Of het stemmen nu digitaal of gewoon met het handje gaat, dat maakt me niet uit, als het maar geen "moetje" wordt.
    Laatst gewijzigd door Henri H; 1 april 2015 om 09:27

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top