Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1

    Standaard Bose L1 compact. Ervaringen?

    Iemand ervaring met de Bose L1 Compact? Zijn ze werkelijk zo goed als dat iedereen beweert? Als ik alle positieve reviews ter harte neem dan lijkt er geen enkel nadeel aan te zitten.

    Ik wil niet meer 'afhankelijk' zijn van een geluidsman/pa set voor kleinere zaaltjes (restaurants, kroegjes, recepties, kleine feestjes). Ik speel enkel akoestisch. Geen zang. Mijn bedoeling is om er een reverb pedaaltje voor te leggen.

    Een andere mogelijkheid de Maui van Ld systems (28 ). Wellicht heeft daar iemand ervaring mee.

  2. #2

    Standaard

    koop een AER.
    http://www.aer-amps.com/
    en vergeet die merknaam Bose













    nee echt!
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    4.353

    Standaard

    Ik heb wel ervaring met L1's.

    Het is leuk maar Amerikaans. Veel laag, veel hoog en geen mid. Het gaat verrassend af en is thuis heel leuk voor de kinderdisco. Het voordeel is dat het een mini line-array is waardoor je een super goede spreiding hebt. Ik gebruik het ook wel eens in boardrooms of kleine groepjes puur voor spraak. Gaat heel goed. In het Cafe van het Stedelijk Museum draai ik er wel eens een klusje mee en dan gebruik ik er twee tot max zo'n 150 pax.
    Qua gitaarspelen: Ik heb er een keer twee meegenomen met een mixertje ertussen voor een akoestisch setje. Bas, toetsen en gitaar er direct ingeplugd en het was voor de kledingzaak waar we speelden prima maar je mist echt als gitarist een brok mid. Je kan alles eq-en maar dan ben je aan het herstellen.

    Leuk, hard en duur
    prut...

  4. #4

    Standaard

    Het enige waar Bose echt geweldig goed in is en dus ook uitblinkt...
    is marketing.

    Wat Showhand zegt dus, vergeet Bose. En AER is een goede tip.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  5. #5

    Standaard

    Beste live geluid dat ik akoestisch heb gehad was in een studio in Rhoon. Gitaar - Lexicon reverb - AER, en vanuit de AER (weet niet meer of er een tweede kanaal vanuit de Lexicon was doorgelust) (tot zo ver mijn eigen spul) door naar 2 van die Bose zuilen. Klonk in die ruimte (met ong. 50 man publiek) erg, erg fijn. Dat gezegd hebbende, met mijn eigen spullen (AER< en een reverb) met name in theaters over het algemeen ook binnen 10 minuten een prima geluid.

    Het mooie van die Bose zuilen is dat je zelf gewoon midden in het geluid staat. Maar dat effect krijg je ook met je AER achter je, en een goede monitor voor je. Alleen een zanginstallatie zonder monitor is minder, al heb je aan de AER normaal meer dan genoeg om jezelf op het podium te horen. Maar met monitor is toch fijner.

    Mocht je nog geen versterker hebben, check naast AER ook eens Shertler. Iets andere karakter, maar zeker niet verkeerd. Er zijn trouwens nog wat systemen. Dacht dat bv. Fishmann tegenwoordig ook zo'n soort zuil voor kleinere gelegenheden had.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top