Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard vervanging tuners tips

    een prachtige adonis tele die ik bij Wietse heb gekocht wilde ik een stel andere tuners geven dan de goedkope die er nu op zitten.

    http://www.wietsesguitars.nl/pagina483.html

    op de noorder gitaardag een setje squier oliebad tuners gevonden maar daar zitten op de onderkant twee nokjes.
    Ik moet dus gaatjes boren voor die nokjes maar dat uit de losse pols doen zorgt natuurlijk voor een 'dronkenmans' uitlijning als resultaat.

    iemand hier handige tips voor??

  2. #2

    Standaard

    Tuners er door steken en het boutje vooraan zachtjes aandraaien daarna tuner mooi uitlijnen goed vasthouden en het boutje vooraan wat harder aandraaien. Daarna terug losdraaien en de 2 nokjes zullen een afdruk gemaakt hebben .... Daar boren.
    Zo heb ik het toch gedaan...

  3. #3

    Standaard

    tuners in de kop leggen, ik neem aan dat er moeren en ringen aan de snarenkant komen, moeren losjes aandraaien,
    liniaal langs de tuners leggen, en schroefgaatje voorzichtig met dun boortje voorboren.
    boortje net zo dik kiezen als schroefdiameter gemeten zonder de draad.

    waarom geen schaller tuners?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    bedankt voor de antwoorden, kan ik goed gebruiken.
    @gitaargerrit: geen schallers omdat de prijs daarvan al gauw het dubbele is of meer van de € 12,50 die ik betaald heb voor deze tuners.
    was ik nu professioneel bezig dan wilde ik natuurlijk zeer stemvaste tuners hebben, maar dit is al een grote verbetering

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top