Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 39 van 39
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Meet even vanaf bovenkant fret tot onderkant snaar.. 2,2/2,3mm lage E op 12. Dat zegt veel meer.. Op fret 1 mag het een heel klein beetje zijn..

    En dat een klassieke gitaar lichter speelt, komt door de veel lagere snaarspanning. Maar een electrische gitaar mag daar qua feel niet veel vanaf zitten. Een goed afgestelde gitaar speelt als boter en dat maakt het ook een stuk makkelijker..

    Je kan ook gewoon even 5 tientjes investeren en 'm laten afstellen. Kies een snaardikte en blijf daarbij.
    Laatst gewijzigd door Rizz; 1 juni 2015 om 17:19
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  2. #32

    Standaard

    4mm en op 1 2mm (ongeveer hoor, want zit hier met een rolmaat te stoeien)
    Maar blijkbaar toch te hoog.. Wat doe ik eraan? Toch laten afstellen?

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Ja, dit bederft ook een hoop van je speelplezier.. 4 is veel te hoog, 3 ook nog.. Op 1 istie ook veel te hoog en dat kost bij open akkoorden teveel kracht..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  4. #34

    Standaard

    Ok dank jullie. Goed om te weten. Dus eigenlijk heb ik als dat gefixed is een eitje na mijn zware training

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Yup.. Dat dan weer wel... Let even op als je 'm wegbrengt dat ze niet alleen een slinger geven aan de halspen.. Dat is niet afstellen, dat kan je zelf ook.. Deze gitaar heeft wat meer werk nodig. Dus als het kan bij een erkend reparateur/luthier oid.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  6. #36

    Standaard

    Beetje late reactie wellicht, maar had her al lang niet meer ingelogd. Ik ben 3 jaar geleden (op mjn 50ste) begonnen en herken natuurlijk precies wat je beschrijft. Ik heb vanaf dag 1 les gehad, 1x per 14dgn, en dat heeft mij enorm geholpen (en nog steeds). Iemand die je tips geeft omtrent de juiste vingerzetting of wellicht alternatieven. En voor de rest : veel oefenen! Een top gitarist zal ik niet worden (heeft ongetwijfeld met talent te maken :-)), maar kan inmiddels best een aardig repertoire (pop)songs meespelen. (tokkelen, slag, solo'tjes) op een westerngitaar.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Je speelt inmiddels een paar maanden, hoe staat het ermee?

    Wat ik wil zeggen: je bent 55 en dat maakt je niet de jongste. Ik was 14 toen ik begon en dat is ook al niet de ideale leeftijd. Heb dus geduld.

    Maar wat enorm goed is: let op je verbeteringen. Als je zo moet doorbijten om verder te komen (en dat kan nog best een paar jaar duren), werkt dat heel demotiverend. Maar meestal merk je amper dat het ook echt beter gaat. Probeer daar dus op te letten. Dan merk je dat je ook echt best wat leert, en dat is leuk.

  8. #38
    Member
    Geregistreerd
    19 januari 2015
    Locatie
    friesland
    Berichten
    35

    Standaard

    Geen antwoord gekregen ben benieuwd of de beste man nog speelt misschien heeft hij het wel opgegeven


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  9. #39

    Standaard

    Opgeven kan ik me bijna niet voorstellen. Hij zal wel druk aan het oefenen zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top