Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 39
  1. #21
    Junior Member
    Geregistreerd
    11 maart 2015
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    6

    Standaard

    Neuh, het helpt voor het spelen niets maar je weet nu precies hoe het werkt.
    Knappe robot die dat gaat verbeteren

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door terrasbeest Bekijk bericht
    Was dit nog vergeten : NIET in de hals knijpen. Relax....
    Zeer belangrijk!

    Ik heb er nu nog last van dat ik ben begonnen met veel te hard knijpen om mijn slechte grip te compenseren. Met name bij barré akkoorden.

  3. #23

    Standaard

    Nou ik zit als ik speel en merk dat bij bepaalde gitaren mijn buik de gitaar kanteld en daarme mijn frethand vanzelf in een on aangename positie komt.

    De Gretch en LP hebben die neiging.
    mijn andere zijn stuk platter.

    Ik denk dat goede en ontspannen houding ook belangrijk is.
    Strat , LP Studio, Gretch,
    J-Bass , J-Bass Kingman, SRFF806 .

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2011
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    738

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SuperGoofy Bekijk bericht
    Nou ik zit als ik speel en merk dat bij bepaalde gitaren mijn buik de gitaar kantelt en daarmee mijn frethand vanzelf in een on aangename positie komt.

    De Gretch en LP hebben die neiging.
    mijn andere zijn stuk platter.

    Ik denk dat goede en ontspannen houding ook belangrijk is.
    Heb zelf meerdere gitaren als ook de genoemde.
    Moet zeggen dat ik geen problemen ondervind met de genoemde gitaren.
    Betreffende een goed lichaamshouding en een ontspannen houding, daar ben ik het 100% mee eens.

    P.s. Fouten aanleren is niet moeilijk, maar afleren, Pfffffffft.
    Optie: Ga eens voor een spiegel staan of zitten en kijk eens hoe je houding is. Je zal zien dat er mogelijk lichamelijk een verkeerde houding zichtbaar word.
    Met vriendelijke groet,
    Riny S.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.498

    Standaard

    Ik vind mijn Gretsch juist zeer confortabel om zittend te spelen. Verder onderschrijf ik de mening van Riny.

  6. #26

    Standaard

    Ik ben blij dat ik dit topic even doorgenomen heb i.p.v over een paar maanden. Ik zat dus wel mooi mijn vingertjes één voor één te plaatsen. Ik heb echt enorm veel moeite met het F akkoord en het ontspannen van mijn hand tijdens de akkoorden. Maar goed we oefenen vrolijk door. Fijn inderdaad om te lezen dat ik niet de enige ben en dat het nog wel even zo blijft

  7. #27
    Junior Member
    Geregistreerd
    16 november 2014
    Locatie
    Rolde
    Berichten
    8

    Standaard

    Welke action heeft je gitaar? Een hoge action, afstand van snaren tot fretboard, maakt een en ander lastiger. Een lage action maakt grepen pakken makkelijker,gaat iets ten koste van de toon. Maar als je de grepen eenmaal weet te pakken dan kun je dit altijd weer bijstellen. Speelt je gitaar gemakkelijk of juist ietsje zwaar? Ik heb heel veel gitaren en sommigen spelen uitermate makkelijk ten opzichte van anderen.

  8. #28

    Standaard

    Heb het even opgemeten. tussen de 4 en 5mm. Heb geen vergelijkingsmateriaal, dus weet niet of dat zwaar of makkelijk is? Ik heb wel een klassieke gitaar in mijn handen gehad laatst en dat voelde heel erg licht aan.

    Edit: gemeten vanaf het board dus niet vanaf een fret.
    Laatst gewijzigd door Monroe; 1 juni 2015 om 16:55

  9. #29
    Junior Member
    Geregistreerd
    16 november 2014
    Locatie
    Rolde
    Berichten
    8

    Standaard

    Ter hoogte van welke fret? meetpunt of vanaf 1 of 12? Geloof me maakt een en ander simpeler en gemakkelijker. Bij mijn Ibanez 550 plakken de snaren nog net niet aan de hals... Solo,s gaan ook veel beter.

  10. #30

    Standaard

    Ja dat was vanaf 12. Op 1 zit ik ong op 3mm. De breedte van mijn hals zelf is ter hoogte van fret 1 4.4 cm. Kan dat er iets mee te maken hebben? Er zitten nu Fender 150R Original 150s Pure Nickel .010-.046 snaren op.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top