Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Discussie: Gitaar bekleden?

  1. #1

    Standaard Gitaar bekleden?

    Ik heb een tijdje geleden een topic gelzen van iemand die zijn gitaar bekleedde met stof. Had hier een reportage van gemaakt, maar ik kan dat dus weer niet vinden. Weet zelfs niet eens of het op dit forum was, hoewel ik eigenlijk alleen dit forum volg. Maar wil dit ook doen met mijn zelfbouwert, een telecaster.
    Weet iemand wie dit geweest is?

    gr Frans

  2. #2

    Standaard

    Zend eens een PM aan Uke.
    Als ie bekomen is van zijn griep.

    Ikzelf heb mijn gitaar bekleed met de kunststof foam die mijn ouders over hadden van het afplakken van hun douche kamer. Badkamer is teveel eer.
    Had je een erectie, moest je achteruit de douche kamer uit. Draaien? Vergeet het maar. Zo'n bad kamer dus.

    O ja, toon hout, sustain pleite met die foam? Forget it but. Iets langere sustain en het was een orgel. Die gitaar dus.
    Dus die foam maakte helemaal geen pest uit. 37 jaar met plezier op gespeeld op die gitaar. Ik dacht dat ik daarvan geen foto had, maar er zijn er toch een paar opgedoken. Ga ik je niet mee lastigvallen hoor.

    Geloof mij niet, geloof Uke maar.
    PM Ukeloeder, en alles komt goed. Da's belangrijk, zijn alias: Ukeloeder.

    Succes.
    Vriendelijke groet, Gus

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.652

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Zend eens een PM aan Uke.


    O ja, toon hout, sustain pleite met die foam? Forget it but. Iets langere sustain en het was een orgel. Die gitaar dus.
    Dus die foam maakte helemaal geen pest uit. 37 jaar met plezier op gespeeld op die gitaar. Ik dacht dat ik daarvan geen foto had, maar er zijn er toch een paar opgedoken. Ga ik je niet mee lastigvallen hoor.
    doet mij denken aan mijn zelfbouw gitaar die een stuk acrylplaat tussen de body en neck verbinding heeft om de neck iets meer boven de body te doen uitsteken.
    sustain is prima gebleven ;-)

  4. #4

    Standaard

    Wat ik gezien had was dat iemand zijn gitaar bekleedde met stof. Deed dit wel lakken, en het zag er prima uit. Wil ik ook wel eens proberen. Maar zit mij af te vragen hoe hij dat gedaan heeft met die plooien die je ongetwijfeld krijgt op de zijkanten.
    En Duhsjaak, ik heb hem al lopen zoeken, maar nog niet gevonden. maar wel bedankt voor de tip.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 oktober 2005
    Locatie
    Ermelo
    Berichten
    660

    Standaard

    Op tdpri.com bij 'Home Depot' zijn er enkele die een Paisley telecaster hebben gemaakt door de body met textiel te bekleden.

    Hier de link:
    http://www.tdpri.com/forum/tele-home-depot/

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2008
    Locatie
    amstenrade
    Berichten
    659

    Standaard

    nick page, uit Berlijn bekleedt zijn gitaren soms ook met stof. http://nickpageguitars.com/guitars_o...strich2paisley. Hij lakt ze dan wel af met nitro. zag er erg maf uit.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 november 2011
    Locatie
    Backcorner
    Berichten
    846

    Standaard

    deze, denk ik.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    ik meende dat de fender paisly casters niet met stof maar met bedrukt papier gedaan zijn. behangpapier of van dat zelfklevend vinyl voor in kasten ofzo. Met stof zal ook wel kunnen. moet dan wel een berg lak overheen om dat strak te krijgen, denk ik.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Volgens mij is de flower Jem met stof.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top