Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 26
  1. #11

    Standaard

    http://www.softpedia.com/get/Multime...ns/keFIR.shtml

    deze is gratis
    best goede resultaten mee behaald


    warning
    kijk uit dat je geen troep van softpedia installed en alleen de KeFir

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Als je trouwens een goede en goedkope oplossing zoekt, dan zou ik zeggen, deze: http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?...ails&id=189268

    Zit een heel fijn geluid in (veel organischer dan een POD) en heeft de Red box speaker simulator ingebouwd.
    De red box is lang niet zo goed als de Torpedo CAB, maar het is een prima preamp die je op je pedal board kunt zetten.
    (En die CAB kun je altijd later nog wel aanschaffen).
    http://www.musiciansfriend.com/ampli...ording-station

    Mijn tip voor vandaag ;-)
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  3. #13

    Standaard

    Ja, ik zit toch een beetje tegen die prijs aan te hikken en was al bezig te kijken naar een preamp pedaaltje (aangezien ik al een soort van cabsim op die Bigsky heb zitten).

    Dan kan ik daar een beetje mee rotzooien, en kan ik altijd wanneer ik meer ga eisen qua sound (wat denk ik wel het geval gaat zijn) die Torpedo C.A.B. erbij nemen. Lees er wel érg veel goede verhalen over .

    Wel grappig eigenlijk, ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst uberhaupt een versterker thuis heb gebruikt. De laatste 10 jaar heb ik vrijwel alleen akoestisch fingerstyle gespeeld en heel af en toe in een band elektrisch gespeeld. Ik heb dus helemaal geen weet meer van hoe een elektrisch versterkte gitaar zou moeten kunnen klinken en besef me nu pas dat mijn sound echt ruk is .


    En dus begint de zoektocht naar een (buizen) preamp pedaal:
    - H&K Tubeman (II)
    - AMT SS-20
    - AMT SS-11A / B
    - Blackstar HT
    -----------------------
    -AMT B2
    -Xotic BB Preamp

    Suggesties zijn wederom welkom
    Laatst gewijzigd door Zavo; 26 maart 2015 om 18:41

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster Bekijk bericht
    Ik zou zeggen Two Notes Torpedo is wat moet hebben. Past ook nog eens binnen je budget.
    http://www.bax-shop.nl/speakersimula...lator-stompbox



    Ik ga inmiddels ook amploos door het leven en oefen lekker 's avonds met een koptelefoon op.
    Voor het beste resultaat heb je eigenlijk ook nog een preamp nog voor op je pedal board, maar met een distortion pedal lukt het ook. ......
    Oef, serieus veel geld. Mooi ding lijkt me.
    Als preamp is een Engl 530 te overwegen. Het lead kanaal vond ik beslist overtuigend.
    Gezocht: 100x probe voor oscilloscoop
    Aangeboden: niets

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Ik heb zowel de H&K Tubeman II als de AMT SS-11A. Beide zijn echt goede preamps.
    De Tubeman heeft 1 buis en de SS-11 twee. Maar die Tubeman doet niet veel onder voor die AMT.
    Die Tubeman is op de tweedehands markt te vinden voor hele schappelijke prijzen.
    (Die 150 euro is een nette prijs; nieuw zijn ze 375).
    Beide voorversterkers hebben ook een speakersimulator aan boord.

    Het punt met die speaker sims is dat het eigenlijk passieve filters zijn.
    Dwz het is een kwestie van EQ-en van de frequenties zodat het een beetje op speaker cabinets lijkt.
    Je kunt daar best acceptabele geluiden uithalen, vooral over het cleane kanaal.
    Maar het blijft behelpen want je hoort dat het het net niet helemaal is.
    Maar die Torpedo CAB (en ook de Axe FX en Kemper) maken gebruik van digitale techniek, de zogenaamde impuls response.
    En die techniek levert echt heel erg overtuigende speaker sims en power amp simulaties op. Geloof me maar, het is echt veel beter. Duur maar veel beter.
    Dat gezegd hebbende kun je best heel aardig uit de voeten met passieve filters, zoals die red box.

    Als allergoedkoopste alternatief zou je nog de Zoom G3 kunnen proberen.
    Ook een modeller al a de POD, maar klinkt toch heel aardig.

    Maar aangezien je al je ambient effecten hebt zou ik gaan voor die Tubeman.
    Die zijn goed, betrouwbaar en waardevast (als je 'm tweedehands koopt).
    Bevalt ie niet dan verkoop je hem zo weer voor dezelfde prijs.

    Die ENGL 530 is een 19"preamp en ik krijg de indruk dat de topicstarter uit is op een pedal only.
    Misschien is Sansamp nog een merk dat je aan je lijst kunt toevoegen. Ze heten niet voor niets sans amps. Ze zijn alleen niet zo all round als die AMT of H&K, heb ik de indruk, maar meer gericht op 1 specifieke sound.

    http://www.bax-shop.nl/distortion-overdrive/tech-21/bekijk-alle-producten.html

    Laatst gewijzigd door telecastermaster; 26 maart 2015 om 19:31
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2011
    Locatie
    België
    Berichten
    163

    Standaard

    Om even heel goedkoop te gaan: zoom G3 of yamaha THR (in het laatste geval heb je ineens een oefenversterkertje voor thuis).
    Je kan er eventueel je pedalen voor plaatsen, maar eigenlijk is het misschien helemaal niet nodig.

    Met beide kan je heeel behoorlijk opnemen via usb.
    (Ik vernoem gewoon deze 2 omdat ik ze allebei heb, maar er zijn ongetwijfeld veel alternatieven die het even goed doen. Maak het niet ingewikkelder en duurder dan nodig zou ik zeggen.)

  7. #17
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.216

    Standaard

    qua prijs en als je voor 80% geluid gaat zijn de budget modelers een goed idee.
    Als je echt top wil kom je op een tubemeister 18, die heb ik nu ook en klinkt echt veel beter dan mijn pod hd pro, toch een modeler van 700 euro.
    Vriendelijke groet,

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.517

    Standaard

    Ik ken de Pod HD pro niet maar ampfarm is professioneel spul, daar worden gewoon albums mee opgenomen (ik neem er zelf gedeeltelijk albums mee op). Wat is het? 100 euro voor een UX1? Dan krijg je een interface, een stuk of 30 amps met cabinets en mike's en een shitload aan delays, galmen, pre-amps en gitaareffecten.

    Ik heb wel eens een tijdje mijn echte Chandler tubedriver voor overdrive gebruikt maar de amp farm Chandler tubedriver lijkt er zoveel op dat het gewoon niet de moeite is.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #19

    Standaard

    Hier een tweede stem voor de sansamp. Klinkt top!

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.794

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zavo Bekijk bericht
    Ja, ik zit toch een beetje tegen die prijs aan te hikken en was al bezig te kijken naar een preamp pedaaltje (aangezien ik al een soort van cabsim op die Bigsky heb zitten).

    Dan kan ik daar een beetje mee rotzooien, en kan ik altijd wanneer ik meer ga eisen qua sound (wat denk ik wel het geval gaat zijn) die Torpedo C.A.B. erbij nemen. Lees er wel érg veel goede verhalen over .

    Wel grappig eigenlijk, ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst uberhaupt een versterker thuis heb gebruikt. De laatste 10 jaar heb ik vrijwel alleen akoestisch fingerstyle gespeeld en heel af en toe in een band elektrisch gespeeld. Ik heb dus helemaal geen weet meer van hoe een elektrisch versterkte gitaar zou moeten kunnen klinken en besef me nu pas dat mijn sound echt ruk is .


    En dus begint de zoektocht naar een (buizen) preamp pedaal:
    - H&K Tubeman (II)
    - AMT SS-20
    - AMT SS-11A / B
    - Blackstar HT
    -----------------------
    -AMT B2
    -Xotic BB Preamp

    Suggesties zijn wederom welkom
    Weet je hoe je wilt klinken? Met andere woorden: wat zou je doen als er qua geld en ruimte geen beperkingen waren? Hoe zou je het dan doen? Welke versterker zou je kiezen? Als je op deze manier redeneert breng je in kaart welke sound je zoekt. Vervolgens ga je een compromis verzinnen. Als je dat niet doet loop je namelijk het risico dat je gewoon in het wilde weg allerlei pedalen gaat kopen en weer gaat verkopen en de frustraties gaan toenemen omdat ze niet het geluid kunnen leveren wat je zoekt.

    Buizenpreamps: ja, kun je doen. Klinken een stuk "echter" dan een POD. Maar pas op: ze zullen nooit klinken als een Marshall of Mesa Boogie met een paar microfoons ervoor. De meeste buizenpedalen (Radial, Blackstar, Mesa Boogie V Twin, Koch pedaltone) gebruiken een transistor om de distortion te produceren. Je hebt namelijk 2 buizen nodig om vervorming te maken (sommige pedalen hebben weliswaar 2 buizen, maar gebruiken maar 1 buis per kanaal). Bovendien mis je de poweramp en die heeft veel invloed op de sound. Dit is de reden dat sommige mensen keizen voor het aanschaffen van een versterker die ze in ieder geval goed vinden klinken (kan van alles zijn afhankelijk van je muzieksmaak) en dan vervolgens met een loadbox werken zoals bijvoorbeeld de Palmer PDI 03. Daarom zeg ik ook: ga eerst nadenken over welke sound je zoekt. Je kunt dan eventueel overwegen gewoon die versterker aan te schaffen en te kijken of je met een Palmer PDI 03 resultaat kunt boeken.

    Xotic BB preamp: heet weliswaar preamp maar is een overdrive pedaaltje bedoeld om een buizenversterker harder te laten oversturen (door het signaal te versterken jaag je meer power de versterker in waardoor de buizen meer gaan oversturen). Is dus minder geschikt voor wat jij wilt. Aan de andere kant: als je toch met een pedaal gaat werken zou ik me niet beperken tot de buizendistortions/preamps om de reden die ik zojuist gaf: de distortion zit meestal niet in de buis bij die dingen.
    Laatst gewijzigd door NLF; 26 maart 2015 om 23:36

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top