Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    17 januari 2012
    Locatie
    Harderwijk
    Berichten
    6

    Standaard Hals op '86 Ibanez Roadstar RG140

    Beste allemaal,

    Voor m'n volgende project heb ik een '86 Ibanez Roadstar body op de kop getikt.. Ik heb al een Roadstar uit '83 en ik vind het een fantastische gitaar.
    Dit zijn gitaren die gewoon op MP worden aangeboden voor onder de E200,- en waar gewoon niet geboden op wordt... mijn oude Ibby blijft dus gewoon thuis.

    Nou is de volgende vraag, en het zal vast hier ergens op het forum staan, maar kwam er niet achter;

    Hoe een hals -behalve een originele roadstarneck uiteraard- te bestellen, kopen enz... DUS: hoe te meten wat voor hals in de pocket past..!
    Ik heb een liniaal en een meetlat thuis, maar d'r komt vast meer bij kijken..
    Ik google graag om verder te komen, maar hoor graag jullie reactie.

    De body, die ik op dit moment nog niet binnen heb, is een RG140 "standard", dus Stratocaster. M'n bedoeling is, om er een strathals (misschien een lefty) op te hangen....

    Hoor het graag....

  2. #2
    Junior Member
    Geregistreerd
    17 januari 2012
    Locatie
    Harderwijk
    Berichten
    6

    Standaard

    Nog wat.... Op m'n Ibanez Roadstar RS 125 zitten 2 Super '70,s humbuckers.
    Dit werd toen op dit goedkopere model geplaatst, maar het schijnt, dat deze humbuckers veel gezocht zijn,
    met name met een Les Paul....?

  3. #3

    Standaard

    De Super 70's doen soms 100+ euro op eBay, als losse onderdelen. Bedrijfjes maken zelfs al clones vanwege de hoge waarde.

    Als ik me niet vergis werden Ibanez gitaren in die tijd zo gebouwd dat Fender halzen zouden passen. Dat geldt in ieder geval voor RG's (nieuwe serie, niet de Roadstars) vanaf 1987 tot begin jaren '90 (1994 geloof ik). Als je er toevallig een hebt liggen is het de moeite waard om te kijken of hij past.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    Ik zou 'm uit het raam flikkeren en er zelf achteraan springen.

  4. #4
    Junior Member
    Geregistreerd
    17 januari 2012
    Locatie
    Harderwijk
    Berichten
    6

    Standaard

    Terminus, bedankt voor je reactie.. Ik ga ns kijken of dat lukt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top