Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Voodu valve vraagje

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 september 2009
    Locatie
    Kirchroa
    Berichten
    148

    Standaard Voodu valve vraagje

    Hallo mensen,

    Ik heb onderstaande set-up waar ik heel blij mee ben.
    Rocktron Voodu valve online
    TC Electronic G-Force
    Rocktron Velocity 100
    en Behringer FCB1010 met uno chip

    Ik stuur middels de FCB1010 de G-Force en de Voodu Valve aan dmv 2 midi kanalen, de G-Force op kanaal 1 en de Voodu Valve op kanaal 10. Ik heb zo ook al meerdere patches aangemaakt.

    De FCB heb ik zo ingesteld dat de bovenste rij bestaat uit losse stompboxes, te weten: drive; delay; reverb; chorus en compressor. De onderste rij bestaat uit ingestelde patches.
    So far so good.

    Nu wil ik echter met de drive per patch een cleane en een overstuurde instelling schakelen in de voodu valve. Ik krijg de G-Force makkelijk ingesteld om bijvoorbeeld instellingen aan en uit te zetten middels cc messages maar ik krijg niet in één patch het kanaal op de voodu valve gewisseld. Ik zou wel de drive in de G-Force kunnen gebruiken maar dat wil ik nu juist niet.

    Is wat ik wil überhaupt mogelijk en zo ja, hoe krijg ik dat dan voor elkaar. Mogelijk zijn er ook oplossingen, ik hoor ze graag.

    Alvast bedankt
    Gr Hans*

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Kanaal wisselen in 1 patch van de voodu valve? Wil je gewoon de gain verhogen/verlagen, of iets anders?
    Het is al lang geleden dat ik een voodu valse had, maar heb nooit gehoord van 2-kanaals patches?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 september 2009
    Locatie
    Kirchroa
    Berichten
    148

    Standaard

    Nee. Ik gebruik bijv preset 7 (distortion) van de voodu valve en preset 1 van de G-Force in één patch op de FCB. Nu zou ik dan de distortion willen omzetten in een cleane sound (preset 3) op de voodu valve. Is dit mogelijk door een drive knop te laten switchen tussen clean en distortion?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Je wilt dus een preset schakelen op de voodu valve, zonder een preset op de g force te schakelen.
    Vooropgesteld dat ik geen midi expert ben:
    Volgens mij zijn er 2 smaken: smaak 1: een preset schakelen op je footcontroller, in jouw geval met de onderste rij, waarbij je dan wel een program change stuurt naar de voodu valve en niet naar de gforce (of hetzelfde program change nummer, weet niet of de g force dan het programma opnieuw laad, of gewoon weet dat ie dat program change nr als laatste reeds gehad heeft, en daarom dan niks doet).
    Een midi solutions event processor kopen: dit ding kan (oa) van CC messages PC messages maken, dus bijvoorbeeld CC 20 kanaal 1 waarde 0 wordt omgezet naar PC 1 op kanaal 2, CC 20 kanaal 1 waarde 127 wordt omgezet naar PC 10 op kanaal 2.

    Als er makkelijkere manieren zijn hoop ik dat iemand dit post :-)

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 september 2009
    Locatie
    Kirchroa
    Berichten
    148

    Standaard

    Is het ook mogelijk zonder extra kosten? Iemand anders?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Je wilt dus geen preset knopje op je footcontroller opofferen om een extra setje PC's te versturen?
    Trouwens, mijn post van hierboven nalezend: het midi solutions verhaal was dus optie 2.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 september 2009
    Locatie
    Kirchroa
    Berichten
    148

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Je wilt dus geen preset knopje op je footcontroller opofferen om een extra setje PC's te versturen?
    Trouwens, mijn post van hierboven nalezend: het midi solutions verhaal was dus optie 2.
    Hahaha dacht ik al. Maar mijn bedoeling is inderdaad om alles onder één knop te doen waarbij ik de drive (in dit geval) aan en uitzet.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 september 2009
    Locatie
    Kirchroa
    Berichten
    148

    Standaard

    Iemand anders misschien?

  9. #9

    Standaard

    Volgens mij is wat je wilt niet mogelijk. Een sound maak je in De Voodu Valve met een 'configuration'. Zo'n configuration is ofwel high gain, ofwel low gain. Een preset kan maar 1 configuration opslaan. Als je van high naar low wilt schakelen of vice versa, moet je dus een andere preset kiezen.

    Een workaround zou kunnen zijn: wijs gain en level toe aan een expressiepedaal, op zo'n manier dat de gain toeneemt als je het pedaal intrapt, en de level afneemt (om volumeverschillen te compenseren). Ik weet niet of dit mogelijk is, maar het lijkt me de moeite van een kwartiertje prutsen waard. Anders is een eenvoudig scheurpedaaltje altijd nog een optie.
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

    "Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top