Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 12 van 12
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 maart 2014
    Locatie
    Ter Apel
    Berichten
    537

    Standaard

    Ik zit met hetzelfde probleem als jij, namelijk te veel hobby`s en te weinig geld.
    Ik ben het met bovenstaande heren eens, maar ook, dat vooral uit zo`n budget versterker geen fatsoenlijk geluid te halen is.
    Ik heb zelf een Behringer VT15 gitaarversterker voor ik meen 68 euro en dat ding heeft zelfs een digitaal delay/reverb enz. maar klinkt niet best. (hoewel met een akoestische gitaar wel te doen, maar niet met scheur geluiden)
    Daarnaast heb ik als effecten een korg pandora mini en een hele oude Ibanez VA3 Virtual Amp.
    Die effecten hebben allebei virtual amps ingebouwd (simulators) en dat klinkt verbazend goed over een hifi-setje of tijdens het opnemen, maar niet over een slechte gitaar versterker.

    Maar aangezien ik net begin, is dat allemaal nog niet zo spannend. Als ik over 10 jaar in een super band de wereld verover, dan komt er wel ander materiaal.....

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2003
    Locatie
    ergens in Friesland
    Berichten
    1.640

    Standaard

    Die zijn allebei wel leuk.

    Voordeel van de X-Vamp is dat de adapter er al bij zit. Leuke geluiden, knalt lekker je koptelefoon binnen. Expressie pedaal is ook een leuke gimmick.

    De Digitech is heeft wat nieuwere modeling technologie volgens mij. Hij is ook stiller dan de X-Vamp vind ik. En je kan hem ook prima zonder modeling (puur als effect apparaat) gebruiken. Werkt ook op batterijen (penlites).

    Maar, zoals je zelf al suggereerde, het zal over je versterker waarschijnlijk wel een beetje vlak blijven klinken. Maar over de koptelefoon haal je er prima geluiden mee uit.

    Persoonlijk zou ik voor de Digitech kiezen, omdat deze mij meer in positieve zin verraste dan de Behringer X-Vamp.

    FWIW, ik heb vroeger zelf een Behringer V-Amp, Behringer X-Vamp, Vox Tonelab, Digitech RP-50 gehad en heb nog steeds een Digitech RP-255.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top