Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1

    Standaard Multi effect pedaal advies

    beste Forum leden,

    Hierbij een twee talvragen in 1 topic omdat deze gerelateerd zijn.

    Onlangs heb ik bij Dirk Witte een Epiphone Slash AFD performance pack gekocht. Mooie gitaar met oefenversterker.

    De Snakepit 15 versterker heeft alleen maar een input, aux en Phone aansluiting.
    Helaas als effect heeft de versterker alleen maar overdrive die vrij vlak klinkt en niet in de buurt komt van een mooie distortion.

    Ik ben zelf een man met een budget dus geen geld voor een dure versterker. Op internet heb ik zitten rond kijken en ben daar 2 multieffect pedalen tegen gekomen zie links;

    http://www.dirkwitte.nl/nl/multi-eff...991201844.html

    http://www.thomann.de/nl/behringer_x...ultieffekt.htm

    Mijn vragen zijn nu, welk van deze twee zou beter zijn, en wie heeft er ervaring mee?

    En gezien de oefen versterker, moet ik zo soort pedaal nou tussen de gitaar en versterker aansluiten?
    Of is het met mijn versterker gewoon niet mogelijk om dit soort multieffect pedalen toe te voegen?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 mei 2007
    Locatie
    Het Hoge Noorden des Lands
    Berichten
    216

    Standaard

    Geen idee welke van de twee beter zou zijn (ze lijken me allebei niet geweldig, maar allicht aardig om mee te beginnen), maar inderdaad hang je hem gewoon tussen je gitaar en je versterker. Kabeltje vanuit je gitaar naar de Input van het effect, kabeltje vanuit de Output van het effect naar je versterker. Maar kijk zeker ook eens op marktplaats; daar wordt veel spul aangeboden. Voor iets meer geld kun je tweedehands vaak al iets veel beters krijgen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    Om mee te beginnen kun je zo'n ding kopen, maar het is inderdaad beter om tweedehands iets te zoeken. Ga eerst eens wat dingen uitproberen in winkels, dan weet je beter wat je wel / niet zoekt. Onthou wel dat je met je versterker en je budget beperkt zult blijven: als je een echt mooie distortion zoekt gaat zo'n pedaal je niet heel veel helpen (dit om teleurstellingen te voorkomen).

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 maart 2010
    Locatie
    Twente
    Berichten
    537

    Standaard

    Stel je van zo'n goedkoop multieffect niet teveel voor; ik heb voor de lol ooit een Zoom 505II gekocht en op het eerste gezicht klinkt het aardig maar al snel valt op dat het erg kunstmatig is. Zeker de distortions zijn op z'n best matig; de chorussen en andere modulaties gaan in de regel nog wel.
    Als het je vooral om de distortion gaat kun je wellicht beter een dedicated pedaal kopen.
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. (Bertrand Russell)

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 november 2001
    Locatie
    Cuijk
    Berichten
    579

    Standaard

    Tc nova system heeft een analoge overdrive/distortion en de rest is digitaal. Klink super IMHO.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Ik heb de voorloper van die V-Amp, de V-Amp II, gehad, en ik sloot hem direct aan op een paar gepowerde Pc-speakers.
    Met een beetje tweaken haalde ik daar een heel acceptabel geluid uit, op laag volume.
    Nadeel vond ik wel dat er veel ruis te horen viel, met name op de drive-geluiden.
    Het schijnt dat een POD het beter doet, en ook een ZOOM G2 heeft leuke geluiden.
    Die laatste heeft mijn voorkeur, want had hele mooie organische geluiden.
    Voor €50,- tot €75,- heb je op Marktplaats een echt leuk multi-effect, waar je later ook nog wat aan kunt hebben als backup, en/of demo'tjes op te nemen thuis, via de Pc bv.

    Als je het dubbele uitgeeft (op Marktplaats) aan een BOSS GT-8, GT-10 of POD X3 o.i.d., heb je een apparaat waarmee je een paar jaar vooruit kunt.
    Ook die kun je als backup gebruiken, en direct op je Pc aansluiten.
    Op het podium handig voor als je veel effecten gebruikt.

    Low budget: http://link.marktplaats.nl/m902271119

    Iets minder low budget: http://link.marktplaats.nl/m908579159

  7. #7

    Standaard

    De GT8 kan ik alleen maar aanbevelen. Vééél waar voor je geld. Alleen wel zoveel mogelijkheden dat je soms de bomen niet meer door het bos ziet.
    Life is too short for lousy coffee.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henri H Bekijk bericht
    Ik heb de voorloper van die V-Amp, de V-Amp II, gehad, en ik sloot hem direct aan op een paar gepowerde Pc-speakers.
    Met een beetje tweaken haalde ik daar een heel acceptabel geluid uit, op laag volume.
    Nadeel vond ik wel dat er veel ruis te horen viel, met name op de drive-geluiden.
    Het schijnt dat een POD het beter doet, en ook een ZOOM G2 heeft leuke geluiden.
    Die laatste heeft mijn voorkeur, want had hele mooie organische geluiden.
    Voor €50,- tot €75,- heb je op Marktplaats een echt leuk multi-effect, waar je later ook nog wat aan kunt hebben als backup, en/of demo'tjes op te nemen thuis, via de Pc bv.

    Als je het dubbele uitgeeft (op Marktplaats) aan een BOSS GT-8, GT-10 of POD X3 o.i.d., heb je een apparaat waarmee je een paar jaar vooruit kunt.
    Ook die kun je als backup gebruiken, en direct op je Pc aansluiten.
    Op het podium handig voor als je veel effecten gebruikt.

    Low budget: http://link.marktplaats.nl/m902271119

    Iets minder low budget: http://link.marktplaats.nl/m908579159
    Afgezien van de V-amp, gehaald en dezelfde dag weer terug gebracht (wat een kutgeluid) ben ik het met Henry eens.
    Voor een paar centen meer heb je VEEL meer.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tunes Bekijk bericht
    de V-amp, gehaald en dezelfde dag weer terug gebracht (wat een kutgeluid)
    Ik vind / vond de V-amp II niet slechter dan de POD (versie 1 en/of 2.0), wat niet zegt dat ik die heel goed vind.
    De Vox Tonelab reeks bevalt me beter, en is ook niet gek duur.

  10. #10
    Member
    Geregistreerd
    19 januari 2015
    Locatie
    friesland
    Berichten
    35

    Standaard

    Ik zou gewoon sparen voor een betere goedkoop is vaak duurkoop is mijn ervaring


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top