Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 23
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2006
    Berichten
    344
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Voor meer ballen iig geen luke 2 kopen...wat klinken die gitaren glad....
    Zit ook nog te denken aan Bill Lawrence 500L en 500R

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Ik heb een oudere 135, daar zitten P100's. vervangen door P90's : ballen op overschot dan. Ik zou dus gaan voor P90's, in jouw geval in HB behuizing. EMG's in een 135, naast vloeken in de kerk (but who cares lijkt het me ook geen logische keuze, dan kan je evengoed een full body nemen.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2009
    Locatie
    stroopwafels, kaas, pottenbakken enz
    Berichten
    1.705

    Standaard

    Eeuwig zonde van die ES135. Zou je niet beter één of andere cheapo solid body kopen en daar die EMG's in zetten.
    It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2006
    Locatie
    Turnhout, België
    Berichten
    2.171

    Standaard

    Ballen met zo'n hollow is moeilijk te bekomen. Het geluid gaat altijd luchtiger klinken dan met een solid body. Plus met meer gain verliest zo'n bak definitie vind ik. Ik vond een Duncan JB in een hollow er zelfs wat over.

    MS

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Veurne - België
    Berichten
    3.117

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Murdock Bekijk bericht
    Zit ook nog te denken aan Bill Lawrence 500L en 500R
    Als je dan toch aan Bill Lawrence denkt: de L-90 vind ik beter passen bij classic rock, is een beetje een beschaafde L-500 zeg maar, zit wat tussen een P-90 en een humbucker in. En de L-90 is mooier
    “Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia

    GuitarPlansCollection

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Murdock Bekijk bericht
    Zit ook nog te denken aan Bill Lawrence 500L en 500R
    Wijs.
    Bill Lawrence = fijn

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Ik snap totaal niet wat je doet. EMG's zijn in mijn ogen echt pickups voor metal (en dan ook de echt zware metal, Slayer enzo, Iron Maiden en oude Judas Priest zijn weliswaar high output pickups, maar passieve pickups, EMG's klinken echt anders, en als je die hele heavy sound wilt zou ik nooit een hollowbody of semi hollowbody gitaar nemen). EMG's klinken clean nogal vlak, en zo'n ES koop je toch vooral voor de sound van de gitaar. Bij EMG's komt de sound vooral uit je elementen en niet zo zeer uit het hout en de constructie van de gitaar (het maakt dan ook niet zoveel uit of je EMG's in een stratocaster, een Les Paul of een bezemsteel zet: klinkt allemaal zo'n beetje hetzelfde, heel erg veel output). Als je wilt varieren: P 90's all the way (ik sluit mij hierbij aan bij de rest van de reacties). Als je een steviger geluid wilt: een andere amp, of een ander pedaal.

    Oh ja: en Ted Nugent is natuurlijk helemaal te gek (hollowbody, Fender amps en veel feedback).
    Laatst gewijzigd door NLF; 25 maart 2015 om 20:09

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2006
    Berichten
    344
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Ik snap totaal niet wat je doet. EMG's zijn in mijn ogen echt pickups voor metal (en dan ook de echt zware metal, Slayer enzo, Iron Maiden en oude Judas Priest zijn weliswaar high output pickups, maar passieve pickups, EMG's klinken echt anders, en als je die hele heavy sound wilt zou ik nooit een hollowbody of semi hollowbody gitaar nemen). EMG's klinken clean nogal vlak, en zo'n ES koop je toch vooral voor de sound van de gitaar. Bij EMG's komt de sound vooral uit je elementen en niet zo zeer uit het hout en de constructie van de gitaar (het maakt dan ook niet zoveel uit of je EMG's in een stratocaster, een Les Paul of een bezemsteel zet: klinkt allemaal zo'n beetje hetzelfde, heel erg veel output). Als je wilt varieren: P 90's all the way (ik sluit mij hierbij aan bij de rest van de reacties). Als je een steviger geluid wilt: een andere amp, of een ander pedaal.

    Oh ja: en Ted Nugent is natuurlijk helemaal te gek (hollowbody, Fender amps en veel feedback).
    e

    Heb die EMG s uit de kop gezet, en heb een setje P90 besteld bij Becky en Shannon Lawrence, de 4 en de 6 Henry

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    OK. Of je met P 90's meer ballen krijgt weet ik niet (tenminste: ik weet niet of je zult krijgen wat jij zoekt), je krijgt in ieder geval een andere sound (bijtender, opener dan humbuckers). Maar op zich moet je met P 90's uit de voeten kunnen voor een heavy sound, oude Black Sabbath is ook een SG met P 90's, net als Leslie West (Mountain, Les Paul jr), Pete Townshend (Live at Leeds), Steve Mariott (vroege Humble Pie platen) enzovoorts. Gitaren met P 90's zijn ook wel gebruikt door Iron Maiden (studio), Saxon en Jake E Lee en door al die punk bands zoals The Clash dus aan de pick ups zal het niet liggen als je geen stevige sound kunt neerzetten. Je moet alleen wel van het (uitgesproken) karakter van die pickups houden. Succes.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Oh ja ... veel rockabilly gitaristen spelen trouwens ook op een semi akoestische gitaar met P 90's; oude Scotty Moore was ook allemaal P 90, dus als het goed is moet het wel lukken. Als je de gitaar clean gebruikt krijg je met die pickups ook nog eens een mooie jazz tone.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top