Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23

Hybrid View

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2006
    Berichten
    344
    Blog Entries
    1

    Standaard Is dit wel verstandig ?

    Heb het in mijn hoofd gehaald, om in mijn Gibson es 135 EMG pickups te zetten nl. de 85 en de 60
    Er zitten nu classic 57s op , heb nog een andere ES , waar ook classics opzitten, wil graag een andere sound erbij vandaar ???

    grtz Murdock

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Welke sound zoek je precies?
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2011
    Locatie
    Zuid-Noordholland
    Berichten
    236

    Standaard

    Als je enkel 'een andere sound' wilt hebben is het een prima keuze. Weet je ook wat voor soort andere sound je wilt hebben? Als ik twee ES-en zou hebben en een andere sound zou willen zou ik persoonlijk eerder gaan voor p90s, voor een gave bluesrock sound. Aangezien je EMG's wilt hebben denk ik dat je hardrock/metal wilt spelen met die gitaar? Dat is natuurlijk een optie maar omdat dat altijd gepaard gaat met veel gain en hollowbody's nogal eens kunnen feedbacken hierbij zou ik je ES verkopen en een 'metalbak' kopen, die hier wel echt voor gemaakt is (natuurlijk komen er nu posts over Ted Nugent en Triggerfinger etc die wel zat gain gebruiken met hun hollowbody maar ik denk persoonlijk dat een solidbody hiervoor een betere keuze is).
    Laatst gewijzigd door orangerocker; 22 maart 2015 om 14:45

  4. #4

    Standaard

    en waar wil je de benodigde batterij laten die voor actieve pu's nodig is?
    want zowel de EMG 85 als de EMG 60 zijn actieve elementen.
    luikje in je es maken zodat je de batterij gemakkelijk kan vervangen lijkt mij niet echt de bedoeling, zou het dus niet doen je kan ook eens P90's in humbucker formaat proberen past veel beter bij een es 135 en ook een hele andere sound.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.338

    Standaard

    Zie "Tuck and Patty": uitstekend voorbeeld van een parchtig geluid van actieve elementen in een jazz-bak
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2006
    Berichten
    344
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ik speel classic rock, maar kan soms wel wat meer ballen gebruiken.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Die es inderdaad verkopen en wil je emgs, iets van schecter of musicman, de luke 1( met Floyd) of de luke 2 (normale tremolo) kopen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard Is dit wel verstandig ?

    Ik vrees dat EMG's er wat over zijn voor classic rock, zelfs deze met ballen. Zou dan idd meer voor P90's gaan.
    Maar wie weet ben ik helemaal fout en klinkt de Es met EMG's er in wel super! 😊

    Edit: misschien is het een goed plan om voor een goeie classic rock met wat meer ballen een solidbody te bouwen rond je classic 57's. Ik ben in ieder geval helemaal weg van deze pickups! 😛
    Laatst gewijzigd door Stoffel43; 22 maart 2015 om 15:06
    Kris

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Dat laatste gaat waarschijnlijk wat tegenvallen. Dikke, wat hetere P90's erin lijkt me een beter alternatief.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Voor meer ballen iig geen luke 2 kopen...wat klinken die gitaren glad....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top