Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16

Discussie: Vla

  1. #1

    Standaard Vla

    Gisteravond, moederziel alleen in een matig verlicht hok, een onverwachte jamsessie groeide uit tot dit. Ik ga er verder lekker niks over zeggen, behalve dan dat het werk in uitvoering is.

    https://soundcloud.com/apekots/test-get-out

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Wat moet ik me voorstellen bij een onverwachte jamsessie moederziel alleen? Welke instrumenten speel je?

    Ik vind het wel een geslaagde sessie. Het is nog een beetje standaard post-metal, maar in een jamsessie is het allerminst verkeerd als daar al een goed fundament naar boven komt. Nu hier nog wat meer eigenheden en overdachte richting op bouwen. Ik ben wel benieuwd hoe dit werk in uitvoering verder uitpakt. Cool.

  3. #3

    Standaard

    Strak stukkie. Mooie klank en prima mix..... op de drums na dan. Die klinken wat dof in het geheel.
    Misschien omdat de snare niet gebruikt is ? (niet zijn 'ingeschakeld')
    Neem aan dat dit een backingtrack is, zodat er nog een solo overheen gaat ?
    Knap hoor, een jamsessie met jezelf. (aardbeien jam, misschien?)
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  4. #4

    Standaard

    Erg lekker hoor!! Ben benieuwd naar het eindresultaat...

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Heerlijk! Klinkt overigens als Superior Drummer? Maar goed luister op laptop dus niet helemaal zeker. Vind wel dat er 'iets' aan variatie bij zou mogen, bijvoorbeeld zang, of opeens (even) een ander akkoordenschema oid. Maar verder erg lekker.

  6. #6

    Standaard

    bandje opstarten ???

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cageman Bekijk bericht
    Wat moet ik me voorstellen bij een onverwachte jamsessie moederziel alleen? Welke instrumenten speel je?

    Ik vind het wel een geslaagde sessie. Het is nog een beetje standaard post-metal, maar in een jamsessie is het allerminst verkeerd als daar al een goed fundament naar boven komt. Nu hier nog wat meer eigenheden en overdachte richting op bouwen. Ik ben wel benieuwd hoe dit werk in uitvoering verder uitpakt. Cool.
    Inderdaad, het is nog een redelijk standaard ding. Aangezien ik me voornamelijk bezig hield met electro-meuk en losse gitaarpingeltjes is dit behoorlijk nieuw voor me. Meerdere gitaarpartijen "stapelen" en verder aankleden. Een jamsessie bij mij gaat als volgt in z'n werk: ik programmeer een drumpatroontje, laat deze oneindig herhalen, pak een gitaar en ga los. Alleen nu kwam ik vanzelf in een soort flow terecht. Ik speel overigens voornamelijk drums, ik kan een (klein) beetje gitaar, bas, piano en zang. Dank voor het luisteren!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ernest01 Bekijk bericht
    Strak stukkie. Mooie klank en prima mix..... op de drums na dan. Die klinken wat dof in het geheel.
    Misschien omdat de snare niet gebruikt is ? (niet zijn 'ingeschakeld')
    Neem aan dat dit een backingtrack is, zodat er nog een solo overheen gaat ?
    Knap hoor, een jamsessie met jezelf. (aardbeien jam, misschien?)
    Thanks! Er zit wel een snare in, maar die klinkt inderdaad redelijk onconventioneel. Ik ben het met je eens dat 'ie wat dof klinkt, eens zien of ik het wat frisser kan laten klinken. Een echte solo-solo gaat 'm niet worden, vrees ik, als ik mijn vaardigheid met gitaar in beschouwing neem.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Erg lekker hoor!! Ben benieuwd naar het eindresultaat...
    Bedankt!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Heerlijk! Klinkt overigens als Superior Drummer? Maar goed luister op laptop dus niet helemaal zeker. Vind wel dat er 'iets' aan variatie bij zou mogen, bijvoorbeeld zang, of opeens (even) een ander akkoordenschema oid. Maar verder erg lekker.
    Yes, SD. Het is inderdaad een basis voor meer. Of dit stuk wat meer uitwerken, of dit stuk als climax gebruiken. In dat geval is het ietwat eentonige akkoordenschema wel passend. Hmm. Bedankt voor het luisteren!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door okeeee Bekijk bericht
    bandje opstarten ???
    Heh, wordt aan gewerkt!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Wat voor bandje? Dit soort shoegazerige shizzle ofw anders?

  9. #9

    Standaard

    Nou ja, het is eigenlijk een tweemansproject. Het gaat alle kanten op, over het algemeen is het wel een redelijke bak herrie.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Voor iemand die maar een klein beetje gitaar speelt, zoals jezelf aangeeft, vind ik dit toch een behoorlijk prettig stukje gitaarmuziek. Hier zit echt wel een goeie basis in voor een lekker nummer. Nog even een vaste structuur aanbrengen én misschien nog een extra thema als tussenstuk ( iets lekker rustig sfeervol ) en je komt al een heel eind. Ik vind het erg lekker in ieder geval!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top