Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1

    Standaard microfoon voor akoestische gitaar

    Aangezien ik binnenkort wat opredens heb in cafe,s en wat nummers op akoestische gitaar wil spelen ben ik op zoek naar een microfoon die ik voor mijn gitaar kan plaatsen voor versterking van het geluid. Het is voor het eerst dat ik bij optredens nummers ga spelen op mijn akoest.
    Graag jullie advies welke microfoons geschikt zijn voor mijn doel.
    Laatst gewijzigd door bertje1; 21 maart 2015 om 08:27

  2. #2

    Standaard

    Ik zou kijken of je niet een element in het klankgat kan plaatsen, of leen een gitaar waar je direct een kabel op kan inpluggen. Dan via een di naar de mixer.
    Losse mic voor de gitaar is erg lastig mooi te krijgen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

  3. #3

    Standaard

    Instrumentenmicrofoon, een beetje goeie is niet goedkoop. Je krijgt wel, maar dan in combinatie met een goede PA, het meest
    zuivere gitaargeluid.
    Ja een pickup is gemakkelijker, Ik maak gebruik van pickups van Fishman, AER,LR Bags, maar het allermooiste is toch... een goede microfoon.

    Ik gebruik een sennheiser E914.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2011
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    738

    Standaard

    Ik gebruik er deze voor.

    Shure SM57 wanneer ik een uitsluitend akoestische gitaar gebruik.


    Uiteraard zijn er meerdere mogelijkheden.
    Met vriendelijke groet,
    Riny S.

  5. #5
    pandjesbaas
    Geregistreerd
    12 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.659

    Standaard

    Met een microfoon voor je gitaar veroordeel je zelf tot min of meer roerloos voor die microfoon te zitten,
    terwijl het resultaat hooguit mediocre klinkt, hoe goed je mike ook is.
    Er zijn zoveel betere oplossingen!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Niet onbelangrijk is dan de vraag wat het mag kosten.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  7. #7

    Standaard

    Ik ga de nummers zittend spelen beetje stijl Clapton unplugd en de oude blues muzikanten. Het is voor mij een experiment het welk ik natuurlijk thuis en in de oefenruimte ga uitproberen. Ik wil de nummers graag doen met een microfoon voor de gitaar omdat het lang geleden door blues muzikanten ook zo werd gedaan. de sound die ik graag wil hebben moet lijken op de blues jaren 50- 60 Ik zit te denken aan een prijs van ongeveer 200 euro maar ik heb nog speling tot een wat hoger bedrag als dit echt een wereld van verschil maakt kwa sound.

  8. #8

    Standaard

    Even voor de duidelijkheid de gitaar die ik wil gaan gebruiken is een aria gitaar uit 1970 met nylon snaren

  9. #9

    Standaard

    Zou ik een condensator instrumenten microfoon van sennheiser of shure uitproberen, bij de muziekwinkel.
    Enig idee van welke installatie(PA) je ' door ' gaat spelen ?

  10. #10
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.706

    Standaard

    Frits ziet het wel goed hoor. Wil je een goed gitaargeluid, dan heb je het over een microfoon die heel wat meer kost dan het beschikbare budget. Een Samson kleinmembraan condensator (CO2) van 50 euro doet het ook nog redelijk en is erg richtinggevoelig, dus zal minder snel rondzingen.

    En wil je met een dynamische microfoon werken dan ging ik voor de Beyer M201 omdat die volgens Steve Albini klinkt zoals de SM57 zou moeten klinken en bovendien veel harder kan over de PA voor hij gaat rondzingen.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top