Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15

Discussie: Ambiterreur

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard Ambiterreur

    Hallo ,

    Dit is m'n laatste creatie, met inbreng van m'n vriendin .

    Geluidjes included.

    https://soundcloud.com/cageman-2/ambiterreur

    Loeters,

    Merijn

  2. #2

    Standaard

    Jawel, hij heeft de soundbox weer van zolder gehaald. (of waar die ook stond....)
    Sterk begin met goede sound. Tussen 1.20 en 1.50 is het - voor mij dan - te lang hetzelfde.
    Mis de spanning daar. Ook lijkt het of de 'veeg-percussie' niet synchroon loopt met de gitaar.
    Vanaf 1.50 loopt het lekker door weer. De douche ook trouwens. En bij 2.20 ook een heel grappig effect gebruikt.
    Vanwaar de titel ? Had wat meer agressie verwacht, maar dat zal mijn leeftijd wel zijn....

    Ik vind het een geinig nummer en mooie geluiden/effecten weer.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Leuk .

    De "veeg percussie" is een rolluik. Die loopt inderdaad nog in de 180 bpm 4/4 maat, die wel in sync loopt met de 120 bpm 3/4 maat overigens. Beetje een afleider.

    Ik heb deze een beetje gemaakt naar wat door Amber (vriendin) op laten leggen richtlijnen. Gitaar hoofdinstrument, veel samples gebruiken en geen vreemde uitheemse of onconventionele instrumenten.
    In het begin klonk het intro (t/m 1 min) behoorlijk hard en een beetje house/trancey, vandaar dat Ambiterreur vanaf het begin de werknaam was. Verder zijn (toevallig) alle samples bij haar thuis opgenomen en neuriet ze het outro (en fluit onder de douche).

    Bedankt voor het luisteren en het commentaar.

    Loeters,

    Merijn

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Knap! Als ik het in een hokje zou mogen plaatsen ( ook als het niet mag ) komt bij mij toch Pink Floyd naar boven met vlagen en ook Mike Oldfield. En met Knap bedoel ik vooral je creativiteit en dat je het geheel weet samen te stellen tot een ( kind of ) logisch geheel én er ook nog een zeer behoorlijke mix van weet te maken! Leuk om te luisteren

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Ver-schrik-ke-lijk! Echt, is dit muziek??? Of post-modern arty farty geneuzel? Waar is de beat? De bas? WAAR IS DE AUTOTUNE???

    Dat gezegd hebbende, ik vind m weer te gek. Fantastisch hoe jij altijd alledaagse geluiden (zo ruisvrij!) weet te incorporeren in n muzikaal geheel. De punkgitaar met surf sausje is ook te gek! Het enige minpuntje vind ik de duur, hij had langer gemogen. Iets meer uitgebouwd worden?

    Gaaf!!

  6. #6

    Standaard

    Leuk weer! Het is gek hoe jouw creaties altijd zweven tussen 'liedjes' en 'stukken audio'. Het is altijd weer spannend en verrassend. En legitiem. En toch ook een beetje dreigend, zoals vaker, een beetje 'twisted'. Gek, en tof!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Knap! Als ik het in een hokje zou mogen plaatsen ( ook als het niet mag ) komt bij mij toch Pink Floyd naar boven met vlagen en ook Mike Oldfield. En met Knap bedoel ik vooral je creativiteit en dat je het geheel weet samen te stellen tot een ( kind of ) logisch geheel én er ook nog een zeer behoorlijke mix van weet te maken! Leuk om te luisteren
    Altijd maar die hokjes, pffffff . Nee ik ben geen hipster! O, dat zei je ook helemaal niet . Bedankt .

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Ver-schrik-ke-lijk! Echt, is dit muziek??? Of post-modern arty farty geneuzel? Waar is de beat? De bas? WAAR IS DE AUTOTUNE???

    Dat gezegd hebbende, ik vind m weer te gek. Fantastisch hoe jij altijd alledaagse geluiden (zo ruisvrij!) weet te incorporeren in n muzikaal geheel. De punkgitaar met surf sausje is ook te gek! Het enige minpuntje vind ik de duur, hij had langer gemogen. Iets meer uitgebouwd worden?

    Gaaf!!
    Post-modern arty farty geneuzel xD xD xD. Typisch de respons die je van "zo iemand" verwacht .

    Ruisvrij? Normaal is een tikkende cv-ketel zelf de ruis, dus dat scheelt.
    Volgende keer maak ik weer eens iets langers. Dat is vooral een kwestie van (on)geduld.
    Thanks.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kefding Bekijk bericht
    Leuk weer! Het is gek hoe jouw creaties altijd zweven tussen 'liedjes' en 'stukken audio'. Het is altijd weer spannend en verrassend. En legitiem. En toch ook een beetje dreigend, zoals vaker, een beetje 'twisted'. Gek, en tof!
    Nice. Dat dreigende kom ik ook lastig van af (niet dat ik dat per se wil). Ik kan ook helemaal niks met een majeurladder. Zou ik eigenlijk eens moeten forceren. Ook bedankt .

  8. #8

    Standaard

    Kijk, je schuwt het experiment niet. In het begin had ik mijn twijfels maar naarmate het nummer vordert kan ik de waarde er wel van inzien. Jammer dat het zo kort is, vraagt zeker om meer. Mooi is misschien niet het juiste woord, eerder bijzonder, en dat bedoel ik dan ook zeker positief!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Kijk, je schuwt het experiment niet. In het begin had ik mijn twijfels maar naarmate het nummer vordert kan ik de waarde er wel van inzien. Jammer dat het zo kort is, vraagt zeker om meer. Mooi is misschien niet het juiste woord, eerder bijzonder, en dat bedoel ik dan ook zeker positief!
    Mooi. Thanks . Volgende keer ga ik aan de gang met een drone en wordt t waarschijnlijk weer langer.

  10. #10

    Standaard

    Het is geen kort klote stukje (KKS), want dan had ik niet geluisterd. Voor een recht op en neer lied kan het ermee door, maar als je nou iets wilt maken dat een beetje van het middle of the road gedoe af ligt, en dat wil je nietwaar?, dan moet je het ook de tijd geven zijn kleur en verhaal prijs te geven.

    Dan zijn een hoop woorden voor: Te kort voor het verhaal dat je wil vertellen.
    Ik hoop dat ze af en toe ook naar jou fluit.
    Verder schieten de eigenzinnige projecten op Sounds momenteel weer alle kanten op.
    Heerlijk!!!
    Vriednelijke groet, Gus

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top