Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Wat heb ik nodig?

  1. #1

    Standaard Wat heb ik nodig?

    Beste allen,

    Ik hoop dat jullie mij met onderstaande kunnen helpen.

    Ik speel luit en Ta'r (oud perzisch snaarinstrument). Ik heb een mooi receiver thuis (Marantz SR6008 ) 7 high end speakers. Nu wil ik af en toe thuis spelen met iets meer geluid dat uit de instrumenten komt. Ook zou ik iets meer echo-effect willen hebben. Wat heb ik hiervoor nodig? Een Mic sowieso, maar wat ik moet er tussen de mic en de receiver komen?

    Groet
    Laatst gewijzigd door Zjiko; 19 maart 2015 om 20:08

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    De marantz is niet gemaakt als instrumenten versterker. zou wel kunnen maar je loopt tegen beperkingen. Een mangpaneel zou handig zijn. Tegenwoordig heb je voor een paar honderd euro mengpaneeltjes met een paar kanalen en ingebouwde effecten. Anders een line6 ux2. Die naar je pc/laptop en daar de effecten in regelen. Pc/laptop naar je Marantz en gaan..

  3. #3

    Standaard

    Leuke instrumenten.
    Een mengpaneeltje is een goed idee. Als je een Behringer koopt met 4 kanalen ben je goedkoop uit. De ingebouwde processor is niet om over naar huis te schrijven maar zeker afdoend voor wat juice en stereoimaging, en de vereiste impedantie/signaalsterkte aanpassing voor de marantz. Speaker simulatie of amp modeling heb je volgens mij niet nodig bij deze instrumenten.
    Gezocht: 100x probe voor oscilloscoop
    Aangeboden: niets

  4. #4

    Standaard

    Vooral doen als je je speakers naar de mallemoer wil helpen. De pieksignalen van instrumenten uit een mengpaneel of modeler zijn nooit gelimit en helpen je hifi versterker en speakers snel naar hun einde. Koop of studiomonitors of een koptelefoon die hiervoor geschikt zijn.
    http://madriaens.wix.com/morris

    ----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

  5. #5

    Standaard

    Gewoon niet te luid. Misschien een compressor, kun je lekker raggen.
    Gezocht: 100x probe voor oscilloscoop
    Aangeboden: niets

  6. #6

    Standaard

    Tuurlijk joh...
    http://madriaens.wix.com/morris

    ----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

  7. #7

    Standaard

    Vroeger bas gespeeld over een hifi versterker, gaat prima. Sloot ook weleens een akoestische gitaar aan via de record-ingang van een cassettedeck, werkt ook goed. Voor lichte versterking in de huiskamer zou ik me niet ongerust maken.
    Maar voor de zekerheid is het misschien goed zo ééntje er tussen aan te sluiten

    Goede compressor voor weinig geld.
    Gezocht: 100x probe voor oscilloscoop
    Aangeboden: niets

  8. #8

    Standaard

    People,

    Ontzettend dank voor jullie reacties? Op dit gebied ben ik helaas een noob. Ik dacht aan volgende opstelling

    - mic (suggesties welk merk?) --> line 6 ux2 --> via S/PDIF digital out naar Marantz (naar PC lijkt mij niet geschikt aangezien vanuit PC weer naar Marantz misschien niet beste geluidskwaliteit oplevert).
    - mic -->Behringer (suggesties welk?)--> Marantz?/ losse speakers?

    Gr,

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Ik zou echt die Marantz achterwege laten!
    Ten eerste om te voorkomen dat je m echt naar de kloten speelt en ten 2e wil je toch liever een directer sound dan een hifi sound... tenzij je een hifi sound wilt hebben

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top