Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 19 van 19
  1. #11
    Junior Member
    Geregistreerd
    9 februari 2014
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tunes Bekijk bericht
    Erg mooi maar als drummerd ben ik eigenlijk nog op zoek naar een site met clicktracks (welke ik dan kan laden in mijn roland spd SX).

    Iemand daar nog een idee voor ?
    je boelt hiermee gewoon de tracks incl. metronoom neem ik aan?

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 mei 2004
    Locatie
    zwijndrecht
    Berichten
    2.009

    Standaard

    Kun je wellicht ook wat tracks plaatsen met wat meer tempo? Klinken allemaal tof maar zo langzaam als wat. Grt peter

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door shadow070 Bekijk bericht
    je boelt hiermee gewoon de tracks incl. metronoom neem ik aan?
    Nou een clicktrack is wel wat meer dan een metronoom.

  4. #14

    Standaard

    je kunt toch via een midi loopje op je pc je roland voor een deel als clicktrack laten funtioneren ????

    of je zet de backingtrack in je daw en maakt gebruik van diens clicktrack
    Laatst gewijzigd door okeeee; 29 april 2015 om 15:37

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door okeeee Bekijk bericht
    je kunt toch via een midi loopje op je pc je roland voor een deel als clicktrack laten funtioneren ????

    of je zet de backingtrack in je daw en maakt gebruik van diens clicktrack
    Een clicktrack is wel wat meer dan een metronoom, dat stond boven jouw post al eens vermeld.

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kefding Bekijk bericht
    Een clicktrack is wel wat meer dan een metronoom, dat stond boven jouw post al eens vermeld.
    doe eens uitleggen dan ??

  7. #17

    Standaard

    Een metronoom is een stabiele puls op een bepaald tempo, vaak een afzonderlijk apparaat of een ingebouwde functie in een DAW.

    Een clicktrack is echt een track die inderdaad ook die puls heeft maar ook om kan gaan met tempo- of maatwisselingen. Die track kun je gebruiken om er je muziekpartijen op in te spelen maar kan tegelijkertijd fungeren als een soort lineaal, om opgenomen audio langs er te leggen zodat alles synchroon loopt.

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kefding Bekijk bericht
    Een metronoom is een stabiele puls op een bepaald tempo, vaak een afzonderlijk apparaat of een ingebouwde functie in een DAW.

    Een clicktrack is echt een track die inderdaad ook die puls heeft maar ook om kan gaan met tempo- of maatwisselingen. Die track kun je gebruiken om er je muziekpartijen op in te spelen maar kan tegelijkertijd fungeren als een soort lineaal, om opgenomen audio langs er te leggen zodat alles synchroon loopt.
    jup had um al een beetje door

    veel bands gebruiken op het podium gewoon een metronoom belangerijkste is dat ut publiek um niet hoort

    btw met een daw kun via midi je vrij simpel een clicktrack maken en afhankelijk van mogelijk heden die uitsturen hoe jij dat wil

    meeste daws hebben een goede beatdetector

  9. #19
    Junior Member
    Geregistreerd
    9 februari 2014
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    14

    Standaard

    Ik zal er naar kijken, de een wilt wel een click de ander niet, maar zal het overwegen. Komende week zal ik eerst backing tracks voor bas uploaden maar ik ben bezig met een aantal leuke ideen voor gitaar.

    Groeten,
    Robert

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top