Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 51
  1. #31

    Standaard

    Een Texaanse countryzanger zingt met accent door zijn afkomst (Texas) en een Nederlandse Ernest zingt met accent door zijn afkomst (Nederland). Hoe is die vergelijking verkeerd?
    omdat die texaan in z'n moers taal zingt weliswaar met dialect maar des al niet te min ben ik te min omdat je ouders meer poen hebben dan de mijne
    datte dus

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door okeeee Bekijk bericht
    omdat die texaan in z'n moers taal zingt weliswaar met dialect maar des al niet te min ben ik te min omdat je ouders meer poen hebben dan de mijne
    datte dus
    Ja oké. Dat is waar. Dat zegt alleen nog niet dat een uitspraak volgens een moedertaal meer waard is dan een uitspraak met invloed van een weliswaar andere moedertaal. (Natuurlijk, een moedertaalspreker kán meer dingen begrijpelijk en spontaner uitdrukken, maar dat betekent alleen niets voor de begrijpelijkheid of "waarde" van een al gegeven stukje uitspraak, dit stuk van big E in dit geval.)

    Wat je met je laatste zin bedoelt weet ik niet.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Over je eerste alinea: ik denk dat je gelijk hebt in t kader van 'natuurlijker', vanuit t perspectief van n Nederlander.

  4. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ernest01 Bekijk bericht
    Cageman en Fusion, dat jullie creatief met muziek zijn was mij al duidelijk. Nu ook nog met taal zo creatief bezig....
    (misschien ook wel met kurk ? Zou zo maar kunnen, toch ?)

    Mijn volgende liedje doe ik in het Spaans, denk ik.....
    In het Spaans? De baslijn uit Wheel see kan je op weg helpen.
    Verder denk ik dat jij gewoon alles kunt. Alleen geen Joe Cocker schuurpapier zang.
    Errug hè? Ik moet omdat die dingen altijd vreselijk lachen.

    Er zijn twee Nederlandse ziekten
    - dat iedereen zegt, dat ie er ook niks aan kan doen (lijkt mij sterk)
    - dat iedereen altijd maar druk druk druk in de weer is met het verbeteren van minder sterke puntjes

    Dat laatste punt wordt vaak zo vaak naar voren gebracht, dat er meer aandacht en tijd aan zwakke punten wordt besteed, dan aan sterke.
    Met minder sterke punten kun je
    - ze vermijden door veel aandacht te vestigen op je sterke punten
    - ze creatief uit te buiten

    De stem is dus niet zo geschikt voor een Joe C. spitting image imitatie. Maar er is genoeg heerlijk wegluisterend repertoire waar je licht ironische understated toon prima tot zijn recht komt.
    Natuurlijk geldt dit ook voor uitspraak.

    De Engelsen zijn onze westerburen, cultureel aan ons verwant. Dat iemand dus klinkt als een Engelsman met een NL accent vind ik volkomen verklaarbaar.
    Liefst een beetje zo, dat de mate van NL accent niet storend is. Maar het zijn onze buren.
    Ikzelf vind dat veel beter te pruimen dan een accent van een red neck cowboy uit staten waar ze de Klu Klux Clan nog maar net hebben afgeschaft. Waarom zou je daarop willen lijken?
    Om à la Ferguson te schieten op alles met een kleurtje?

    Of die goede zanger uit die voortreffelijke Zeeuwse band (naam? Effe kwijt) die gewoon maar zijn eigen accent heeft uitgevonden.

    Deze rubriek hoort naar mijn smaak een showcase van creativiteit te zijn, van wat er vanuit garages en kamertjes mogelijk is. Doorgaans is dit ook zo. Het barst hier van het talent.

    Elocution? Learn to speak posh?
    Kan altijd nog als er straks bakken met geld mee kan worden verdiend.

    Als mensen mij Engels horen spreken, vermoeden ze oud geld. Of dát nou zo'n aanbeveling is???
    Leve Ernest, een naam die ook wat zegt in het Engels. Kunnen ze dat wel spellen in da VS?
    Dus waarom ik daar iets over moet zeggen? Ene makke.
    Ga dooooooooooor E.
    Vriendelijke groet, Gus
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 18 maart 2015 om 21:00

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Geen probleem met het engels. Moeten ze het nummer vaker opzetten....
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  6. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muziekschuur Bekijk bericht
    Geen probleem met het engels. Moeten ze het nummer vaker opzetten....
    Precies..., went vanzelf.
    Vriendelijke groet, Gus

  7. #37

    Standaard

    ik denk dat ik juist het sterke punt benadruk
    imho kan E met een nederlands repetoire,als singer songwriter, zo een een aantal malen per week(tegen betaling) optreden
    hij geeft aan, daar geen zin/tijd/?? voor te hebben
    prima
    einde disco
    zijn we nu uitgespraakt ?

  8. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door okeeee Bekijk bericht
    ik denk dat ik juist het sterke punt benadruk
    imho kan E met een nederlands repetoire,als singer songwriter, zo een een aantal malen per week(tegen betaling) optreden
    hij geeft aan, daar geen zin/tijd/?? voor te hebben
    prima
    einde disco
    zijn we nu uitgespraakt ?
    Ja hoor, uitgespraakt genoeg, maar E's draadje, dus dat maakt E zelf uit.

    Hmmmmmm...., sterke punten genoeg:
    - frisse melodietjes
    - meer dan fatsoenlijk gitaarspel
    - eigen geluid, zowel op gebied van zingen als van gitaarspelen
    - knap inzicht in het opname proces, want het klinkt allemaal even fraai

    En dan gaan we zitten miepen over elocution? We lijken wel een stel dames.
    Een volmaakt ondergeschikt punt in het totaalplaatje.
    Mijn mening maar.

    Jonge vriend E.
    De bovenstaande punten zuig ik niet zo maar effe uit mijn duim hè? In da pocket, die complimenten. Gemeend ook nog.
    Vriendelijke groet, Gus

  9. #39

    Standaard

    @Duhsjaak
    Joe Cocker – wat een naam trouwens, voor een Engelsman en dan bedoel ik niet Joe…. – dat gaat inderdaad niet lukken. Ook niet met slechte whisky en zeer zware shag.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muziekschuur Bekijk bericht
    Geen probleem met het engels. Moeten ze het nummer vaker opzetten....
    Bedankt voor de support Muziekschuur. Ja, wat Gus zegt…. Het went, vandaar mijn eerdere verwijzing naar de heren Aznavour en Iglesias. Maar neemt niet weg dat ik wel serieus aan de uitspraak blijf werken. Als het niet de andere zaken 'in de weg' gaat zitten, qua concentratie.

    @Okeeee
    Afgezien van de thuissituatie, waardoor ik niet lang van huis kan, denk ik niet dat men op een ouwe – doch redelijk krasse – knar zit te wachten. Zeker niet in een disco…. Oh wacht, je bedoelt discussie…..
    Maar wel leuk om jouw reactie te lezen….

    @Duhsjaak
    Het is dat ik ze aan heb, anders zou ik naast mijn schoenen gaan lopen….
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    hey lieve Ernest,
    gewoon mooi, lekker, prettig en helemaal fijn, wanneer gaan we samen zingen? schrijf me een duetje kom ik het hoogstpersoonlijk bij je thuis met je meebleren en dan doe ik lekker mee in accentloos engels..hoewel..bestaat dat?
    dat gemiep over taal ook altijd. ja je klinkt hollands, en dat is niet zo erg want dat ben je en laten we nu niet net doen alsof anouk en hoe heettie van kane dat zo goed doen, het haags spat dr af en daar hoor ik zelden iemand over miepen als ze weer es in superlatieven over de tong gaan
    Ik zeg MEER
    liefs
    je mattie
    kris

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top