Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 12 van 12
  1. #11
    Member
    Geregistreerd
    26 augustus 2009
    Locatie
    Westhoek
    Berichten
    55

    Standaard

    Ik kan mij ook vinden in veel van bovenstaande reakties, ik ben dominant linkshandig maar speel nu zo'n 39 jaar rechtshandig..
    het begon met het "lenen" van de gitaar van mijn oudere zus, eerst steeds om zetten naar linkshandig omdat dat toen het beste voelde, maar door onvervalste luiheid maar rechtshandig verder geprobeerd en dat ging eigenlijk ook goed, al snel met wat school kameraden een bandje gevormd.
    In al die jaren een niveau bereikt van ; "leuke hobby-gitarist, maar ik zou je baan nog maar niet opzeggen..."..
    Nu op 51 jarige leeftijd toch weer naar school, ik wil meer fingerstyle spelen en heb daar gewoon een goede leraar voor nodig omdat
    ik als autodidact toch veel heb gemist van o.a. de theoretische kant van het gitaarspelen, Hier op het forum zeer veel topics gelezen mbt theorie, er
    vallen nu ineens veel puzzelstukjes op hun plaats, en met de lessen die ik nu volg ( heb les van Sietze Bouma ) openen zich nieuwe paden.
    Mijn linkerhand is goed bestuurbaar en als dominante hand eenvoudig nieuwe kunstjes te leren. rechterhand leert nu echt nieuwe dingen! duimwisselslag, snaartoekenning ( PIMA), strak ritme
    met metronoom. eigenlijk zit ik nu nu weer in klas 1, eenvoudige, saaie oefeningen doen, maar merk toch degelijk een verbetering in deze rechterhand.
    Het is wel rete-inspirerend om stukken te spelen die eerst veeeel te moeilijk leken, eenmaal geanalyseerd en geoefend geeft het een goed gevoel als het " lekker" uit het klankgat komt.
    Ik blijf toch rechtshandig spelen (20 mooie instrumenten vervang je ook niet zo even...), Ben van mening dat alles te leren is, maar het moet ook " goed voelen " en dat is voor een ieder
    persoonlijk.
    opvallend feit is dat het aanleren van nieuwe dingen weliswaar een uitdaging is, het AFLEREN van iets wat je eigenlijk niet goed doet is veel moeilijker! in mijn geval is dat vooral in
    de rechterhand het geval. denk dat onbewust deze hand in dienst van de linker werkt, nu krijgt hij een prominentere funktie en wordt meer en meer gelijkwaardig.
    Duidelijk is dat er meer oefening nodig is om de niet dominante hand iets te leren, maar ik heb alle tijd, I'll get there....

    groet Jean Paul

  2. #12
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.216

    Standaard

    Zelf ben ik stijf links, ik doe alles linkshandig en als ik zou drummen zou ik ook het drumstel omzetten. Mijn linkerhand en linkervoet is het meest ritmisch.
    Aan het lijstje te zien is linkshandig zijn en rechts spelen niet een beperking. In theorie ben je links als linkshandige gitarist beter maar dat is theorie he en gitaristen zijn een dwars volkje.
    Vriendelijke groet,

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top