Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 38
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Zo'n Gibson-koffer is trouwens een onding. Mooie kwaliteit, maar beschadigd te snel in de bandbus, te kwetsbaar voor het vliegtuig en te groot en lomp voor auto en openbaar vervoer......
    Doel je op de "standaard" gibson koffer? Die zijn toch niet zo lomp?
    En beschadigen...ik heb ook liever dat de koffer een beetje netjes blijft, maar uiteindelijk is het doel van die koffer dat wat erin zit netjes blijft, dus ach...

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2006
    Locatie
    Liedekerke - Aalst
    Berichten
    661

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Gibson koffer van mijn ES-333 staat ongebruikt thuis. Ik vervoer de gitaar altijd in mijn lederen ProBagg, super gig bag! (En ziet er rete-cool uit )

    http://www.probagg.com

    Zo'n Gibson-koffer is trouwens een onding. Mooie kwaliteit, maar beschadigd te snel in de bandbus, te kwetsbaar voor het vliegtuig en te groot en lomp voor auto en openbaar vervoer...... En mijn ProBag geeft uitstekende bescherming zolang er niemand op gaat zitten: dik leer, 30mm foam.
    Nog offence, maar doet zo'n premium bag van een huismerk niet hetzelfde voor 10x minder geld?

    http://www.thomann.de/be/thomann_pre...eguitar_br.htm

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Fred, met alle respect hoor, maar verkopen is moeilijker dan kopen. Zeker vanuit mijn afgelegen dorpje. Het gaat heel langzaam en ik moet alles opsturen. Net een LP kopie met bolt-on neck helemaal uit elkaar gehaald en opgestuurd. Hoop werk. En je komt hooguit uit de kosten. De markt ligt op zijn kont. Er zijn zeker nog wel jonge gitaristen maar ik heb het idee dat die uitsluitend nieuwe gitaren kopen.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wimvdb Bekijk bericht
    Nog offence, maar doet zo'n premium bag van een huismerk niet hetzelfde voor 10x minder geld?

    http://www.thomann.de/be/thomann_pre...eguitar_br.htm
    De mijne was ooit de laatste bij Max Guitar uit een batch die ze voor de winkel hadden laten maken en mocht ik voor €100 euro meenemen. Aangezien leren gigbags van Reunion Blues of Harvest pas vanaf 300 euro beginnen, was de beslissing snel gemaakt
    En die gig bag van Thomann lijkt me uitstekend, zeker voor dat geld maar blijft plastic dus ik vraag me af hoe die er over 10 jaar uitziet. (Mijn Probag is echt onverwoestbaar.)

    Maar je hebt wel gelijk hoor, als ik de volle mep had moeten betalen zou ik waarschijnlijk eerder zo'n Thomann tas kopen dan een leren gig bag just voor de looks. Voor 3 tientjes koop je bij wijze van spreken ieder jaar gewoon een spiksplinter nieuwe.
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Doel je op de "standaard" gibson koffer? Die zijn toch niet zo lomp?
    En beschadigen...ik heb ook liever dat de koffer een beetje netjes blijft, maar uiteindelijk is het doel van die koffer dat wat erin zit netjes blijft, dus ach...
    Vind het ES-335 model behoorlijk groot ja, past niet in de kofferbak van mijn Daihatsu in de lengte sowieso niet, maar ook niet in de breedte. De gigbag wel! Maar in een Mercedes heb je dat probleem natuurlijk niet, dus ik moet wss m'n auto gewoon upgraden

    En gigbag is gewoon fijner in tram en trein vindt ik en al helemaal op de fiets (wat ik regelmatig doe: amp op het voor-rek, gitaar op de rug, effecten in de fietstas en dan kan ik in het centrum giggen en jammen zonder 15 euro parkeergeld te hoeven betalen en gerust de laatste tram naar huis missen!)

    Vliegen heb ik trouwens alleen ooit gedaan met een strat in een SKB-kofffer (een vrij simpele, niet eens flight case oid). Die heb ik op Schiphol afgegeven bij de afwijkende bagage met enkel een extra riem om de koffer door het handvat. Is helemaal prima gegaan (misschien mazzel gehad?) maar er zaten toch beste krassen in het plastic van de koffer. Vind ik bij zo'n koffer niet erg, maar als het tolex was geweest had ik de koffer waarschijnlijk wel af kunnen schrijven of moeten restaureren (of volplakken met stickers, ook cool).

    Overigens is het Gibson tolex wel een stuk degelijker dan dat van een Epiphone koffer die ik ook heb, dat 'tolex' valt er al af als je er naar kijkt. Wat ik wel eens gezien heb zijn van die canvas-hoezen voor om je koffer, dat lijkt me ook wel een coole optie voor een koffer 'on the road'. Misschien dat ik zoiets eens laat maken bij een zeilmaker of zo.
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 maart 2010
    Locatie
    Muizen
    Berichten
    1.881

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    ik weiger regelmatig om koffers mee te nemen als ik een 2e hands gitaar koop, ik heb er gewoon geen plek voor, een aantal gitaren waar de koffer echt bij hoort (prs private stock, gibson customshop etc) neem ik nog wel maar de rest mag de verkoper gewoon houden (kun je het voorstellen 160 koffers opstapelen ? )
    Nee, maar ik kan het me wel voorstellen om 160 koffers te verkopen en daarvan een 161ste en 162ste en ... gitaar van te kopen...

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    wat Munkie al zegt, kopen is een stuk gemakkelijker dan verkopen en om nu een paar weekenden allemaal mensen aan de deur te willen hebben die voor 10 euro die "lelijke koffer wel van me willen overnemen" dan wel willen ruilen voor een 1st year chinese squier (want de kenners weten dat dat de beste zijn en nog met US hardware gemaakt zijn )

    + tis niet dat ik "zomaar" koop, ik spaar de moderne boutique bouwers + customshop en daar is de markt erg goed voor op dit moment, in die prijsklasse is het erg moeilijk voor een goede prijs te verkopen dus dat biedt perpectief voor de koper. Dit heb ik al eerder meegemaakt in de jaren 90 waarin een superstrat met floyd aan de straatstenen niet kwijt te raken was en toen ben ik eigenlijk met mijn verzameling begonnen. nu ben ik eigenlijk wel klaar, ik zal heus nog wel eens iets kopen maar de merken die ik wil hebben heb ik al en ik hou niet van "dubbele"
    life sucks and then you die

  8. #28

    Standaard

    Tja misschien zijn de koffers van die dure gitaren wel gewoon kut.
    Twee keer teveel betaald dus.

  9. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    (kun je het voorstellen 160 koffers opstapelen ? )
    Ok:
    je hebt dus 160 gitaren??
    Ik bedoel: really? Honderd-Zestig gitaren.....??

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Ja, geloof het maar. Ik heb het gezien. Het zijn er echt veel! En leuk spul. Iedereen heeft wel wat geks, en dit is fred zijn gekte.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top