Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Pink-vraagje

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 augustus 2005
    Locatie
    Cuijk
    Berichten
    213

    Standaard Pink-vraagje

    Goedendag,

    waar ik in meerdere stukken problemen mee heb is een pull-off van de pink naar de ringvinger.

    Neem bv dit stuk: ik heb zelf de vingerzetting er onder gezet.



    Het 2e gedeelte in t midden 8-7-5 (Eb-D-C) (pink- ring - wijs)

    Wat ik dus lastig vind is om dat met een pull off van Eb->D te spelen.

    Nou kan ik dat hier wel oplossen door bv een slide met de pink te maken van 8-7 en dan een pull of met de pink naar wijsvinger (is staat ook een boogje boven de noten dus ik denk dat dat ook zoiets betekent) dus ik kom er (in dit geval ) wel maar mijn vraag is

    is een pull-off van pink naar ringv. echt zo lastig of gewoon een kwestie van blijven oefenen??
    it's not the size of the scale that matters......
    it's how you use it

  2. #2

    Standaard

    Ja, het is lastiger...
    Ja, het is gewoon een kwestie van oefenen. Je moet het met elke combinatie van vingers kunnen.

    Langzaam, dan bouw je sneller kracht op.
    En let er op, het heet pull off, niet lift off. Dat is niet voor niets. Je moet de snaar meenemen met de vinger.

  3. #3

    Standaard

    Harald zegt het in een paar woorden. Met name de onafhankelijke motoriek van de pink en de ringvinger zijn naar mijn ervaring lastig. Maar het hangt er ook vanaf hoe de andere vingers staan. Hoe gaat het je af als je een pull-off doet van een Dsus4 naar een D?
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  4. #4

    Standaard

    Goede oefeningen, en goed uitgelegd. Niet leuk, wel effectief. Voor als je gericht wil oefenen.



    hammer on pull off vanaf 2'45''

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 augustus 2005
    Locatie
    Cuijk
    Berichten
    213

    Standaard

    Bedankt voor jullie hulp!

    ik kan nog niet precies zeggen waarom het moeilijker voor me is: ik merk bij de D/Dsus4 dat de vingerzetting voor de pink pull off wel weer makkelijker is maar dan loopt de weggetrokken e-snaar weer aan doordat de ringvinger er tegen aan loopt.
    Waar ik weer geen last van heb bij het gewoon spelen van een d of Dsus4.

    Maar de beweging van de pink in deze setting is wel makkelijker voor me omdat dat denk ik pink naar middelvinger is.

    Het is met name de beweging pink naar ring pull off dat mijn hand/botjes wat stroef lopen naast dat dus een snaar wel eens wil aanlopen na de pull off, dan ook resoluut de goedbedoelde actie om zeep helpend :-)

    Waar ik dit ook tegenkom is bij het intro van Crazy on you van heart. Na de eerste 4 noten is dat een Amin met een beweging van de pink van 3e fret (d) naar 1e (wijsvinger, staat er al) naar 0 (pull of wijsv).

    https://www.youtube.com/watch?v=OZuW6BH_Vak


    Dan dempt de ringvinger de pull of.

    Maar als ik gewoon t accoord rechtstreeks met of zonder die pink speel dan is het prima...op de een of andere manier gaat die ringvinger de snaar erboven dempen...

    Mmmm...nu ik het terwijl ik dit schrijf voor de 86e keer probeer denk ik dat het probleem erin zit dat als ik de pink naar beneden wegtrek dat dan ook de stand van mijn hand iets naar beneden verschuift....en dat daardoor de snaar gedempt wordt...

    Bedankt voor de video.....gaat bij de dagelijkse lessen :-)
    Laatst gewijzigd door Joppnl; 15 maart 2015 om 11:35
    it's not the size of the scale that matters......
    it's how you use it

  6. #6

    Standaard

    ff ot
    als je die "krachtoefingen" doet let dan goed op je positie en houding
    bij mij was het een kwestie van dagen dat m'n linkerhandje bijna naar den klote was

  7. #7

    Standaard

    Dat geldt sowieso voor het bespelen van je gitaar. Duurt wat langer bij normaal gebruik, maar genoeg mensen die uiteindelijk vervelende klachten ontwikkelen. Belangrijkste is overall ontspanning.

  8. #8

    Standaard

    maar investeren in zo "correct"mogelijk gitaarspel (juiste houding, pink gebruiken, nette aanslag, nette vingerzetting etc), heb je een leven lang plezier van (vind ik tenminste)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top