Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 32

Discussie: trussrod werkt niet

  1. #11
    Junior Member
    Geregistreerd
    27 januari 2013
    Locatie
    Drunen
    Berichten
    23

    Standaard

    Fender nek... moet je waarschijnlijk wel eerst de plug in de nek waar je je imbussleutel door steekt verwarmen zoda die eruit komt. Maar misschien als je de kop naar beneden boven een stuk papier houdt, of een magneet bij het gat van de moer en er komt redelijk wat" ijzervijlsel" uit, dan kun je er vanuit gaan dat je nut gestript is. En misschien, als je een beetje ervaren kierenkijker bent, dat je met een lampje al wat kunt zien.

    Edit: bij mijn stratje kan hij er zo uit..

    Grtz, B.
    Laatst gewijzigd door Barty; 15 maart 2015 om 14:50

  2. #12

    Standaard

    Mennen heeft denk ik een trussrod met stelschroef bij het halselement.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

  3. #13

    Standaard

    yep, heb de vintage trussrod.
    gebruik daddario exl110

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2006
    Locatie
    Liedekerke - Aalst
    Berichten
    661

    Standaard

    voordeel van bolt on:

    Gewoon een nieuw neckje bestellen bij allparts of warmoth ofzo

  5. #15

    Standaard

    Tja, dat was Leo's visie wel geloof ik. Maar ik denk dat Mennen een kostbare Strat heeft en dan is dat wel zuur. Ik denk dar hij hem bij een goede luthier moet afgeven.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

  6. #16

    Standaard

    yes, het is een vrij kostbare strat ja. Dus een nieuwe nek bestellen zou een van de laatste opties zijn.

  7. #17

    Standaard

    Ik dacht altijd dat het voordeel van kostbare gitaren (USA onzin enzo) was dat ze op de essentiële gebieden (bijv. de halspen) nu juist zo goed waren....
    Mijn chineesjes en koreaantjes hebben dit niet hoor.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JGD Bekijk bericht
    Ik dacht altijd dat het voordeel van kostbare gitaren (USA onzin enzo) was dat ze op de essentiële gebieden (bijv. de halspen) nu juist zo goed waren....
    Mijn chineesjes en koreaantjes hebben dit niet hoor.
    Een halspen is een halspen en die kunnen allemaal verrot.

    Goedkope chineesje zijn vaak gitaren van beginners en die hebben vaak nieteens gehoord van het bestaan van een halspen. Als zo'n instrument dan ruk blijkt te zijn, dan gaan ze weer marktplaats op en eindigen ze ergens gevingerverft aan de muur.

    Een goedkope chinees heeft volgens mij net zo veel kans op een slechte halspen als een dure gitaar.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mennen08 Bekijk bericht
    yep, heb de vintage trussrod.
    gebruik daddario exl110
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mennen08 Bekijk bericht
    ja heb idd het idee dat mijn trussrod terug loopt. het is een strat, cs heb hem nu 1.5 jaar. zit vgm nu op het einde van de schroefdraad. eerst stond de actie heerlijk laag maarhij komt steeds weee ietsje holler te staan
    Zet eens een klein streepje op de stelbus, bijvoorbeeld met wat nagellak. Verdraait dat in de loop van de tijd? Als je hele pen los zou zitten, dan heb je geen weerstand en draait de pen mee met de bus. Je voelt waarschijnlijk wel weerstand, dus zit de pen verankert.

    het zou zomaar kunnen dat je de bus niet verder kan aandraaien, dus de pen niet strakker kan aantrekken, dus de pen niet kan dwingen de hals recht te trekken.

    Het zou zomaar kunnen dat wanneer je de stelbus verwijderd, een of twee ringetjes in het gat over de pen heen hangt, je dus bus wel verder kan aandraaien. Hiermee maak je dus eigenlijk het geboorde gat van de stelbus minder diep.

    Rare uitleg, maar hopelijk snap je wat ik bedoel.
    147-c Guitars

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Dit dus:





    Hier zie je dat wanneer het gat net te diep is, dus bus niet verder kan en mogelijk is dat net niet genoeg om de boel aan te trekken. Misschien heeft het weer wat invloed gehad, misschien zwaardere snaren etc...
    147-c Guitars

  10. #20
    Junior Member
    Geregistreerd
    27 januari 2013
    Locatie
    Drunen
    Berichten
    23

    Standaard

    Hals eruit halen, moer eruit, schroefdraden van moer en trussrod controleren en dan kun je zoals Tabula Rasa zegt proberen met een paar revetjes...

    Succes.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top