Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 32 van 32

Discussie: trussrod werkt niet

  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    In theorie kan het prima. Neem een dualaction rod monteer die vanaf de hiel van de hals in een recht kanaal en sluit hem op met een metalen stripje tegen de binnenkant van de pocket. Je moet even weten hoe zo'n pen eruitziet om het te snappen. Maar het kan heel goed. Zou ik zelf zo bouwen? Nee! Waarom niet? Omdat die pennen toch bijna nooit breken.

  2. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Zet eens een klein streepje op de stelbus, bijvoorbeeld met wat nagellak. Verdraait dat in de loop van de tijd? Als je hele pen los zou zitten, dan heb je geen weerstand en draait de pen mee met de bus. Je voelt waarschijnlijk wel weerstand, dus zit de pen verankert.

    Het zou zomaar kunnen dat wanneer je de stelbus verwijderd, een of twee ringetjes in het gat over de pen heen hangt, je dus bus wel verder kan aandraaien. Hiermee maak je dus eigenlijk het geboorde gat van de stelbus minder diep.

    Rare uitleg, maar hopelijk snap je wat ik bedoel.

    Daar heb ik al naar gekeken, Heb al wat foto's van de stelschroefgemaakt. maar zover ik zie loopt deze niet terug. Terwijl de hals we gedurende tijd ietsje holler gaat staan.

    De halspen kan ik op dit moment niet verder draaien, Lijkt me sterk dat ik na 1,5 jaar (3x afgesteld) al op het einde van de schroefdraad zit. oke, natuurlijk weet ik niet wat ze er mee hebben gedaan in de winkel maar goed. Ik zal eens naar een erkende reperateur gaan wanneer de actie echt te hoog wordt! Heb de actie nu bespeelbaar gemaakt door mijn brugzadels te verlagen. Ze staan nog net niet op het laagst maar scheelt niet veel meer. Wss is het een kwestie van tijd maar goed. We doen het er maar even mee

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top