Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 34
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.570

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    *Goed verhaal*

    VOEL JE 'M?
    JA?
    HEB JE 'M?!?!?!?!


    Kijk, en dát is nu het probleem met je Texas Specials.
    Op zich heb je een punt, behalve dan dat de stock Squier pickups dikker klonken dan de Texas Specials. Het is niet eens een verbetering t.o.v. de standaard pu's.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rubenios Bekijk bericht
    Ik zeg even met de bovenfrees op de strat en set emg81's erin gooien
    Bill Lawrence XL500!
    En HOPPA!!!

    Maar nee, dit gitaartje nu eens niet : )
    Laatst gewijzigd door JGD; 12 maart 2015 om 16:18

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    Standaard

    Ik ben het niet helemaal eens dat de Texas specials een vlag op een modderschuit zijn bij deze gitaar. Bij de Classic vibe is met de hardware niets mis. Alder body, maple neck, rosewood toets, 4 punts bevestiging... Strat dus.... Topkam is van plastik en waarschijnlijk niet helemaal top gevijld en de frets zullen misschien niet helemaal top afgewerkt zijn? En de tremolo is bij hevig gebruik niet helemaal stemvast. Leuk filmpje trouwens van Andertons op Youtube waar ze van elke prijsklasse een fender testen en ze klinken allemaal erg goed.
    Waar ik het wel mee eens ben is dat wanneer deze net als in de Simon Neil versie de Tonerider's true vintage aan boord heeft je erg moeilijk betere pickups gaat vinden. Zeker als je zoekt in Fender zijn eigen stal. Ik had uit de Fender stal eerder voor de Vintage noiceless gegaan bijvoorbeeld.
    Potmeters vervangen lijkt me ook onzin. Wanneer er gewoon 250k pots in zitten is prima! Je zou hoogstens voor cts kiezen omdat ze naar het schijnt langer mee gaan.
    Dat er een klein klote draadje een lek veroorzaakt kan natuurlijk altijd gebeuren. Zou dat zeker na laten kijken.
    Verder vraag ik me altijd af hoe je nu in hemelsnaam live/ op je kamertje een uitgemasterde sound van een cd precies na kan maken? Dat kan toch niet? Voorbeeld... Animals van muse is in de studio gespeeld op een strat. Matt gebruikt live never een strat!

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    @rooker
    in de squier CV series zitten 500k pots, dus om het teveel aan hoog er wat uit te halen ff 250 pots en goede caps

    Dat scheelt al een hoop.

  5. #25

    Standaard

    Ja, maar jij gelooft ook in de tubescreamer-fabel, Geert.... ; )

  6. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Wat ik WEL herken is de teleurstelling wanneer mijn hoge verwachtingen van iets (een willekeurig iets) niet werden ingelost, om maar even een open deur in te trappen. We houden het nu even bij de muziek en de eeuwige speurtocht van iedere gitarist naar het perfecte geluid. Wel, wat ik heb gemerkt is dat je vaak máándenlang, zo niet jáááárenlang tevergeefs hebt geprobeerd om met de spullen die je hébt dat perfecte geluid te creëren. Je hebt dus simpelweg al een hele tijd je geluid zitten tweaken, terwijl die Texas Specials in jouw geval misschien weldegelijk een goede keuze zou zijn. Alleen heb je je geluid getweakt met klotespul. Werkt niet.

    Ok...., vereenvoudigde uitleg (komt ie):

    Je hebt een kutversterker, bv een hele oude transistor H|H topje met een ingebouwde distortion. Nu ben je een echte metal boy, dus die distortion staat altijd aan. Alleen....., dat klinkt als een zwerm bijen in het opengesperde hol van Gerard Joling. Wat doe je? Je leest je (heel verstandig) in op dit forum en je komt tot de conclusie dat je met een Mesa Boogie V Twin een waanzinnig vet metal geluid kunt produceren. Ooooooow, iedereen wordt GEK van verrukking.
    DUSSSSSSS...... jij struint het internet af, op zoek naar de HOLY GRAIL, een MESA BOOGIE V TWIN en je vindt er eentje. Vol verwachting ga je dat ding ophalen. De verkoper zei er nog bij dat ie dat ding net nog volledig heeft laten reviseren en dat er nieuwe buisjes in zitten. Je kunt je geluk niet op. MAAR DAN DIT:
    Je sluit je nieuwe aanwinst aan op die godvergeten kutversterker, ingebouwde distortion uiteraard aan (duh..., anders klinkt het toch niet?!?!?!)..... en ....... je wereld stort in.


    VOEL JE 'M?
    JA?
    HEB JE 'M?!?!?!?!


    Kijk, en dát is nu het probleem met je Texas Specials.
    Autobiografisch?

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.068

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Je hebt een kutversterker, bv een hele oude transistor H|H topje met een ingebouwde distortion. Nu ben je een echte metal boy, dus die distortion staat altijd aan. Alleen....., dat klinkt als een zwerm bijen in het opengesperde hol van Gerard Joling.
    Ik vond dat Loudness 2 standje op jouw H&H topje destijds best vet klinken (op slaapkamerniveau), maar jij moest zo nodig er ook nog een 2 traps Aria pedaal en een Boss OD-1 ervoor hangen... Dat opengesperde hol hoorde ik pas toen de Peavey er kwam en ik voor het eerst in mijn leven een versterker met reverb hoorde....

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.068

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zonno Bekijk bericht
    Autobiografisch?
    Heel oud zeer waarbij omwille van het verhaal er nogal creatief wordt omgegaan met tijdsbesef...

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.068

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik kan me voorstellen dat je met dat uitgewoonde gat ook meteen reverb hebt, of niet?
    Instant Dripping Butthole Surf Soundje..

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JGD Bekijk bericht
    Ja, maar jij gelooft ook in de tubescreamer-fabel, Geert.... ; )
    Die begrijp ik ff niet maar enfin. Smaken verschillen.
    ben benieuwd hoe het afloopt met de elemententjes van topic starter

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top