Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 34
  1. #11

    Standaard

    Heb je een Classic Vibe 60 of de 50? Ik vermoed de 60.
    In de CV60 zitten namelijk Tonerider Classic Blues pickups omgelabeld door Squier.
    Deze Classic Blues pickups zijn al iets hotter dan de gemiddelde klassieke strat pickup, qua output zouden ze ongeveer gelijk moeten staan aan de Texas Specials.
    Kortom, waarschijnlijk begon je al met knappere pickups dan je zelf had gedacht..

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Ik heb een samengestelde Warmoth/Allparts Strat met Van Zandts die ik wat dun vond klinken, zeker in het laag. Ondanks de dikke Schaller vaste brug. Ik heb hem laatst weer eens opengehad. Er bleek een l*llig stukje draad te gaan van de collector van de 5 way switch naar de volpot. Heb ik vervangen door een goed stukje cloth wire. Volpot behandeld met contactspray. Nieuwe snaren erop, wat geexperimenteerd met de afstelling, hoogte vd pickups vooral. In het laag klinken ze nu toch steviger. In het mid zit wel een dip maar dat is de sound. Het is ook een elektrisch apparaat he.

    Het kan zijn dat je originele Squier pickups van het indirecte type zijn dus met een staafmagneet eronder met elementpooltjes. Ik heb een Allparts strat met Japanse pickups van dat type. Komt veel output en mid uit, lekker voor overstuurd beuken a la SRV/Hendrix. Een vriend van mij heeft een E serie Squier, die heeft ook van die pickups.

  3. #13

    Standaard

    Dank weer, ook voor de laatste twee reacties. Erg nuttig!

    Ik begin inderdaad steeds meer te geloven, dat mijn start situatie gewoon al veel beter was dan verwacht en dat daarom de Specials wat tegen vallen.

    Timonnekke, jij stelt:
    Deze Classic Blues pickups zijn al iets hotter dan de gemiddelde klassieke strat pickup, qua output zouden ze ongeveer gelijk moeten staan aan de Texas Specials.
    Ik neig er zelfs naar dat ze zelfs hotter zijn dan de TS's.

    Ach, ik speel er gewoon nog een weekje mee en desnoods gaan inderdaad gewoon de oudjes er weer in, simpel.
    Dus als jullie eerdaags een set Texas Specials te koop zien staan vanuit Utrecht, ben ik het

    Of, (meer werk maar wel het coolst) echt van beide sets de best klinkenden uitzoeken.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 september 2008
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    7.411

    Standaard

    Gooi eerst de standaard potmeters eruit en set er goede 250 k potmeters in icm goede 0.44 caps

    Daarnaast gebruikte SRV een oude ibanez ts10 om de boel te boosten geloof ik

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Wat ik WEL herken is de teleurstelling wanneer mijn hoge verwachtingen van iets (een willekeurig iets) niet werden ingelost, om maar even een open deur in te trappen. We houden het nu even bij de muziek en de eeuwige speurtocht van iedere gitarist naar het perfecte geluid. Wel, wat ik heb gemerkt is dat je vaak máándenlang, zo niet jáááárenlang tevergeefs hebt geprobeerd om met de spullen die je hébt dat perfecte geluid te creëren. Je hebt dus simpelweg al een hele tijd je geluid zitten tweaken, terwijl die Texas Specials in jouw geval misschien weldegelijk een goede keuze zou zijn. Alleen heb je je geluid getweakt met klotespul. Werkt niet.

    Ok...., vereenvoudigde uitleg (komt ie):

    Je hebt een kutversterker, bv een hele oude transistor H|H topje met een ingebouwde distortion. Nu ben je een echte metal boy, dus die distortion staat altijd aan. Alleen....., dat klinkt als een zwerm bijen in het opengesperde hol van Gerard Joling. Wat doe je? Je leest je (heel verstandig) in op dit forum en je komt tot de conclusie dat je met een Mesa Boogie V Twin een waanzinnig vet metal geluid kunt produceren. Ooooooow, iedereen wordt GEK van verrukking.
    DUSSSSSSS...... jij struint het internet af, op zoek naar de HOLY GRAIL, een MESA BOOGIE V TWIN en je vindt er eentje. Vol verwachting ga je dat ding ophalen. De verkoper zei er nog bij dat ie dat ding net nog volledig heeft laten reviseren en dat er nieuwe buisjes in zitten. Je kunt je geluk niet op. MAAR DAN DIT:
    Je sluit je nieuwe aanwinst aan op die godvergeten kutversterker, ingebouwde distortion uiteraard aan (duh..., anders klinkt het toch niet?!?!?!)..... en ....... je wereld stort in.


    VOEL JE 'M?
    JA?
    HEB JE 'M?!?!?!?!


    Kijk, en dát is nu het probleem met je Texas Specials.











    O, en neem dit aub niet al te serieus.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  6. #16

    Standaard

    Hulde! .
    "Ik ben wie ik ben.
    Wie ik ben is wat jij ziet.
    Wat jij ziet is wat jij oordeelt.
    Maar wat jij (ver)oordeelt, dat ben ik niet......"

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Alleen....., dat klinkt als een zwerm bijen in het opengesperde hol van Gerard Joling.
    Ik kan me voorstellen dat je met dat uitgewoonde gat ook meteen reverb hebt, of niet?

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.287

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JGD Bekijk bericht
    Misschien moet ik ze eens laten doormeten.
    Anders bel je Rob (Ebbeling) toch even? Kan die het ook doormeten, weet je het gelijk.
    Mwa...

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 november 2001
    Locatie
    Zutphen, Gelderland
    Berichten
    2.141

    Standaard

    Ik zeg even met de bovenfrees op de strat en set emg81's erin gooien

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ja dan weet de TS in ieder geval zeker dat zijn gitaar niet gaat klinken hoe hij wil.
    Zekerheid is fijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top