Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 34
  1. #1

    Standaard Texas Specials...... wat een bittere teleurstelling

    Vandaag kwam mijn Squier Classic Vibe strat terug van de gitaarwinkel.
    Ik heb er Texas Specials in laten zetten.
    Zo ongeveer elke recensie was namelijk lovend.

    In het kort: wat een zwakke tone-suckende snert pickups zeg, niet te filmen.....
    De stock Squier pickups klonken VEEL beter.

    Iemand die ervaring ook?
    Laatst gewijzigd door JGD; 12 maart 2015 om 09:07

  2. #2

    Standaard

    Welk geluid zocht je en wat heb je gekregen?
    Denk eraan dat de hoogte instelling ook veel doet.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

  3. #3

    Standaard

    Nee ik ken ze niet ,

    maar wel interassant dat ze schrijven, en ik citeeer Bax:

    "Het draait uiteraard om de klank. Deze leunt op de Texas Blues: een substijl binnen de blues, die doorklinkt in de muziek van onder andere John Mayer en Stevie Ray Vaughan. Deze witte single coils tillen de volumineuze output van uw Stratocaster naar een hoger plan. Daarbij is het klankkarakter heel eigen: de middentonen veroveren een markante plaats in het klankbeeld. Het treble is kristalhelder en de bastonen zijn strak."

    Staan ze wel hoog genoeg, dicht genoeg op de snaren?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.488

    Standaard

    Ik ben geen fan van de TS maar ik slap & week zou ik ze niet willen noemen. Ontwikkeld om een beetje de harde aanslag en de dikke snaren van Vaughan te imiteren dus dan weet je het wel.
    Misschien iets niet lekker in de elektronica, misschien vind je je stock pickups gewoon beter. In dat geval zet je ze lekker terug. De vraag is dan, wat is er precies mis met die stocks?
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    Standaard

    Tsja. Tenzij je de Simon Neil sig squier hebt zou ik ook zeggen dat je de pick-ups te laag hebt staan of er zit technisch iets niet goed. Tegen vallen kwa smaak kan maar dun niet😳

  6. #6

    Standaard

    Waarom ga je naar een gitaarwinkel om prijzige pickups in een goedkope gitaar te laten zetten? Dan heb je (meer dan) de helft van de nieuwprijs van je gitaar betaald voor iets waarvan je niet eens weet hoe het gaat klinken. En hoe moeilijk is het om zelf een setje pickups erin te solderen? Dan leer je er ook nog iets van, al heb je nu waarschijnlijk ook wel het een en ander geleerd hehe.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rooker Bekijk bericht
    Tsja. Tenzij je de Simon Neil sig squier hebt zou ik ook zeggen dat je de pick-ups te laag hebt staan of er zit technisch iets niet goed. Tegen vallen kwa smaak kan maar dun niet��
    Dat lijkt me ook. Ik ben geen fan van TS, maar brak zijn ze zeker niet.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #8

    Standaard

    Dank voor alle reacties tot dusver beste mensen!
    Gisteren ventileerde ik vooral de teleurstelling, nu wat meer genuanceerd : )

    Ik heb ze gekocht om wat meer richting SRV op te schuiven inderdaad, qua gain. Die dikke vette Texas blues sound.
    Ik hoopte dat ze nog wat 'hotter' zouden zijn dan de stock pickups, die overigens al prima waren.
    Ik dacht: oei oei oei, als hij nu al zo klinkt, wat wordt dat dan smullen met ook nog een set TS's erin.

    Maar, ze zijn juist minder hot. Echt aantoonbaar, ik moet de gain fors omhoog schroeven om ook maar in de buurt te komen.
    Er is niets mis in de electronica; Muziek Ebbeling in Utrecht heeft ze erin gezet en die man zijn kennis is boven elke twijfel verheven.

    Het enige dat er nog mis kan zijn...... is dat het geen Texas Specials zijn....
    Ik heb ze immers van Marktplaats geplukt. Wel nieuw, volgens de aanbieder, maar ja, hoe check je dat. Zo'n doos is niet gesealed.

    Misschien moet ik ze eens laten doormeten.

    Nog even een reactie op Dreverhaven:
    waarom zou je een goedkoop gescoorde gitaar niet upgraden? de Classic Vibe geldt als een meer dan prima gitaar die de concurrentie met USA strats zelfs aan kan. Vind ik zo fantasieloos, de discussie meteen dood meppen met " goedkope gitaar".
    Kom op, fijne gitaren en goed een geluid hebben echt niet perse met de prijskaart te maken, dat heb ik na 25 jaar wel geleerd.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.660

    Standaard

    een sound bestaat nooit alleen uit 1 element van het gitaar geluid, aanslag, snaardikte, setup van de gitaar zijn een groot onderdeel ervan.
    bijvoorbeeld ook of je de juiste waarde van de potmeters hebt die bij deze pickups passen.
    zou ieder geval proberen te controleren of je wel the real deal hebt gekregen.
    Nieuwe pickups vraagt ook opnieuw instellen van je versterker en al het andere dat tussen gitaar en versterker zit omdat pickups hun eigen karakter hebben.
    samen met het tweaken van de hoogte van de pups mag je daar wel een uur voor uittrekken.

  10. #10

    Standaard

    dank je no 1 Hops!

    Ik weet het meeste in principe al wel.
    De gitaar is goed afgesteld, perfecte hals-stand, goeie, niet te lage actie waardoor hij mooi vol door kan klinken. 0.11 Ernie Ball Power Slinky's, 1 half toontje omlaag gestemd ala de SRV man.
    Effecten heb ik niet, hij wordt meteen in een Peavey Delta Blues geprikt.
    Heb al het nodige getweakt. Mijn aanslag is zo fors als nodig is om bijv. een dikke vette shuffle neer te zetten.

    Weet je, ze klinken ook niet echt slecht ofzo, maar gewoon een stuk zwakker dan ik verwacht had.

    Is er iemand in (de buurt van) Utrecht, die deze pickups al door en door kent? Voor een eventuele check?
    Iemand met jarenlange strat/Texas special ervaring die echt goed hoort of er iets niet klopt?

    Want misschien is er niks aan het handje en blijken het gewoon niet mijn pickups uiteindelijk.
    Ik speel al lang maar Strats, single coils en blues amps zijn weer nieuwe wereld voor me.
    Laatst gewijzigd door JGD; 12 maart 2015 om 12:52

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top