Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 13 van 13
  1. #11

    Standaard

    Krijg nou wat... Ben ik dus al die tijd de verkeerde nummers aan het showen? De meeste muziek die ik maak is juist meer elektronisch maar dat leek me niet zo geschikt voor een gitaarforum.
    Wat jullie hier hebben gehoord is een selectie van de min of meer "traditionele" stukken met herkenbare instrumenten. Ik zal volgende keer eens iets elektronisch laten horen.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Luister je ook wel eens naar wat anderen posten dan? Cageman of ik om er maar 2 te noemen?

  3. #13

    Standaard

    Toen in 1978 duidelijk werd dat Norman Greenbaum de studio niet meer in zou gaan zijn er maatregelen genomen.
    Niet alleen was/ben ik genadeloos fan van de man, maar het is ook de man die een mannetje genaamd Ryland Cooder bij een groter publiek bekend maakte.

    Zijn Medicine show LP + alle commercially availables staan hier keurig in de kast.

    Ik heb 4 opnames naar Petaluma gezonden
    - Norman, van Sue Thompson
    - Eigen compositie van een C&W vriendje
    - Idem van mijn broer
    - Idem van mijzelf

    In een ultieme en mislukte poging om hem toch tot betere gedachten te brengen.
    Hij was en bleef hardnekkig drop out.

    Reden waarom dit hier staat is omdat ik als erkende Greenbaum nutcase wel een boogiënde lick herkende maar no way Spirit in the Sky.

    Zo zie je maar dat een musicus nooit precies weet welke snaar hij bij zijn publiek aan het trillen brengt.

    Verder snap ik dat het op een gitaristen forum relatief vaak gaat over het gereedschap. Ik snap dat ik daarin de afwijkende factor ben. Wat niet wegneemt dat ik van mening ben dat alle tijd die je aan het tweaken bent, je geen tijd hebt voor een nieuw nummer.
    Iedereen mag daarin zijn eigen keuzes maken, maar ik denk dat ik voor mijzelf die balans wel heb opgemaakt.

    Ik vind zowel de oude versie als de nieuwe prima klinken. Ik vind de nieuwe wat meer ruimte hebben om te ademen en het verhaal te vertellen. En om die reden vind ik het prettiger luisteren.

    Stel je zelf deze vraag:
    Als je dat sleutelen en polijsten nou zo úberbelangrijk had gevonden, had je dat dan allang niet eens opgepakt?
    Nu je leuk liedjes maken kennelijk belangrijker vindt, zou ik daaruit de conclusie trekken toch vooral daarmee door te gaan. Maak je jezelf happier mee. En mij ook. Daar doe je het niet voor, voor mij bedoel ik, dat snap ik. Maar da's wel de reden dat ik mijn koptelefoon ervoor opzet.

    En terecht weer. Genoten. Echtgenoten zelfs.
    Vriendelijke groet, Gus

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top