Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1

    Standaard Ongebruikelijke headstock op Richwood les paul copy (Richwood kenners hier?)

    De meeste headstocks van een Richwood RE zijn met een verticaal logo en heeft de bovenkant van de headstock geen inkepingen.

    Dan zie ik een Richwood als deze: http://www.2dehands.be/muziek/muziek...222617056.html

    en vraag mij af wat de deal is? Zijn dit oudere modellen, of net nieuwere? Beter, slechter?

    Voor het gemak rechtstreeks een afbeelding:


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    RW heeft diverse headstocks en logoos gehad. Dit is een ouder model.



    Ik heb deze RE-125 gehad, oude model met de dikke body. Was de beste van een winkelvoorraad, leuke LP, had ik misschien moeten houden. Pickups van RW zijn vaak microfonisch. Fretwerk varieert dus goed testen. De nieuwe serie heeft een dunnere body en klinkt dus ook wat dunner.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door munkie Bekijk bericht
    De nieuwe serie
    Bedoel je met nieuwe serie diegene die ik heb gepost of jouw afbeelding? Ik kan nergens zulk een headstock zoals degene die ik postte nog terug vinden op buiten degene die ik op 2dh.be gevonden heb (en nog een andere maar ook op 2deh.be).

    De headstock die jij postte zie je inderdaad overal.

    Nu niet echt bepaald een merk om nep voor op de markt te zwieren lijkt me

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Richwood is alleen een brandname, het merk laat gitaren bij meerdere fabrikanten bouwen met een richwood logo dus het is niet zo apart om meerdere versies te zien
    life sucks and then you die

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Die headstock van jou zie je niet veel. Ik had dus de "gewone" oude serie zeg maar. Hals/body overgang is nu afgeschuind zodat je beter bovenin kan. Ik heb nog steeds een ES335, dikke jazzer en strat van RW. Lollige knutselgitaartjes waar best wat van te maken valt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top