Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2010
    Locatie
    Barendrecht
    Berichten
    106

    Standaard Can't Stand Losing You (full cover)

    Hallo mensen,

    Na lange tijd een beetje inactief te zijn geweest op het forum, kom ik er zo nu en dan weer op om weer ff wat threads te lezen.
    Heb deze cover net afgemaakt en het leek me ook wel leuk hem hier te delen.
    Een covertje van the Police is het geworden dit keer
    M'n vriendin op zang en bas (als Sting dus ) en ik op gitaar en drums.

    https://soundcloud.com/stephan-den-o...en-stoevenbeld

    Ik hoop dat jullie het wat vinden en tips zijn altijd welkom

    Stephan
    Gitaren: London City Spitfire MK II, Dean Hardtail Standard, BC Rich Mockingbird ST
    Pedaal/opname: Zoom G5, TC Alter Ego V2, EHX Soul Food, Zoom R16
    Versterker: Hughes & Kettner 25th Anniversary, Line 6 Spider IV 75, Ibanez 15B

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Hoi Stephan, dit is best een leuke poging maar één van de belangrijkste aspecten aan dit nummer verdienen nog wat extra aandacht: de drums. Je zweeft nogal en dat leidt mij nogal af. Daardoor luister ik niet meer naar het lied als geheel. Maar ik heb toch zo goed mogelijk er doorheen geluisterd en het is zeker niet verkeerd. Je gitaargeluid is dik in orde trouwens. Er mag ook iets meer durf in haar stem.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2010
    Locatie
    Barendrecht
    Berichten
    106

    Standaard

    Ja ze vond zichzelf achteraf ook een net iets te 'lieve' stem hebben voor dit liedje. Maar ik vond het alsnog wel leuk klinken bij het liedje.
    Drums heb je inderdaad wel gelijk, vooral bij de intro en het eerste couplet ben ik er niet echt trots op. Denk ook dat ik een beetje klaar was die dag met het opnameknopje aanklikken, snel terug sprinten en op tijd de intro inzetten (hadden eerst de gitaren en bas opgenomen) en tijdens het opnemen geen domme fouten maken haha. Toen ik deze take had neergezet was ik misschien een beetje sneeuwblind geraakt en was ik achteraf te lui om een iets strakkere take neer te leggen.

    Bedankt voor het compliment op het gitaargeluid. Ik heb tijdens het mixen expres zo weinig mogelijk met de (bas)gitaren gedaan. Het is niet meer dan gitaar -> Soul Food -> HK 25th en opgenomen met de gouwe ouwe SM57
    Gitaren: London City Spitfire MK II, Dean Hardtail Standard, BC Rich Mockingbird ST
    Pedaal/opname: Zoom G5, TC Alter Ego V2, EHX Soul Food, Zoom R16
    Versterker: Hughes & Kettner 25th Anniversary, Line 6 Spider IV 75, Ibanez 15B

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Te gek. Complimenten aan je vriendin voor de (voor zover mijn geheugen klopt) perfecte 2e stemmetjes. Ja het zweeft aan alle kanten, en daar zul je op moeten oefenen, maar de sound, de feel en je goede muzieksmaak zijn er al

  5. #5

    Standaard

    Een te lieve stem noem je het. Ik ervaar het al een voorzichtige stem. Dus voorzichtig/onzeker gezongen. Misschien niet het juiste repertoire voor haar. Of met een klein beetje reverb en compressie zou het al anders kunnen klinken. Bij de twee-stemmige stukken klinkt het al veel sterker.

    Wel een mooie start voor een muzikale samenwerking.
    En laten we eerlijk zijn.... welke man wil nu niet dat zijn vriendin "Can't stand losing you" zingt.....
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Nou ik liever niet hoor! Of wellicht zou ze "I wouldn't be able to stand losing you" moeten zingen

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2010
    Locatie
    Barendrecht
    Berichten
    106

    Standaard

    Haha bedankt voor de complimenten.
    Ik zal het 'r vertellen/laten lezen
    Gitaren: London City Spitfire MK II, Dean Hardtail Standard, BC Rich Mockingbird ST
    Pedaal/opname: Zoom G5, TC Alter Ego V2, EHX Soul Food, Zoom R16
    Versterker: Hughes & Kettner 25th Anniversary, Line 6 Spider IV 75, Ibanez 15B

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Geslaagde cover.

    De mix (en de wat zweverige drums misschien) dragen eraan bij dat het geheel een leuke psychedelische extra laag krijgt. Doe ook maar eens iets in die richting . Met de kritiek op de stem ben ik het niet eens.



    Loeters,

    Merijn

  9. #9

    Standaard

    Probeer bij jezelf te rade te gaan wat je wilt maken. Een exacte kopie?
    - gaat niet lukken
    - waarom zou je ook, heeft de Police al gedaan

    Dus coveren is naar mijn idee alleen leuk als je er iets eigens aan mee geeft.
    The Police heeft vooral impact gehad door jong, fris en wild te lijken. Waren ze niet, maar leken het wel.
    Het boek Groupie (uit mijn hoofd van Jenny Fabian uit 1969 of 70) komt de gitarist van de Police al uitgebreid in voor. Tussen 1970 en 75 heeft hij heel veel opgenomen en iedere avond in het Engelse club circuit gespeeld.

    Dus weet wie je kiest om te coveren. Dat jonge en wilde kwam voornamelijk op conto van de drummer. Voor de rest was de band 15 jaar ervaring en uitgekiend/strategisch omgaan (Sting) met kwaliteiten.

    Dat je in de slaapkamer/oefenhok moeite zult hebben om die kwaliteiten EFFE te evenaren, soit.
    Ik vind jullie in zijn onbevangenheid heel leuk geworden. Laat ze voor al doorgaan met zingen en die onbevangenheid bewaren. En ga jij lekker verder met het maken van huppelende backings voor haar en voor jezelf. Kon je wel eens meer kudo's opleveren dan dat je nu denkt.

    En jullie volgende lied ga ik lekker weer voor zitten.
    Vriendelijke groet, Gus

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top