Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard Diet of Worms (glitchy, soundscapey edoch snoeiharde prog metal/rock)

    https://soundcloud.com/carrousel-de-...orms-revisited

    De akoestische gitaar in t intro is vals, niet de lead gitaar. Ben benieuwd wat men er van vindt!

    EDIT link doet ut nu wel
    Laatst gewijzigd door Fusion; 6 maart 2015 om 16:46

  2. #2

    Standaard

    Het gitaarspel vind ik erg goed. Heel strak ook.
    De compositie vind ik minder. Het lijkt alsof je meerdere stukken aan elkaar hebt geplakt.
    Ik mis in ieder geval het 'verhaal'. Of het kop-staart 'gevoel'. Maar misschien is dit een speciale worm, zonder kop of staart....
    Maar.... misschien hoort het zo bij deze stijl. (waar ik geen verstand van heb, maar beluister het dus wel....)
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Ik denk n beetje van beide. Het hoort uiteraard een beetje bij deze stijl, en het is natuurlijk altijd behoorlijk subjectief, maar ik kan me wel enigzins in je kritiek vinden...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Yo,

    Intro is leuk een beetje onfusion. Mag je vaker doen, van die trage gitaarsolo's. Iets minder gain op de sologitaar had ik daar iets mooier gevonden misschien, maar ja.
    Het stuk van 0.36 - 1.20 voegt naar mijn idee weinig toe aan het nummer; het is wel leuk, maar het past -mij aansluitend bij Ernest- wat minder goed in het verhaal.
    De glitch is weer lekker. In het begin daarvan is het echt spelen en voorspellen hoe het ritme precies zit. Dat is fijn.
    Vanaf 2.57 hoor ik weer een bekend Al Di(-geluid), kan ook nooit kwaad, gheghe. Leuk ook dat je die hier ook nog een stuk over een knallende kickdrum hebt gegooid.
    Het stuk daar weer na vind ik een van je fijnere stukken heavy rifferei. Het mooie eraan vind ik dat het bruut agressieve er hier ook lekker inzit, terwijl in andere heftige stukken van jou het steriele en machinale soms wat overheerst.

    Mooi!

    Loeters,

    Merijn

  5. #5

    Standaard

    Eens zien: Vette gitaarsound, interessante compositie, crossover naar electro, spannende breakdown waarbij je werkelijk geen idee hebt waar het heen gaat en een knetter- maar dan ook knetterlijpe ambient outro. Eigenlijk weinig op aan te merken, en dat betekent vaak dat het voor mij te verrassend is om er betweterig over te zijn. Als ik tóch iets moet noemen: de drums. Ik bespeur vooruitgang in de manier waarop het geprogrammeerd is, alleen hoor ik de EZdrummer-preset die je gebruikt hebt iets te vaak. Op het internet in het algemeen. Vooral de snare ... Wellicht dat het een ander niet opvalt hoor.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Haha, goed gespot weer! Ik heb m omlaag gepitched, maar daar trap je niet in merk ik al Zal misschien nog wel eens een goede x-drum met andere samples proberen te maken.

  7. #7

    Standaard

    Details, details, een kniesoor die er op let! Het fijne aan die snare is dat 'ie door alles en iedereen heen prikt.

  8. #8

    Standaard

    Details.
    Ik zou het niet kunnen. En ik zou het niet bedenken, dit soort muziek. Mijn hoofd zit kennelijk iets anders in elkaar.

    Dat maakt het reuze leuk. De boem die je hoorde was dat ik weer s van mijn stoel pleur van het talent en de scheppingsdrang hier op GN.
    En of je die preset nou wel of niet gebruikt, ach.... ik hoor dat ze zich daar op het drummersforum ook niet zo druk over maken.

    Ietsje lager het uiteindelijke volume bij het masteren maakt de zaak minder compressed. Dat zou ik persoonlijk dan een groot voordeel vinden. Het is (bijvoorbeeld bij 4.00) bijna als of ik naar een Radio Noordzee uitzending luister. Waar een klap op de drums het hele volume naar beneden brengt.

    Verder? Veel 'echte' gitaarhelden hebben weel huiswerk. Die zitten in hun studio'tjes met blote meisjes met de tong uit hun mond jouw partijen te oefenen.
    Ik weet het zeker, denk ik. Originele tekst van Surinaams vriendje!
    Vriendelijke groet, Gus

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Dank voor je reactie Gus! Ik zal nog eens goed naar je compressie puntje luisteren. Vaak hoor je t zelf op n gegeven moment niet meer. Zo had ik t bij eoa drum n bass nummer pas na maanden niet luisteren dat ik t opeens hoorde, echt héél duidelijk.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top