Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 29 van 29
  1. #21

    Standaard

    Gast heeft het 'maak het schaars' principe wel begrepen lijkt me zo.
    Maar succes in ieder geval...
    Vriendelijke groet, Gus

  2. #22

    Standaard

    Andrew Guyton gaat er in ieder geval niet meer maken dan 50 die hij op de markt heeft gebracht. Blijkbaar was dit de afspraak met May, en Guyton kan het zich vermoedelijk permitteren. Maar CQuadro bouwt gitaren op Sicilië. Dat land ligt financieel totaal in puin. Dus kan me niet voorstellen dat hij er niet nog 1 zou gaan bouwen als een klant daar deze bedragen voor wil neertellen. Maar.....we gaan het zien. Ik vind de Extreme te duur. De basic versie met originele brug lijkt me mooi zat.
    --------------




  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.287

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaycee Bekijk bericht
    Maar CQuadro bouwt gitaren op Sicilië. Dat land ligt financieel totaal in puin..
    ? Is er nieuws?
    Mwa...

  4. #24

    Standaard

    ik bedoel dat, als je op Sicilië woont, doorgaans niet zoveel te willen hebt. En blij moet zijn met iedere gitaar die je kunt verkopen. Dus nu melden dat er geen meer gemaakt gaan worden in de toekomst terwijl deze al minstens 4 maanden te koop zijn lijkt me redelijk blufpoker.....
    --------------




  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2009
    Locatie
    Venus
    Berichten
    2.169

    Standaard

    Er is maar een Red Special, en die wordt bespeeld door Brian May.
    Mooie spullen, maar kun je ook een beetje spelen?

  6. #26

    Standaard

    Doorgaans vind ik het minder chique als er niet inhoudelijk op de vraagstelling van TS wordt ingegaan, maar dat je duidelijk merkt de degene die post zijn eigen gedachtengang centraal stelt.

    Omdat er al behoorlijk wat serieus werk is gepost, durf ik een afwijkende stelling wel aan:
    - Max Guitar store, Guild Brian May €1999, dus zeg maar twee rooie, de Max met de banner bovenin je bladzijde dus
    - numberoneguitars, kom je uit bij onze eigen Basvarken, B&CH BM6trd €280,00 dus 'iets' goedkoper

    Bij de tweede zijn de Korea licentie pups gebruikt en kom je heel dicht bij de BM klank van de gitaar. Over hoe een niet te verwaarlozen deel van het kenmerkende geluid niet uit de gitaar komt is in dit draadje genoeg geschreven.
    Het gaat er dus vooral om in hoeverre je bereid bent te betalen om zo dicht mogelijk bij het origineel te komen.

    Dit is niet wat je hebt gevraagd, I know, maar ik vond het een beetje lullig om mijn mond erover te houden.
    Geluk met de jacht.
    Vriendelijke groet, Gus
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 17 maart 2015 om 19:01

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.348

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaycee Bekijk bericht
    Het basic model van Cquadro heeft als (gratis) optie een smallere hals. Maar of dat het geluid beinvloedt....
    Here J. al dat geneuzel omdat je een originele RS wil, en dan dit ?

  8. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Here J. al dat geneuzel omdat je een originele RS wil, en dan dit ?
    Hoi Tupelo, ik hoef niet perse een exacte kopie hoor :P Wat ik wel zeg is dat de gitaren van brianmayguitars.co.uk teveel afwijken. Maar ik over exacte kopieen zeg ik: "Het enige waar ik me zorgen over maak is dat de hals van de originele Red Special erg breed schijnt te zijn (enz)". Dat laatste gaat over de exacte kopieën.

    Om het beter aan te geven: hij schijnt oncomfortabel breed (of eigenlijk: dik) te zijn. Dit stond als enige (en groot) minpunt bij een review van een exacte kopie in een gitaarblad.

    May is daar natuurlijk aan gewend maar ik niet. Dus als er iets te krijgen is dat heel erg op het origineel lijkt, maar een betere hals heeft dan zou ik echt daarvoor kiezen
    Laatst gewijzigd door jaycee; 17 maart 2015 om 20:04
    --------------




  9. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Omdat er al behoorlijk wat serieus werk is gepost, durf ik een afwijkende stelling wel aan:
    - Max Guitar store, Guild Brian May €1999, dus zeg maar twee rooie, de Max met de banner bovenin...
    Dat is een 1984 model, prima gitaar op zich maar niet voorzien van de klankkamers die in de originele RS zitten. Een ander nadeel van deze gitaar is de Kahler tremolo, ook wezenlijk anders dan het systeem van May. Laatste punt, de elementen zijn geen Burns Trisonics. Kan niet helemaal goed beoordelen of dit de originele elementen zijn die bij de gitaar horen, ik mis de bedrukking (al kan dat er gewoon afgesleten zijn.)

    als je in de markt bent voor een Guild dan kan je beter op zoek gaan naar een 1993 BHM Pro, deze is vele malen authentieker dan de 1984 versie.

    Uiteindelijk zijn deze gitaren toch wel minder 'echt' dan een CQuadro... En wat betreft de nekdikte, ik hoor van veel mensen die het correcte profiel hebben dat het eerst afschrikt maar zeer snel schijnt te wennen. Zoals ik eerder al postte, kijk en lees vooral eens rond op dat Red Special forum. Bijna alle vragen die je over deze gitaar hebt zijn daar wel te vinden.
    coverband 'Alle 13 '

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top