Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 29
  1. #1

    Standaard Cquadro Brian May Red Special?

    Hoi allemaal,

    een gitaar die al zeer lang op mn lijstje staat is een goede Brian May Red Special. De lijn die via brianmayguitars.co.uk te krijgen is bevalt me echter niet helemaal: het wijkt teveel af van het origineel, o.a. de tremolo. Dit is overigens een samenwerking met o.a. Pete Malandrone, Brians guitar tech en nog wat anderen met medewerking van May zelf. Hoe het klinkt en speelt weet ik overigens niet.

    Eind 2014 las ik in "Gitarist" dat Brian zijn eigen Red Specials laat maken door Andrew Guyton. Hij heeft Brians origineel aan diepgaand onderzoek onderworpen en als er iemand is die weet hoe het origineel in elkaar zit dan is hij het wel. Guyton heeft een mooie site en 50 Red Specials worden momenteel door hem gemaakt. Helaas waren die 50 exemplaren al uitverkocht toen ik het artikel las en ze worden momenteel geleverd (voor 7180 Engelse pond, maar het moet wel top zijn....).

    De serie blijft echt beperkt tot 50 stuks dus even 1 bijbestellen kan niet.

    Licht geïrriteerd ivm "te laat" ging ik verder zoeken en kwam ik uit bij een gitaaratalier in Italie: Cquadro: http://www.cquadroguitarworks.com.

    Dit ziet er erg goed uit en voor 3000 a 5000 euro heb je een kopie die volgens hen accuraat (het Basic model) tot zeer accuraat is (het Extreme model). Dat zijn echter ook flinke bedragen. Mijn vraag is: kent iemand Cquadro of de Red Specials die daar gemaakt worden? Ook "van horen zeggen" informatie is welkom.

    Bedankt!
    Laatst gewijzigd door jaycee; 5 maart 2015 om 22:13
    --------------




  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 mei 2010
    Locatie
    Gooi
    Berichten
    752

    Standaard

    Ik dacht dat iemand hier z'n 'gewone' Red Special heeft verkocht, om een Italiaanse aan te kunnen bekostigen, kan me voorstellen dat het om dit bedrijf gaat.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jambi Bekijk bericht
    Wil natuurlijk niemand dood maken met een blije mus.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Mijn moedertje zei altijd al, Gibson's wegen zijn duister en zelden doorgrondelijk
    VINYL GEZOCHT!

  3. #3

    Standaard

    'Kennen' is een groot woord maar ik weet dat deze gitaren echt wel accuraat zijn en zeer goed gebouwd. De beste man wordt hoog aangeprezen op dit forum: http://www.red-special.com/forum/
    Je hebt nog meer alternatieven, de BMG 'Super' al zal je die op de 2e hands markt moeten vinden. De eerste oplage is al lang uitverkocht en de tweede oplage laat nog steeds op zich wachten. Daarnaast kan je ook een Dansan overwegen. Deze is overigens wel in een hogere prijsklasse. https://www.facebook.com/pages/Dansa...03962246338835
    coverband 'Alle 13 '

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaycee Bekijk bericht
    ze worden momenteel geleverd (voor 7180 Engelse pond, maar het moet wel top zijn....).
    Wow....wat een geld!
    Dit soort bedragen is toch eigenlijk niet te matchen met de reden dat de red special ooit is ontstaan
    Het zal er natuurlijk aan liggen hoe vintage correct ie moet zijn, maar voor een dergelijk bedrag zijn er toch genoeg bouwers die een red special van goede kwaliteit kunnen neerzetten zou je zeggen!

  5. #5

    Standaard

    De Red Special van Guyton is zeer vintage correct. Zij hebben de originele Red Special zelfs door een röntgen apparaat gehaald om de exacte maten van de holle kamers te bepalen. Maar dan nog is het zeeeer veel geld inderdaad. Daar kun je ook een hoop andere dingen voor doen ^^ Hoe goed de kopien van Dansan en Cquardo zijn weet ik niet precies, zij hebben voor zover ik na kan gaan het origineel nooit in handen gehad....

    Ik denk dat de originele Red Special de duurste gitaar ter wereld is als die geveild zou worden: een uniek exemplaar met een unieke achtergrond, en dan ook nog uitgegroeid tot de de gitaar van 1 van de grootste bands ooit. De kans op zoiets is bijna 0......
    --------------




  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Nou nee, niet de duurste ter wereld. Dan kom je al gauw aan bedragen van claptons blackie, die strat van Dylan. Dat gaat zo'n red special echt niet opbrengen.

  7. #7

    Standaard

    er is trouwens net een boek verschenen met alles over die gitaar. Volgens mij zelfs inclusief maten en met veel foto's ookvan de binnenkant en de onderdelen. Uitgebracht onder auspiciën van brian may zelf.

    25 euro en daarmee moet een Nederlandse bouwer toch een eind kunnen komen....

    http://www.amazon.com/Brian-Mays-Red.../dp/1480341479

    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Nou nee, niet de duurste ter wereld. Dan kom je al gauw aan bedragen van claptons blackie, die strat van Dylan. Dat gaat zo'n red special echt niet opbrengen.
    Ik kan me niet voorstellen dat die strats duurder zijn: dat zijn tenslotte gewoon strats en daar zijn er miljoenen van. Dat ze toevallig gebruikt zijn door iemand als Clapton doet daar niets aan af. Het is en blijft een massaproduct.

    De originele Red Special is met de hand gemaakt, een eenmalig en uniek exemplaar, dat vervolgens de grootste podia heeft bespeeld. Ik vind dat vele malen unieker dan een strat die Clapton toevallig in zn handen heeft gehad..... Daarom denk ik dat, als de originele Red Special geveild zou worden, die meer op zal brengen....
    --------------




  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaycee Bekijk bericht
    Daarom denk ik dat, als de originele Red Special geveild zou worden, die meer op zal brengen....
    We gaan het ooit meemaken!
    Al had ik het geld, dan doe ik er niet aan mee, wat een kutgeluid heeft die man toch...

  10. #10

    Standaard

    Kutgeluid??? Brian May??? Voorbeeld?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top