Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 21
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2012
    Locatie
    Assen
    Berichten
    109

    Standaard

    is REMONTE niet REMOTE met een schrijffout? dat het een aansluiting voor een voetpedaal is?

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Lijkt mij ook erg duits hoor, het pertinax is geperst papier met nog wat meuk. Geeft zo'n typische lucht als je het sloopt. Vele duitsers gebruikten dit spul maar ook philips is grootgebruiker geweest in de 60ties. 5 ohm is trouwens ook typisch duits anno 1960.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TeleK Bekijk bericht
    is REMONTE niet REMOTE met een schrijffout? dat het een aansluiting voor een voetpedaal is?
    Kan. Maar wat moet ie schakelen dan?

    Zo te zien is het ding bedoeld voor 2 microfoons en mogelijk nog iets. Ik maak nergens uit op dat het een gitaar-amp is.
    Geen galmveer, geen schakelbaar overdrivekanaal o.i.d.

    Het kan een aansluiting zijn voor een 'extension cab' maar dat geloof ik niet zo. Het kan een 'line-out' (of record uitgang) zijn. Of juist een 'line-in' voor iets wat minder versterking nodig heeft.

    Ik denk dat kijken waar het elektrisch aan vast zit de oplossing moet bieden.
    Laatst gewijzigd door Plant; 5 maart 2015 om 16:41
    "Meten is weten, gissen is missen"

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 februari 2008
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Helaas, ik kan niets vinden. MaBerY, jij nog tips?
    Pertinax is het materiaal waarvan vroeger printplaten van werden gemaakt, dat bruine spul dus
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Pertinax_(materiaal)

    Het zou ook Frans kunnen zijn, maar ik meen zo'n ding ooit eens gezien te hebben bij een bevriende techneut en ex muzikant die beweerde dat het japans was.

    Maakt niet uit. Een leuk ding om te restaureren.

    REMONTE betekent zoiets als terugvoering in het frans, effect loop dus waarschijnlijk
    Laatst gewijzigd door MaBerY; 6 maart 2015 om 09:44

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Voor €101,01 heb je daar een hele leuke versterker aan lijkt mij.

    Geen idee welke nationaliteit dat ding nou heeft, Coron pedalen zijn Japans, maar ze doet mij ook Duits aan. Hoewel Japan voordat ze Amerika gingen kopiëren eerst Duitse gitaren kopieerde, dus Japans zou best kunnen volgens mij. Modern Coron-versterkertje uit de jaren 90 is wel typisch Aziatisch:

    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 maart 2010
    Locatie
    Twente
    Berichten
    537

    Standaard

    Ha! Die lijkt weer als twee druppels water op mijn jaren 80 Marshall Lead 12 ampje! Inclusief belettering!

    zie hier voor een willekeurig plaatje: http://en.audiofanzine.com/solid-sta...,m.340727.html)
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. (Bertrand Russell)

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaBerY Bekijk bericht
    REMONTE betekent zoiets als terugvoering in het frans, effect loop dus waarschijnlijk
    Iets met vertaling terugvoeren moest ik ook aan denken. Een loop voor een bandecho of losse nagalmunit ... wie weet.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Little Jay Bekijk bericht
    Voor €101,01 heb je daar een hele leuke versterker aan lijkt mij.

    Geen idee welke nationaliteit dat ding nou heeft, Coron pedalen zijn Japans, maar ze doet mij ook Duits aan. Hoewel Japan voordat ze Amerika gingen kopiëren eerst Duitse gitaren kopieerde, dus Japans zou best kunnen volgens mij. Modern Coron-versterkertje uit de jaren 90 is wel typisch Aziatisch:

    Dit lijkt me meer zo'n typisch starterversterkermodelletje dat onder weet-ik-niet-hoeveel namen op de markt is gebracht.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  9. #19

    Standaard

    Met het extreem duitse karakter van dit ding, alsmede dat er echt helemaal niets is te vinden over Coron versterkers anders dan dat jaren 90 versterkertje, vraag ik me eigenlijk best wel af of dat Coron logootje z'n carriere niet op een andere versterker is begonnen.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    je heb er wel teveel voor betaald: http://gsfanatic.com/en/hirdetes/166...-coron-live-15
    Nico


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top