Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 28
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2011
    Locatie
    Emmer-Compascuum
    Berichten
    152

    Standaard

    Te gek! Iedereen bedankt voor de reacties, ik stel dit zeker op prijs.

    De ene is wél te spreken over behringer en de ander niet. Ik weet eigenlijk niet meer wie ik nou eigenlijk moet geloven
    Na enig zoekwerk op basis van jullie adviezen heb ik het volgende setje gevonden:

    Als monitor: (er is nog twijfel of hier twee van nodig zijn): http://www.thomann.de/nl/the_box_ma100.htm
    Als mengpaneel:http://www.thomann.de/nl/behringer_xenyx_1202_fx.htm

    Wat denken jullie hierover?
    Gezocht: Marshall Bluesbreaker 1 pedaal! Notk

  2. #12

    Standaard

    Behringer is niet zo goed als Mackie. Klopt. Maar de tijd dat Behringer regelrechte troep was ligt inmiddels ver achter ons.
    Dat mengpaneeltje gaat precies doen wat jij ervan verwacht. Slim dat je er ééntje mét effecten kiest. Die monitoren ga je ook geen spijt van krijgen, dat garandeer ik je als ervaringsdeskundige.

    Ik zou er wel twee nemen, anders wordt het wel een heel eenzijdig geluid. Als je met een groepje zingt, kan je de ene wat op de één richten, en de andere wat op de ander. De zangers kunnen dan zelf ook nog een beetje hun eigen volume bepalen.

    Edit: ik kan je zaterdag pas vertellen of wij de 100w of de 120w versie hebben.
    Laatst gewijzigd door Baker; 5 maart 2015 om 23:09

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Yep, gaat volgens mij prima werken!
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2011
    Locatie
    Emmer-Compascuum
    Berichten
    152

    Standaard

    Super, de enige vraag die mij nog resteert is: welke luidspreker kabel moet ik bij dit setje aanschaffen?
    Gezocht: Marshall Bluesbreaker 1 pedaal! Notk

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2010
    Locatie
    Twente
    Berichten
    537

    Standaard

    Dat Xenyx mixertje gaat prima werken. Wij spelen soms met 2 keyboards (...) en gebruiken dan dit mixertje om voor de toetsenisten een aparte monitor-mix te maken. Ze krijgen dan naast zang, gitaar en sax, ook nog wat "extra" keyboard op hun actieve monitor. Kunnen ze vanachter hun keyboards zelf regelen. Werkt al jaren betrouwbaar.
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. (Bertrand Russell)

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2010
    Locatie
    Twente
    Berichten
    537

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SvennStar Bekijk bericht
    Super, de enige vraag die mij nog resteert is: welke luidspreker kabel moet ik bij dit setje aanschaffen?
    Als die monitor actief is: geen.
    Je hebt een jack naar XLR kabel nodig (2 keer). Je gaat dan niet meer gebalanceerd in je monitor, trouwens.
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. (Bertrand Russell)

  7. #17

    Standaard

    Klopt,
    Twee van deze bijvoorbeeld:
    http://www.thomann.de/nl/cordial_ccm_5_mp.htm

    Je kan ook iets langere nemen.
    Je hebt al wel Mics en kabels voor mics?

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.147

    Standaard

    Maat van mij heeft de PA van ons vorige bandje nog staan. Zat er aan te denken om het toch te verkopen, ons huidige bandje repeteert in een ruimte waar alles al staat en voor optredens wordt toch wat groters gehuurd inclusief geluidsman.
    En dat staat bij ons in Emmer Compascuum, dat scheelt ook weer, wil eventueel wel vragen hoeveel het op moet brengen.
    Ben bang dat het wel boven budget is, met monitoren, subwoofer en x-over en de hele reutemeteut.
    Laatst gewijzigd door grayfink; 6 maart 2015 om 16:51
    ALLES IS VERKOCHT!

  9. #19

    Standaard

    zit nog eens te kijken, maar ik kom er maar niet uit.
    Die wij hebben zien er uit als de 100w variant, maar volgens mij zijn ze 120 watt.
    Volgens mij hebben ze het model aangepast. Staat er ook bij op de site, nieuw model.

    Lang verhaal kort, ik zou voor de 120 watters gaan. Dan maar een paar tientjes meer uitgeven. Het is fijn om wat headroom te hebben.

  10. #20

    Standaard

    het verschil tussen een 100W en 120W versterker ga je (zeker in deze prijsklasse) never nooit merken.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top