Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1

    Music Eventide H90... en dan?

    Ik ben van plan een Eventide H90 aan te schaffen.

    Aangezien de H90 slechts 2 effecten tegelijk aanzet en zelf geen amps heeft,
    zal ik er een pedaal bij moeten hebben dat dat verzorgt en waarmee ik alsnog
    rechtstreeks vanaf mijn pedalboard via XLR naar de PA kan (dus zonder losse versterker of externe DI).

    Ik wil een klein pedalboard maken (met kleine pedalen) en zat daarom aan de HX Stomp te denken.
    Via Google zag ik echter ook de BOSS GT 1000 Core voorbijkomen waar je met FX loops kunt werken (handig met de H90).
    Zijn dit de juiste pedalen om in combinatie met de H90 te gebruiken?
    Of heeft iemand een betere suggestie?

    Alvast bedankt!

    P

  2. #2

    Standaard

    Wat is de voornaamste reden voor de aanschaf van de H90 als extra FX unit? Daarmee heb je toch al redelijk wat mooie effecten gelijktijdig beschikbaar. Bovendien bevatten sommig presets ook al combinaties van effecten binnen de preset (bijvoorbeeld Delay + Reverb). Ik heb zelf de H9 en dat is wel een heel goed effectpedaal.

    Gevoelsmatig is de keuze voor nog een extra alles-in-1 multi-effect dan misschien wat overbodig. Voor een eenvoudig compact pedalboard zou ik zelf eerder voor een losse amp/cab sim only gaan zoals de Strymon Iridium, Torpedo Opus/Revolt enz. En dan misschien nog nog een los drive pedaal erbij.

    Voor een gedetailleerde vergelijking tussen de Boss en de Line6 is de volgende link wel interessant: https://www.amazona.de/vergleichstes...ine6-hx-stomp/ Beide lijken wel goed uit de verf te komen.

    Qua totaalprijs kom je trouwens ook snel richting een FM3 van Fractal die kwalitatief enigszins vergelijkbaar is met de Eventide maar additioneel zeer goede amp simulaties heeft...

    Succes met de keuze ;-)
    Laatst gewijzigd door tnijland; 29 december 2023 om 22:29

  3. #3

    Standaard

    grootste nadeel van de L6 tegenover de Boss is dat de DSP op L6 nogal snel op is, waar tegen Boss gegarandeerd de FX aankan. L6. is wel beter in updates/nieuwe functionaliteiten/FXs etc....

    ook kun je de Boss makkelijker gebruiken met een standaard pedal power, de L6 heeft 3A nodig
    Laatst gewijzigd door duckman; 29 december 2023 om 19:08

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top