Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 22 van 39 EersteEerste ... 12202122232432 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 211 t/m 220 van 388

Discussie: Verkooptopic!!

  1. #211
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Ellende hè? Ik vind er maar geen die lekker klinkt met gain. Die Callisto betwijfel ik ook al. Eigenlijk vind ik de MXR Analog Chorus tot nu toe het fijnst.. .. maar die suckt echt te veel tone.
    De Mooer heb ik wel maar nog niet op mijn live-gear getest. Zodra ik weer in de oefenruimte ben ga ik die er eens naast zetten..

  2. #212
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Ellende hè? Ik vind er maar geen die lekker klinkt met gain. Die Callisto betwijfel ik ook al. Eigenlijk vind ik de MXR Analog Chorus tot nu toe het fijnst.. .. maar die suckt echt te veel tone.
    De Mooer heb ik wel maar nog niet op mijn live-gear getest. Zodra ik weer in de oefenruimte ben ga ik die er eens naast zetten..
    Ik herken het helemaal. Mét High-gain, het liefst analoog, maar zonder teveel aan punch in te boeten (daar waar een EHX NeoClone echt de fase lijkt om te draaien en je tone helemaal 'neutered' overblijft... ), is niet makkelijk voor een chorus.

    De MXR klonk ietsje dikker in het laag, maar z'n tone-suck + algemeen afgerond hoog maakte het voor mij toch dat ik 'm uiteindelijk wegdeed. Heb nu 2 Mooers; 1 voor thuisboard en 1 voor live. Heb 'm nog eens uitgebreid zitten vergelijken met een black label MIJ (long-dash) CE-2, en de CE-2 heeft toch best een serieuze mid- en level-boost. De Mooer is vanwege z'n level control beter in te stellen. Level op 3 uur ~ unity gain.
    Wél heeft de CE-2 die je-ne-sais-quoi 'sju' die alles echt mooier maakt; "swirly/underwater/syrupy" you name it.
    De Mooer komt daar het dichtst bij in de buurt (van de +/- 15 chorussen die ik heb versleten), maar klinkt iets opener/moderner.

    Had je die Mini Ibanez nog weggedaan? Zeker te metallic uiteindelijk (ik heb de vintage CS9...heeft daar wel beetje last van).
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  3. #213
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    Ik herken het helemaal. Mét High-gain, het liefst analoog, maar zonder teveel aan punch in te boeten (daar waar een EHX NeoClone echt de fase lijkt om te draaien en je tone helemaal 'neutered' overblijft... ), is niet makkelijk voor een chorus.

    De MXR klonk ietsje dikker in het laag, maar z'n tone-suck + algemeen afgerond hoog maakte het voor mij toch dat ik 'm uiteindelijk wegdeed. Heb nu 2 Mooers; 1 voor thuisboard en 1 voor live. Heb 'm nog eens uitgebreid zitten vergelijken met een black label MIJ (long-dash) CE-2, en de CE-2 heeft toch best een serieuze mid- en level-boost. De Mooer is vanwege z'n level control beter in te stellen. Level op 3 uur ~ unity gain.
    Wél heeft de CE-2 die je-ne-sais-quoi 'sju' die alles echt mooier maakt; "swirly/underwater/syrupy" you name it.
    De Mooer komt daar het dichtst bij in de buurt (van de +/- 15 chorussen die ik heb versleten), maar klinkt iets opener/moderner.

    Had je die Mini Ibanez nog weggedaan? Zeker te metallic uiteindelijk (ik heb de vintage CS9...heeft daar wel beetje last van).
    Gain en chorus is echt lastig. Ik vind een flanger wat dat betreft beter inzetbaar. Niet per se voor het jetgeluid, maar als doubler, waarmee je weer meer in de chorus-sfeer zit. Licht detuned vreet zo'n pedaal - in dit geval een Japan BF-2 - niet totaal je punch op.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #214

    Standaard

    De Digitech Luxe werkt wel goed met gain. Dat is in feite geen chorus maar een detuner want hij heeft geen sweep. Klinkt echter wel als een chorus.

    https://youtu.be/gSv5CeAnqrY?t=300

    Nadeel is dat hij redelijk wat power nodig heeft voor een pedaal dat eigenlijk vrij weinig hoeft te doen. Aan een 100 mA aansluiting heb je niet genoeg.

    Dit pedaal staat nog op mijn verlanglijst. Misschien moet ik die knoop maar eens doorhakken want de toekomst van Digitech schijnt ook nogal onzeker te zijn.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  5. #215
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Gain en chorus is echt lastig.
    Klopt wel ja.
    Maar mijn moog MF chorus klinkt geweldig met gain. Zelfs voor de preamp!

  6. #216
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik heb nog een nauwelijks gebruikte Dunlop CAE wah mc404 liggen. Wegens te veel gear, mag die de stal verlaten.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #217
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mountainman Bekijk bericht
    De Digitech Luxe werkt wel goed met gain. Dat is in feite geen chorus maar een detuner want hij heeft geen sweep. Klinkt echter wel als een chorus.

    https://youtu.be/gSv5CeAnqrY?t=300

    Nadeel is dat hij redelijk wat power nodig heeft voor een pedaal dat eigenlijk vrij weinig hoeft te doen. Aan een 100 mA aansluiting heb je niet genoeg.

    Dit pedaal staat nog op mijn verlanglijst. Misschien moet ik die knoop maar eens doorhakken want de toekomst van Digitech schijnt ook nogal onzeker te zijn.
    Heb ik geprobeerd.. .geen succes..

  8. #218
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 december 2012
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    705

    Standaard

    Ik heb een Ibanez Tubescreamer TS-9 te koop, waarvan de netvoeding aansluiting af en toe hapert. Moet dus door een handige Harry nagekeken. Is met de originele JRC 4558 chip. Iemand interesse?

    VERKOCHT.
    Laatst gewijzigd door purplejohn; 13 mei 2018 om 18:00
    If it ain't got purple it ain't got music.

    Bands: purplejohn.wix.com/fabfive
    www.10AM.nl

  9. #219
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Kan iemand mij aub van mijn metalzone afhelpen?
    Vaste prijs voor mijn gitaarforum vrienden 35 euro

    https://link.marktplaats.nl/m1288481553

  10. #220

    Standaard

    Misschien iets voor Brad?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top