Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 32 van 32
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2004
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    817

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fredjuh Bekijk bericht
    Als ik naar de AB763 kijk is de spanning over de anodeweerstand van de fasedraaier zo'n 200 Volt. De bias van de eindbuizen (6L6) is -49 Volt in het schema. De verhouding 1 op 4 zorgt ervoor dat de vervorming van je eindbuizen dominant zal zijn t.o.v. die van je fasedraaier.

    Bij de A1172 zijn de getallen 185 Volt en -35 Volt (6V6). De biasspanning is kleiner omdat je 6V6 buizen gebruikt in plaats van 6L6 buizen. Daarom heb je ook minder signaal uit de fasedraaier nodig. De voedingsspanning van de fasedraaier is dus waarschijnlijk een bewuste ontwerpkeuze geweest. De verhouding is bij de A1172 zelfs nog wat groter dan bij de AB763.

    Ik zou het laten. Daarnaast betwijfel ik of jij het verschil gaat horen en bovendien weet ik vrij zeker dat het publiek het niet hoort.

    Het zou overigens prima kunnen dat met de genoemde modificatie de amp iets minder headroom krijgt doordat de versterking in de fasedraaier kan toenemen.

    Ik zal verder braaf mijn mond houden over stand-by.
    Ik bedoelde echt het verschil met een blackface AB763 Deluxe Reverb met 6V6 buizen.
    Fender Stratocaster '60 Relic -Fender Telecaster Closet Classic '60- Gibson R8
    Fender Blackface family

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2004
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    817

    Standaard

    Heb de 2.2K veranderd naar 10K en de 330K weerstanden naar 1M , amp klinkt veel minder steriel en overstuurt makkelijker .

    De oversturing klinkt mooi crunchy dus mooi mooi, veel werk uiteindelijk maar blijft een handig ampje zo een Deluxe
    Fender Stratocaster '60 Relic -Fender Telecaster Closet Classic '60- Gibson R8
    Fender Blackface family

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top