Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    mja, essen wordt omzeggens nooit gebruikt voor halzen (al meen ik dat er wel eens basbouwer het gebruikt, maar dan wordt die hals behoorlijk verstevigd met aantal carbonstaven). Essen is hard hout maar veel buigzamer dan esdoorn. Als het dan ook nog niet perfect kwartiers is... ik zou een balkje esdoorn halen, kost ook geen drol. Bij een eerste bouw zijn er al genoeg risicofactoren, als het dan nog fout zou lopen door slechte houtkeuze, zou jammer zijn.

  2. #12

    Standaard

    Hmm. Ik heb eens beter gekeken naar het stuk esdoorn.. En hij is een beetje krom getrokken... En ik wou hem eigenlijk nog gebruiken om er twee fretboarden uit te kunnen halen. Aan de andere kant. Mijn pa werkt enorm veel met carbon en dergelijken. Ik zou dus de hele boel kunnen verstevigen met carbon. Enig idee hoe je dit het beste kan aanpakken?

  3. #13

    Standaard

    hallo, ik ben zelf met een tele project bezig, de body heb ik reeds op maat gemaakt van 2 stuken esdoorn.
    maar ik vroeg me af, omdat ik nogal wat problemen heb gehad met de mallen, hoe je aan deze mallen geraakt bent?
    ik heb me reeds zot gezocht op het internet, maar kon tot hiertoe geen goede vinden, voor een schappelijke prijs natuurlijk.
    kan iemand mij hierbij helpen?
    gr
    ruben

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    één adres:
    http://www.templatesandjigs.com/
    is trouwens een gewaardeerd bouwer op dit forum;

    aanrader

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muisje pierieliepiepielo Bekijk bericht
    Hmm. Ik heb eens beter gekeken naar het stuk esdoorn.. En hij is een beetje krom getrokken... En ik wou hem eigenlijk nog gebruiken om er twee fretboarden uit te kunnen halen. Aan de andere kant. Mijn pa werkt enorm veel met carbon en dergelijken. Ik zou dus de hele boel kunnen verstevigen met carbon. Enig idee hoe je dit het beste kan aanpakken?
    koop een stukje esdoorn, kost geen bal. Ga niet bij je eerste bouw al liggen kloten met essen hals en dan lapmiddelgewijs carbon derin doen.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Bij de lokale houthandel laatst een stukje kwartiers esdoorn laten schaven voor een hals 70x30x 22 of zoiets... €10,50 inclusief op dikte schaven. BTW, volgens mij gebruikt fender gewoon dosse gezaagd esdoorn voor zijn halsen maar ik kan mij vergissen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top