Prachtige G&L Legacy Special USA (dus niet uit de Aziatische tribute-serie) in zo-goed-als-nieuwstaat. Volledig origineel.
Uitermate veelzijdig door de elementenconfiguratie: twee dual-blade humbuckers in hals- en middenpositie en een powerblade bij de brug (alle originele G&L-elementen). Ze geven een krachtige sound perfect voor rock, maar toch dicht bij de oorspronkelijk Stratklank blijvend.

De gitaar is voorzien van de praktischeG&L PTB-wiring; een op de tone-control werkend passief filter waarmee je o.a. wat bas uit de elementen kunt filteren om ze nog wat meer richting de vintage single coil.Stratsound te krijgen. Werkt m.i. erg goed en klinkt authentiek. Moet je in 1 set tussen Dire Straits-achtig clean en rechtvooruit rock wisselen, dan is dit je gitaar.
Zeer comfortabele maple hals en toets, 12" radius dus bends en snelle licks in de hogere regionen zijn geen enkel probleem. Frets zijn medium jumbo en in perfecte staat. Sperzel locking tuners.
De swirl-achtige finish (ik heb geen idee hoe ik het anders onder woorden moet brengen) is een echte blikvanger.
Sommigen beweren dat de kwaliteit van G&L gitaren te vergelijken is met die van de Fender Custom Shop. Geen idee of dat zo is, maar voor mij is in ieder geval zeker datwat betreft kwaliteit van de gebruikte materialen, bouw en klank G&L veel Fenders die ik heb gehoord en bespeeld ver achter zich laat.
Inclusief originele koffer. In goede staat, maar het plastic is bij de voetjes door de leeftijd bros geworden waardoor ze gescheurd zijn. Doet niets af aan de bescherming van de inhoud van de koffer.
De gitaar kan uiteraard geprobeerd worden - in Leiden centrum.
Ruil of inruil is mogelijk; alleen voor elektrische gitaren. Ik heb geen bestemming voor akoestische gitaren, versterkers of effecten.

Kan om de een of andere reden hier foto's plaatsen. zie daarvoor de Marktplaats-link: https://www.marktplaats.nl/a/muziek-...reviousPage=lr


Hier nog de specificaties van de G&L-site:
CONSTRUCTION: bolt-on
SCALE: 25 1/2"
PICKUPS: G&L Dual-Blade in neck and middle position, G&L Power-Blade in bridge position
BODY WOOD: Swamp Ash on Premier Finishes, Alder on Standard Finishes
NECK WOOD: Hard-Rock Maple with Maple or Rosewood fingerboard
NECK PROFILE: G&L #1 with 12" radius and 1 5/8" nut-width
NUT: 100% natural bone
FRETS: 22 medium jumbo, nickel, Plek dressed
TUNING KEYS: 12:1 ratio, sealed-back
BRIDGE: Leo Fender-designed G&L Dual-Fulcrum vibrato with chrome plated brass saddles
CONTROLS: 5-position pickup selector, volume, treble, bass (PTB system)
CASE: G&G deluxe tolex hardshell