Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1

    Standaard Probleem met geluid na afscherming gitaar.

    Hallo Allemaal!

    Ik ben nieuw op dit forum sinds net, en ik heb meteen een vraag.
    Ik heb de afgelopen dagen mijn stratocastermodel gitaar afgeschermd en de brug vervangen en nieuwe stemmechanieken erop gezet.
    Maargoed nu komt het ik krijg wel geluid als ik mijn gitaar rechtstreeks op de versterker aansluit, Maar zodra ik mijn pedalen of bijvoorbeeld 1 distortion pedaal ertussen zet helemaal niks.
    Waar mijn andere gitaar het wel gewoon op doet maar de gitaar in kwestie dus niet.
    Ik heb niks losgemaakt kwa elektra draden, dus het zou moeten werken maar dat doet het dus niet.
    Ik ben benieuwd of jullie suggesties en/of tips hebben wat ik wellicht zou kunnen proberen.
    Mijn ideeën zijn op, Alvast hartelijk dank voor jullie input.

    Groeten Bram

  2. #2

    Standaard

    In hoeverre is toeval uitgesloten? Heb je hem meerdere keren direct op je versterker getest?

    Probleem bij afschermen is meestal dat je ergens een signaal aan massa hebt gelegd.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

  3. #3

    Standaard

    Ja elke keer als ik rechtstreeks me gitaar op versterker aansluit werkt hij prima mooi geluid zoals ik wil. maar zodra er een pedaal bij komt kijken dan doet ie het niet. En dat maakt het zo verrot omdat het gewoon niet werkt, Ik had liever gehad dat ie in beide gevallen niet werkte want dan had ik er een logische verklaring voor. Ik wist niet dat dit mogelijk was.

    Hmm maar dat is wel vreemd dat hij het wel doet maar niet met een pedaal ertussen.
    Dus jij denkt dat hij door de kopertape iets raakt waardoor hij de verbinding verstoord en dus niet goed functioneerd?

  4. #4

    Standaard Probleem met geluid na afscherming gitaar.

    Dat hoeft niet. Sluit je een pedaal wellicht verkeerd-om aan? Batterij leeg?
    Je tweede kabel of een patchkabel kapot?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    stratocaster brug zit aan de massa, via de massa draad aan de tremverenhaak. je hebt de brug verwisseld dus kan het zijn dat die draad los gekomen is?
    dat kan op die haak , maar ook in de control cav waar je geshield hebt.
    ik kan mij niet voorstellen dat je die ruimtes achter de slagplaat geshield hebt zonder de slagplaat los te halen van de gitaar input en het zou mij niets verbazen dat daar iets omgewisseld is wat rechtstreeks aangesloten niet opvalt maar met de trapbakjes een verkeerde massa signaal oplevert.
    het zijn maar zo ideeën.

  6. #6

    Standaard

    @Gearjunkie:

    Ik heb de kabels goed en ik gebruik altijd voeding op de pedalen geen batterijen.
    De kabels zijn in orde aangezien hij het met mijn andere gitaar perfect doet.

    @no 1 hops:

    Hmmm ik zal dat eens nakijken dan, want ik denk dat dat het is.
    En natuurlijk heb ik de slagplaat losgehaald haha, ik zou ook niet weten hoe je het anders voor elkaar krijgt.

    Ik ga vanavond weer alles loshalen en eens kijken wat het zou kunnen zijn.
    Misschien dat die massa draad van de verenhaak wel los is aan de binnekant.
    Thanks voor jullie input ik laat het weten zodra ik iets meer weet en/of opgelost heb.

    Groet Bram

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Als je gitaar het wel direct in je versterker doet, maar niet met een pedaal ertussen, dan ligt het niet aan je gitaar of je kabel en niet aan je versterker. Dus je pedaal, of het extra kabeltje dat je bij je pedaal nodig hebt.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BramBottema Bekijk bericht
    ...ik krijg wel geluid als ik mijn gitaar rechtstreeks op de versterker aansluit, Maar zodra ik mijn pedalen of bijvoorbeeld 1 distortion pedaal ertussen zet helemaal niks.
    Dan ligt het dus niet aan de gitaar, zoals T.R. hierboven terecht opmerkt.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  9. #9

    Standaard

    Ik heb het probleem achterhaald.
    Nogmaals me effecten gecontroleerd en gekeken of alles goed was, en of alle voedingen er goed in zaten en dat was het geval net als gister.
    Ik dacht misschien dat er inderdaad iets is wat de isolatie van de afscherming raakt en in plaats van meteen me slagplaat eraf te halen, heb ik eerst de jackplaat losgehaald en toen de gitaar op een pedaal geprobeerd. En wat denk je gewoon geluid! dus wat is het geval het langste pootje van de jack input raakte de afscherming aan waardoor ik dus geen geluid kreeg, zodra ik hem weer loshaalde deed ie het weer en weer er tegenaan weer niet.
    Dus ik zit erover te denken om dan maar de afscherming uit de jack cav te halen.
    Aangezien dat dus de oorzaak was.

    Bedankt voor alle reacties!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Mooi dat je het probleem gevonden hebt! Ik snap alleen niet dat je dan eerder zonder pedalen wél geluid had?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top