Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2010
    Locatie
    Krabbendijke
    Berichten
    117

    Standaard Vraagje Line6 DT25 head...

    Beste allemaal,

    Enkele weken geleden heb ik via MP een Line6 DT25 head gekocht. Twee kanalen, vier voicings. Ik was van plan om hem op voicing 1 (Fender Blackface) helemaal clean in te stellen en dan mijn TC Nova System voor in de amp en die gebruiken voor al mijn effecten. Ik moet zeggen dat klinkt als een klok samen met mijn Mesa 2x12 cabinet. Ben er heel blij mee.


    Alleen er is 1 ding dat ik niet begrijp. Volgens Line6 zou je kanaal 1 en kanaal 2 precies hetzelfde moeten kunnen instellen. Maar waar kanaal 1 bij mij klink als een klok; warm, helder en vol, zo tegengesteld klinkt kanaal 2. Die is ten eerste qua volume al minder en klinkt veel doffer dan kanaal 1.

    Herkent iemand dit bij een DT25 of DT50? Ik vrees dat kanaal 2 dan misschien niet helemaal werkt zoals het zou moeten. Maar ik kan het ook mis hebben...?

    Ik hoor graag jullie reactie.
    Laatst gewijzigd door Vincent1985; 2 maart 2015 om 12:51

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 mei 2010
    Locatie
    Spijk (GR)
    Berichten
    123

    Standaard

    Ik heb zelf de DT25 combo maar hier zijn beide kanalen exact gelijk, totaal geen verschil.
    Weet je zeker dat de instellingen op kanaal 2 exact hetzelfde zijn als op kanaal 1?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2010
    Locatie
    Krabbendijke
    Berichten
    117

    Standaard

    Spijkie,
    Ik heb alle controle knoppen (drive, bass etc) gelijk staan, de typologie/voicing beide op I (Fender clean), beide kanalen op Pentode, en beide kanalen op Class A. Dan zouden ze toch hetzelfde moeten klinken lijkt me. Maar dat is dus niet zo.
    De amp heb ik via MP gekocht van de eerste eigenaar en die had gelukkig ook de aankoopbon nog van Bax. Die heb ik dan gisteren ook even gebeld en de situatie voorgelegd. Blijkt dat je met de originele bon gewoon recht heb op 3 jaar garantie. Dus ik denk dat ik hem maar eens langs breng en een beroep doe op de garantie....

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 mei 2010
    Locatie
    Spijk (GR)
    Berichten
    123

    Standaard

    Ik heb het op mijn versterker nog even gecheckt maar beide kanalen werken exact hetzelfde en zou bij jou ook zo horen.
    Gelukkig heb je nog garantie! Succes en veel plezier met je versterker, ik hoop dat je er net zo tevreden over wordt als ik.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 september 2004
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    933

    Standaard

    Het kan zijn dat de vorige eigenaar met de nieuwste firmware andere amps heeft ingeladen. Dat kan namelijk via midi, bijv. met een usb - midi interface. Check de handleidingen en deze website maar eens hoe de amp werkt met die laatste firmware. Toffe applicatie dat DT-edit . Met een factory reset is je probleem waarschijnlijk opgelost.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door El Bastardo
    als je niet weet wat je nodig hebt, heb je waarschijnlijk niks nodig.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2010
    Locatie
    Krabbendijke
    Berichten
    117

    Standaard

    Ok dan BeeJee. Dat wist ik niet. Ik heb er toevallig wel een interface bij gekregen van de vorige eigenaar dus best kans dat die hem inderdaad aan de pc heeft gehangen en firmware heeft geinstalleerd. Mocht ik nu niet tevreden met die firmware, kan ik die factory reset dan zelf uitvoeren BeeJee?

    En Spijkie, ik ben inderdaad nu al erg blij met hoe de amp klinkt op kanaal 1 over mijn 2x12 Mesa cab. Kan alleen maar beter worden.
    Hier nog even een totaalplaatje van mijn set


  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 september 2004
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    933

    Standaard

    Hier lees je hoe de firmware (opnieuw) kunt installeren.

    Instructie voor factory reset: powering up the amp while holding down "Voicing Button" and holding up "Pentode/Triode Button". Process takes about 15 seconds to terminate.
    Laatst gewijzigd door BeeJee; 4 maart 2015 om 19:53
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door El Bastardo
    als je niet weet wat je nodig hebt, heb je waarschijnlijk niks nodig.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Heel benieuwd hoe dit afloopt!
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vincent1985 Bekijk bericht
    Ok dan BeeJee. Dat wist ik niet. Ik heb er toevallig wel een interface bij gekregen van de vorige eigenaar dus best kans dat die hem inderdaad aan de pc heeft gehangen en firmware heeft geinstalleerd. Mocht ik nu niet tevreden met die firmware, kan ik die factory reset dan zelf uitvoeren BeeJee?

    En Spijkie, ik ben inderdaad nu al erg blij met hoe de amp klinkt op kanaal 1 over mijn 2x12 Mesa cab. Kan alleen maar beter worden.
    Hier nog even een totaalplaatje van mijn set

    Is een POD HD500 dan niet wat voor je? Werkt super samen en alle combinaties mogelijk via die L6 LINK aansluiting van je versterker.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2010
    Locatie
    Krabbendijke
    Berichten
    117

    Standaard

    Dank je BeeJee
    Dus deze instructie voor factory reset (aanzetten van de amp, "Voicing Button" naar beneden houden en "Pentode/Triode Button" naar boven) moet ik 15 sec vasthouden en als het goed is zouden dan beide kanalen hetzelfde moeten klinken met dezelfde instellingen uiteraard.
    @Ateng Dank voor het meedenken maar ik ben heel tevreden met mijn TC Nova System. Dat alles wat ik nodig heb en werkt heel eenvoudig.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top